Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact statief voor mijn D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact statief voor mijn D7000

    Ik heb reeds een goed statief voor mijn D7000 maar ik vind het toch wat zwaar en lomp om overal mee naar toe te nemen als ik op stap ga.
    Daarom ben ik op zoek naar een compact en mobiel statief dat mijn D7000 + 18-200mm lens kan dragen.
    Ik heb al wat zitten zoeken en weet niet of het eigenlijk mogelijk is. De meeste compactere statieven kunnen maar 1.5kg dragen wat niet genoeg is voor mijn toestel + lens.

    Ik keek bijvoorbeeld naar de Manfrotto MKC3-H01 maar ik vrees dat die niet stabiel genoeg zal zijn. Op de site staat dat die een gewicht van 1.5kg kan dragen.
    Vandaar dat ik me eigenlijk afvraag of het wel bestaat voor mijn camera.

    Ik heb deze cameratas en het is de bedoeling dat het statief daarbij past.
    http://www.yonaweb.be/passero
    Flickr Photostream

  • #2
    Re: Compact statief voor mijn D7000

    Heb net deze gevonden: http://www.amazon.co.uk/Manfrotto-73...keywords=732CY
    Compact (50cm 1kg) en kan toch 3.5kg dragen.
    http://www.yonaweb.be/passero
    Flickr Photostream

    Comment


    • #3
      Re: Compact statief voor mijn D7000

      even je tas bekeken de statief die er op zit lijkt bijna exact de mijne ik heb een stevig statief van hama helemaal in te vouwen en kan tot 1,66...(is in de praktijk iets meer) zitten compassen op alle houdingen mogelijk weet even niet zeker betreft gewicht (even opgezocht zie link)
      Life isn's about waiting for the storm to pass... it's about learning how to dance in the rain!

      Comment


      • #4
        Re: Compact statief voor mijn D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door Passero Bekijk bericht
        Heb net deze gevonden: http://www.amazon.co.uk/Manfrotto-73...keywords=732CY
        Compact (50cm 1kg) en kan toch 3.5kg dragen.
        mijn vader is fotograaf geweest en die heeft carbon statief echt afgeraden
        Life isn's about waiting for the storm to pass... it's about learning how to dance in the rain!

        Comment


        • #5
          Re: Compact statief voor mijn D7000

          Manfrotto heeft goede lichtgewicht statieven, de handigste zijn die met een balhoofd.
          Als het echt stevig moet zijn : Velbon Sherpa, aluminium statief, de 530 is met balhoofd en kan horizontaal zakken voor macro.
          Velbon is ook nog betaalbaar, Gitzo is de top maar dan kan je zoveel betalen als voor een camera.
          Wat ik bij langere wandelingen al eens durf meezeulen : Manfroto monopod.
          (heeft me ooit eens geholpen een loslopende scheper van het lijf te houden)
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Compact statief voor mijn D7000

            Ik heb deze: http://www.camerashop.be/product/685...ra-luxi-l.html
            Ik heb me deze aankoop nog geen enkel moment beklaagd.

            Mvg
            -Spider-
            Bezoek ook eens Spider's Web

            http://www.spidersweb.be

            Comment


            • #7
              Re: Compact statief voor mijn D7000

              Een hama is goed voor een video-camera van 500g. maar niet voor een DSLR - da's mijn ervaring. Ik heb nu een benro in Carbon - met een behoorlijke ballhead - kost wel wat - maar tevreden over.

              Comment


              • #8
                Re: Compact statief voor mijn D7000

                Advies; geef aan wat je budget is. Er zijn van verschillende merken traveler statieven die compact en licht zijn. Siriu is redelijk betaalbaar. En doet het ook nog eens goed kwa stabiliteit.
                Zelf gebruik ik een Gitzo carbon series 2 traveler + Markins Q3 traveler, maar dit is geen goedkope combinatie.

                Comment


                • #9
                  Re: Compact statief voor mijn D7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Musty Bekijk bericht
                  mijn vader is fotograaf geweest en die heeft carbon statief echt afgeraden
                  Misshien moet je vader meegaan met de tijd en niet in het verleden blijven hangen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compact statief voor mijn D7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door Musty Bekijk bericht
                    mijn vader is fotograaf geweest en die heeft carbon statief echt afgeraden
                    Reden? Voor zover ik weet heeft weinig nadelen voor gebruik als statief... Het enige dat ik onmiddellijk aan denk is dat het gemakkelijker krast dan aluminium en dat het duurder is. Daar staan veel voordelen tegenover, lichter, dempt beter trillingen dan aluminium etc.
                    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compact statief voor mijn D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door Musty Bekijk bericht
                      mijn vader is fotograaf geweest en die heeft carbon statief echt afgeraden
                      Dat zegt mij helaas niet zoveel fotograaf geweest. Betekend dit gelijk dat hij kennis van zaken heeft ? Graag een onderbouwing ;-)

                      Hier even snel drie soorten opgesomd er zijn er nog wel meer........

                      Statieven van hout hebben het voordeel dat ze zeer goed trillingen dempen. Voor hun gewicht zijn ze stabiel. Nadelen: lomp en groot, het gietijzeren gedeelte breekt snel. Door het relatief lage gewicht van hout wil het statief nog wel eens omwaaien. Hout is ziet er mooi uit, het gewicht is redelijk en zo'n houten statief kost maar kwart van een gelijksoortig carbonstatief.

                      Carbon is 30% lichter dan aluminium. Carbon is zeer stijf, duurzaam en vangt trillingen beter dan aluminium op. Carbon is gemakkelijker als het koud is buiten. Een carbon statief is wel 2x duurder. Bij carbon statieven zijn alleen de poten van carbon, alle bevestingsstukken, klemmen, kop e.d. zijn niet van carbon en wegen dus evenveel als op een aluminium statief. Een goed Carbon statief heeft zo 6 lagen geweven Carbon. Wat daarna versmolten is tot een geheel. Bij goedkopere merken zie je één tot 3 lagen Carbon, al of niet vermengd met lagen van een andere samenstelling.

                      Aluminium is het meest gebruikt en is goedkoop. Aluminium is gevoeliger voor trillingen dan carbon.

                      Comment

                      Working...
                      X