Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelf fotohokje (photobooth) maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelf fotohokje (photobooth) maken

    Zijn er nog mensen hier die dit al eens geprobeerd (al dan niet met success) hebben?

    het zou een tijdelijk hokje zien (verplaats baar, om te gebruiken op een paar privé events)

    het hokje zelf is geen probleem (mini tent, zelf iets bouwen, ...) daarvoor ben ik handig genoeg.
    een drukkknop maken zal mij ook wel lukken

    maar ik denk vooral aan het volgende :
    - welke printer? (snel en een redelijk aantal prints) hoeft niet perse het klassieke fotohok stripje te zijn, mag ook het standaard rechthoekig formaat zijn
    - welke software?


    iemand daar advies of ideeën voor?

    Alvast bedankt
    Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

  • #2
    Re: Zelf fotohokje (photobooth) maken

    hallo,

    ik raad je aan youtube is te raadplegen. was het zelf ook van plan om een photo booth te proberen in één knutsellen voor verjaardag's, feestjes,...
    ik vond dit persoonlijk al in goede richting gaan voor mij http://www.youtube.com/watch?v=qLkHWtdPhis
    kan je mss ook gebruiken voor software endan kan je de fotos laten zien aan de mensen en kan je daarna de gewenste fotos afdrukken.

    als je het ooit maakt laat het me dan zeker weten! met eventueel foto

    mvg stef

    Comment


    • #3
      Re: Zelf fotohokje (photobooth) maken

      Ik zou dit doen met een Canon Selphy 900 printer, geeft zeer mooie 10 X15 prints aan een prijs van om en bij de 30 cent
      printen van één foto duurt zo'n 60 seconden.
      De printer heeft WiFi en kan dus draadloos aangestuurd worden. Maar kan ook van computer printen.

      Als je het als attractie wil gebruiken kan het ook met bediening zijn hé, een beetje zoals, je drukt op een knop om de foto te nemen
      maar dan moet je wachten, buiten het hokje tot uw foto uit de gleuf komt !

      Hoe die foto der dan komt is door de bediener van het hokje, en zal afhangen van de gebruikte apparatuur.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Zelf fotohokje (photobooth) maken

        Alvast bedankt voor de info
        Ik heb zelf ook al redelijk wat youtube filmpjes bekeken
        de "digitale" kant heb ik zo goed als voor mekaar :
        - Nikon D300 met de bekende 18-200 (makkelijk in te stellen afhankelijk van de reeks
        - HiTi printer S420 : snel en degelijk, ook bij bijna non-stop printing, ook mooie kwaliteit
        - laptop met extra scherm voor de software
        - grote USB knop met led licht in
        en dit deel werkt al mooi

        voor "het hok" ... had ik volgende opties :
        - een photobooth set aankopen : > 800€ --> geen optie dus
        - zelf 4 houten palen maken, met verstevigde voet, en houten/plastiek buizen om gordijnen aan te hangen (gordijnen niet inbegrepen) : 140 ~220 €
        --> ik ben handig, en kan knutselen, maar de vraag is of ik het nog voor andere dingen kan herbruiken
        - DJ lichtbrug kopen (x2) met bar of laddertruss (gordijnen niet inbegrepen) : 2x 118€ : 236 €
        --> wel heel stevig, maar minder evident om gordijnen aan te hange
        - 2 backdrop/achtergrond systemen bijkopen, met 2 extra leggers (dus 4 buizen in totaal) (zonder gordijne ook weer) : 252€
        --> alu buizen = makkelijk om gordijnen aan te hangen (met lussen of een grote "pijp" in gestikt)
        --> telescopisch in geval van de set waar ik naar aan kijken ben dus ik kan een booth maken in verschillende maten (van 224 op 120cm tot 400 op 300cm)
        --> herbruikbaar in de studio als achtergrond systeem, om uit te lenen aan andere fotografen, of om andere "tenten" te bouwen voor fotografie

        je kan al raden dat ik waarschijnlijk voor de laatste optie ga gaan

        als het af is, zal ik zeker wat foto's posten
        Nikon D300, 14-24mm f2.8, 24-70mm f2.8, 70-200mm f2.8, SB800, Multiblitz Profilux, eigen fotostudio

        Comment


        • #5
          Re: Zelf fotohokje (photobooth) maken

          Hoi Lightningbit,

          Ga je de camera inbouwen en hoe zorg je dat hij scherp gesteld is? Of doe je dit van te voren?
          Verder was ik benieuwd waar je de USB-knop vandaan hebt en welke software je gaat gebruiken? Kom zoveel tegen wat allemaal geschikt lijkt om te gebruiken.

          Comment


          • #6
            Re: Zelf fotohokje (photobooth) maken

            Kan je niets met een tablet als touchscreen in de booth voor selectie van de foto en/of je print opdracht te geven?

            Comment


            • #7
              Re: Zelf fotohokje (photobooth) maken

              Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
              Kan je niets met een tablet als touchscreen in de booth voor selectie van de foto en/of je print opdracht te geven?
              Je zou zo-ie-zo een MS Surface Pro kunnen gebruiken. Dit is net een normale windows computer. Mogelijk is er voor een Android of iPad ook software, alleen is het hier lastiger om eventueel een webcam of camera via USB op aan te sluiten, wat bij een Surface wel kan.

              Comment


              • #8
                Re: Zelf fotohokje (photobooth) maken

                Ik vond een paar suggesties voor apps hier> http://fotograafkiezen.nl/photobooth...f-maken-props/
                En mocht je zelf props willen kopen dan kan je deze pagina leegroven: http://fotograafkiezen.nl/props-pdf-...op-downloaden/
                Als dat teveel moeite is, heb ik zelf een keer hier props gekocht> http://www.polaroidverhuurbelgie.be/...ops_kopen.html

                Comment

                Working...
                X