Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lokaties gezocht voor modelfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lokaties gezocht voor modelfotografie?

    Hallo

    Ben op zoek naar lokaties voor modelfotografie .
    Mijn voorkeur gaat uit naar oude fabrieken die nog toegankelijk zijn . Wie weet er iets in zijn gemeente ?
    Alvast bedankt
    Danny

  • #2
    Hallo Danny,

    Het ligt niet bij u in de buurt... maar Corus in IJmuiden (Nederland) is een heel mooi fabrieksterrein om te fotograferen. Veel oude fabriekshallen.
    Ondanks dat het niet openbaar is, is het toch wel redelijk eenvoudig te bereiken en toegankelijk.
    Succes,

    JLP
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      en in vlaams brabant? ergens een goede locatie?
      GO ON...BE A TIGER!!!

      Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

      Comment


      • #4
        In Erembodegem bij Aalst op de Kappelekensbaan staat de fabriek van Schotte (ex leerlooierij). Ik ben er nog niet geweest, maar ik weet dat er fotografen zijn die daar al geweest zijn. Er zijn een tijd geleden zware saneringswerken geweest. De poort staat natuurlijk niet open maar als de krakers de weg vinden dan zal er wel een zijn zeker. Toch voorzichtig zijn op dergelijke sites want daar is wel veel met chemicaliën gewerkt. Verder ben ik ook op zoek naar dergelijke locatie's. Dus mannen laat maar komen. Oude fabrieken, kelders, kerkers, vervallen gebouwen, oude (heren)huizen, leegstaande huizen. ect ect ect ect ......... .......... .........
        Omgeving Oost vlaanderen Oost.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Librix
          In Erembodegem bij Aalst op de Kappelekensbaan ..
          Ik woon al 40 jaar op een boogscheut van de Kapellekensbaan.
          Als je leven je lief is, blijf je beter uit die leerlooierij weg ...
          embee ::: nikon stuff

          Comment


          • #6
            Ja ik heb zo iets dat me tot hier toe tegen gehouden heeft. Embee aan wat denk je als je de site gevaarlijk noemt. Chemisch gevaarlijk of omdat er ongure ellementen rond hangen. Als je hier niet wil antwoorden stuur je dan een mailken. Ik heb er wel al foto's van gezien er zijn dar dus al fotografen geweest.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Onverwagt
              Wat bedoel je hiermee juist embee ?

              @Librix : heb je een mailtje gestuurd..

              Originally posted by embee
              Originally posted by Librix
              In Erembodegem bij Aalst op de Kappelekensbaan ..
              Ik woon al 40 jaar op een boogscheut van de Kapellekensbaan.
              Als je leven je lief is, blijf je beter uit die leerlooierij weg ...
              Ik woon ook in Erembodegem. Het is niet aan te raden de site te bezoeken. Veel drugs'gebruikers' op de site en heel wat chemische rommel in de grond. De 'eerste' sanering is achter de rug, maar er zit nog heel wat in de grond.

              Dan ben je beter dat je probeert een afspraak te versieren met de site van 'Du Parc' - je weet wel van die vrouwenpanty's - de vroegere eigenaars wonen nog aan het fabriek. Wie weet krijg je toelating om hun site te bezoeken. Deze fabriek is op 500 meter van de leerlooierij gelegen. Richting Aalst (stadspark).

              Eerlang zullen beide sites afgebroken worden (als de Stad Aalst centen vindt) en DE GROENE LONG worden tussen Erembodegem en Aalst. De verbinding naar de Osbroek toe.

              Beide gebouwen bevinden zich in natuurgebied.

              @embee - bekijk uwen boek nog ne keer aub ...

              Geert
              Nikon D80

              Comment


              • #8
                Ik wil natuurlijk Du Parc eens proberen. Feit is dat die site nog gesloten goed is. Ik ken die site zeer goed. Alleen de parking staat er vol kruid de rest is alleen stoffig. Ik heb jaren geleden tot 5 jaar na elkaar vacantiewerk gedaan in deze fabriek. Ik vind ze zelf niet zo mooi. Ze is eigenlijk nog te jong. Enfin wie ben ik. Er zullen wel hoekjes te vinden zijn die de moeite zijn. Maar ik heb geen goesting om met een model en een portier daar naar te gaan zoeken. Er zijn ook enorm veel plaatsen waar geen buitenlicht komt. Bunkers die geklimatiseerd waren om in optimale conditie de draad te kunnen verwerken.
                Ik zal eens mijn licht opsteken wie weet.

                Comment


                • #9
                  Als het ook wat anders mag zijn? In mijn dorpke staat er een oud klooster dat mi. prachtig als decor kan dienen. Ikzelf heb er GEEN banden mee!

                  http://www.sintjansberg.be/index.html

                  Comment


                  • #10
                    Zoiets?
                    Is wel een museumsite en je moet ong 5 euro betalen, maar je kan dan wel vrij rondlopen.



                    Le grand Hornu bij Bergen/Mons, ong. 30km onder Brussel
                    http://www.grand-hornu.be

                    lijn
                    canon eos 350d

                    Comment


                    • #11
                      Hee Lijn, dat is niet eerlijk!!! Dannieke, vroeg iets in je EIGEN gemeente voor te stellen. Ik die al die moeite deed om toch IETS aanvaardbaars te kunnen voorstellen, en dan kom jij daar met die droomlocatie Le Grand Hornu aandraven!

                      Comment


                      • #12
                        Oeps, Sorry, even te vlug over topic gelezen. Ik zag ergens Vlaams Brabant staan..
                        Nu hier in Kontich weet ik niet zo direct iets, misschien kan hij eens mee op werfbezoek, kunnen de metsers nog eens fluiten naar de modellekes
                        lijn
                        canon eos 350d

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Librix
                          Ja ik heb zo iets dat me tot hier toe tegen gehouden heeft. Embee aan wat denk je als je de site gevaarlijk noemt.
                          Geert heeft het hier al gezegd hé.
                          Ongezond omwille van wat er rond loopt en wat er in de grond zit.
                          En dan één en al verval, waar ge u bij klaarlichte dag in verongelukt.
                          embee ::: nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Ja bedank eembee, Ik kan de site alleen van buiten af hé.
                            Bedankt voor de waarschuwing.
                            Librix

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by katelijn
                              Oeps, Sorry, even te vlug over topic gelezen. Ik zag ergens Vlaams Brabant staan..
                              Nu hier in Kontich weet ik niet zo direct iets, misschien kan hij eens mee op werfbezoek, kunnen de metsers nog eens fluiten naar de modellekes
                              Hoi lijntje, ik plaagde maar wat hoor! Ik vond het een prachtig voorstel van jou die site,lees wel "siete" hé op z'n Vlaams (of Frans), van Le Grand Hornu. Moet ik dringend ook nog eens naartoe. Staat intussen weer gebookmarked bij de zovele andere plaatsen die ik nog moet bezoeken.

                              PS dannieke, en wat denk je van de ruïnes van de abdij van Villers-la-Ville ? Wel erg toeristisch daar, dat kan een probleem zijn!

                              Comment

                              Working...
                              X