Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tentoonstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tentoonstelling

    Beste BD'ers

    binnenkort krijg ik de kans om een tentoonstelling op te starten.
    Maar nu ben ik op zoek naar een manier om mijn beelden voor te stellen.

    Mijn eerste idee was heel simpel: ik zoek een goede plaats voor fotoprints, ga om een deel grote kaders bij Ikea et voila.
    Maar ik begin een beetje verder te kijken en kwam op profotonet uit bij de wanddecoratie.
    Alleen weet ik niet goed wat het verschil is, behalve dan de dikte van de materialen.

    Ik zag Dibond, polystyreen en forex staan, ze hebben ook nog duurdere maar het moet nog betaalbaar blijven.
    Maar wat is nu het verschil? En wat is er aan te raden?

    Ik heb niet veel tijd om al mijn beelden te laten 'drukken/printen' dus alles moet in 1 keer goed zijn.
    Kan er iemand tips geven hoe ik dit best aanpak?

    alvast bedankt
    Last edited by dorientje; 9 juni 2013, 18:07.
    D7000 + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 50mm 1.8 + Nikkor 70-300 3.5-5.6 + SB600
    Manfrotto 055XPROB + 804Rc2 + Reflectiescherm + CS5
    + heel veel passie

  • #2
    Re: tentoonstelling

    Wat ik zou doen als het voor een entoonstelling is: bestel van elk eens een kleinformaat bij wijze van test.
    Je bent daar een paar centen aan kwijt, maar je weet exact wat je in huis gaat halen en je hebt gelijk een test van de afdrukkwaliteit op elk medium (hoewel die bij profotonet heel behoorlijk is in mijn ervaring). Bel eventueel eens met profotonet. Als het voor zoiets is willen die nogal eens meedenken.

    Het hangt er een beetje van af hoe je inrichting is. Foto's achter glas reflecteren wel eens en als je niet heel veel zorg draagt voor je verlichting in het gebouw waar je je tentoonstelling doet kan dat problemen opleveren. Aan de andere kant zijn foot's die niet achter glas zitten (zoals dibond en forex) door iedereen aan te raken en loop je daar weer de nodige risicos mee natuurlijk.

    Edit: Als je tentoonstelling op poten staat laat dan eens iets weten. Dan kom ik af als ik tijd heb :-)
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

    Comment


    • #3
      Re: tentoonstelling

      Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
      (hoewel die bij profotonet heel behoorlijk is in mijn ervaring). Bel eventueel eens met profotonet. Als het voor zoiets is willen die nogal eens meedenken.
      Ik heb nog maar 1 keer foto's bij hun besteld aan gewoon 10*15 formaat, een tijd terug, en daar was niets op aan te merken.

      Voor de andere mogelijkheden en materialen kan ik je niet verderhelpen. Maar eens met hun bellen is een goed idee, ze kunnen misschien helpen om te weten aan welk formaat je ze best doorstuurt, en waar je op moet leggen met dpi/ppi en andere dingen.

      Comment


      • #4
        Re: tentoonstelling

        Belangrijk om je zelf de vraag te stellen is wat je foto nodig heeft. Welk papier, welk formaat? Heeft je beeld structuur nodig, diepte, vlakte, .... Komt je beeld best tot z'n recht op groot formaat, op klein formaat,...
        Voor tentoonstellingen ga je voor het allerbeste. Ga naar een fotolabo voor je prints. Zo kan je het proces zelf blijven opvolgen. Daar kunnen ze je ook tips en raad geven over bv ophangsystemen e.d.
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

        Comment


        • #5
          Re: tentoonstelling

          Bij profotonet ga je zeker goed besteld zijn.
          Ik bestel er al mijn prints voor mijn klanten.
          ze zijn niet de goedkoopste (al vind ik de prijs wel correct) maar je krijgt deftige kwaliteit, en hun service is heel correct, zelfs als het al eens zou fout lopen (wat nog maar 1 keer voogekomen is) helpen ze u direct op hun kosten en doen er alles aan om je tevreden te stellen.

          mij ga je in ieder geval nergens anders zien bestellen.

          wat vb ook mooi kan zijn op een tentoonstelling is paspartou, maar dat hangt dan een beetje af van je foto's en locatie.

          Comment


          • #6
            Re: tentoonstelling

            ik heb vorige week bij profotonet mijn eerste 3 prints besteld; 1zwart wit met veel ruis, 1 zwart wit met uitgesproken wit en zwart en 1 kleur. En ik moet eerlijk zeggen, ik was onder de indruk.
            Ik werk op 50x70 formaat, dus via RAW 'vergroot' ik mijn beelden. Ik vind dat altijd wat gevaarlijk maar ik moet eerlijk zeggen, ik ben tevreden met het resultaat. Gisteren was mijn 2de bestelling geleverd en ook daar heb ik niets op aan te merken.

            Uiteindelijk kies ik toch voor kaders. Maar zonder passe partout, Dat past niet echt bij mijn beelden. Ik heb dat lang in overweging genomen, maar ben er toch van af gestapt.

            Nu is het nog veel voorbereiden, maar ik zal blij zijn als ik mijn werk aan de muur zal zien hangen.
            D7000 + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 50mm 1.8 + Nikkor 70-300 3.5-5.6 + SB600
            Manfrotto 055XPROB + 804Rc2 + Reflectiescherm + CS5
            + heel veel passie

            Comment


            • #7
              Re: tentoonstelling

              Als je zonder passe-partout werkt let dan wel op welk papier en glas je gebruikt. Passe-partouts dienen eigenlijk enkel om het papier van het glas weg te houden om "kleven" en "bubbelen" te voorkomen. Er is speciaal glas dat wat ruwer is (en meestal ook ontspiegeld) waar je dit probleem niet mee hebt, of neem ruwkorrelig "pearl-papier" (als je foto's dat toestaan). De verkeerde combo hier kan zo hard fout lopen dat je dat tevoren even wil checken :-) Het leven is als een wasmachine: wringen en tegenwringen, maar uiteindelijk is't wel proper ;-)
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

              Comment


              • #8
                Re: tentoonstelling

                Oorspronkelijk geplaatst door dorientje Bekijk bericht
                .......

                Nu is het nog veel voorbereiden, maar ik zal blij zijn als ik mijn werk aan de muur zal zien hangen.
                waar...?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment

                Working...
                X