Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webshop Fotokonijnenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Webshop Fotokonijnenberg

    GRMBL!!@##°°

    Let op als je een 2dehands lens, body of eender welk toestel koopt op de webshop van Fotokonijnenberg.
    Mijn verhaal:

    Vorige week vrijdag bestelde ik een Leica M8 body.
    Omdat die in de Nederlandse winkel was, besloot ik om 'm direct te betalen en te laten bezorgen bij me thuis.
    Alles betaald en bevestiging gekregen dat ie gereserveerd was, dacht ik dat er deze week wel een camera in de bus zou zitten.
    Plots krijg ik vandaag een e-mail van hun: Klikje
    Blijkbaar is een andere klant me voor geweest.

    Ik vraag me af welke idioot die webshop gemaakt heeft.
    Wie weet hebben 7 mensen betaald voor die Leica, voor niks...

    Dit was dus de eerste keer maar meteen ook de laatste keer dat ik iets bestel (en vooraf betaal) dat in de winkel in Nederland ligt.

    Ze konden mij in België ook geen deftig antwoord geven waarom ze de camera niet konden laten overkomen naar Turnhout, vreemd...

    Achja, bij deze is er weel 1500 euro uitgespaard voor wat anders.

  • #2
    Re: Webshop Fotokonijnenberg

    Zou het gewoon niet kunnen dat een internationale betaling wat langer duurt of dat tijdens jou betaling de camera gewoon fysiek in de winkel verkocht is.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Webshop Fotokonijnenberg

      Heb ooit zo ook iets meegemaakt. Gebeurt vooral met bestellingen in het weekend of tijdens niet-kantooruren. Ik denk dat er nog ergens moet bevestigd worden ivm betaling en er dan manueel afgehaald wordt.

      Comment


      • #4
        Re: Webshop Fotokonijnenberg

        Waarschijnlijk is de reden waarom het apparaat niet naar Turnhout verzonden kan worden het btw verschil.
        In Nederland betaal je geen btw op 2de hands artiekelen. In België wel.
        Had je deze in België willen aankopen had je hiervoor dus een 360 euro meer betaald.

        De service van de webwinkel is ronduit slecht , en heel hun system vind ik.
        Je kan bijvoorbeeld niet rechtstreeks met Turnhout bellen. Er is enkel een centrale dienst, die je zelfs niet wil doorverbinden.
        Mijn 2 canons 5D mark 2 heb ik 2de hands gekocht in Turnhout. Steeds werd voor mij met plezier in de winkel het aantal clicks opgezocht voor mijn aankoop.
        De verkopers in Turnhout hebben niet dezelde vakkennis als bij het vergane studio73, maar doen goed hun best.

        Tussenin zag ik er één online staan in Den Ham. Gebeld of ze mij het aantal clicks konden geven. (De sluiter kan er immers maar x aantal aan, en zegt toch ook wat over het al dan niet intensief gebruik van het toestel). Dit wilden ze niet. Het toestel werkte, en werd enkel op uiterlijke staat beoordeeld, daar moest ik het maar mee doen.
        Er was tenslotte 1 jaar garantie. Na doorvragen bleek deze garantie niet geldig op het vervangen van de sluiter. Deze potentiële herstelkost moet dus wel betaald worden. duuh?
        .

        Comment


        • #5
          Re: Webshop Fotokonijnenberg

          Ik merk ook dat ze in Turnhout veel sneller zijn in mails beantwoorden dan in Nederland.
          Zijn ze daar altijd zo traag, of interesseert klantvriendelijkheid hun niet zo

          Achja, ben al blij dat ik niet de enige ben die de webshop slecht vind.

          Comment

          Working...
          X