Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm medion aldi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherm medion aldi

    Beste leden,

    Het scherm dat vanaf vandaag in den Aldi staat, redelijk betreffende prijs/kwaliteit om af en toe eens wat foto's bij te werken of niks waard?

    http://nl.aldi.be/aldi_ledbreedbeeld...995_11733.html

    Iemand ervaring met de Medion schermen? Kleuren enz...

    Dankjewel en prettig weekend.

    Tommy
    Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

  • #2
    Re: Scherm medion aldi

    als je ziet wat ze in de aanbieding hebben, is dit wel erg goedkoop hoor:

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Scherm medion aldi

      Als je gewoon een scherm wil en kwaliteit volledig onbelangrijk is, dan is dit een goeie deal.

      Wil je wat kwaliteit om foto's te bewerken, dan zit je onmiddellijk bij schermen met IPS technologie. Daarbinnen is de Dell Ultrasharp serie bij de goedkopere met toch voldoende kwaliteit voor de gevorderde hobbyist.

      Bekijk deze eens :
      Dell U2312
      Dell U2412 - review
      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

      Comment


      • #4
        Re: Scherm medion aldi

        Een full-HD 23" LG IPS scherm koop je tegenwoordig voor minder dan 200 euro, ik heb er hier 2 in gebruik, en ben er heel tevreden over.

        Het 20" scherm dat bij den Aldi in reclame staat heeft maar een resolutie van 1600 x 900 pixels, bijna alle monitors hebben tegenwoordig een full-HD resolutie (1920 x 1080 pixels).
        Op een scherm met een resolutie van maar 1600 x 900 pixels kan je de foto niet zo groot in beeld krijgen terwijl je ze bewerkt (het beeld staat al bijna vol met de werkbalken), met meer pixels blijft er altijd meer plaats over voor de foto.
        Dat is dus echt een low-budget schermpje, en niet aan te raden voor fotobewerking.
        Hoe de kleuren er uitzien, dat moet je dan ook nog afwachten, maar ook een duurder scherm zal je moeten kalibreren als je de kleuren zo juist mogelijk wil weergeven.
        Last edited by Black B@ndit; 8 juni 2013, 12:44.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Scherm medion aldi

          Ik heb indertijd en 23" Iiyama prolite x2377hds gekocht voor pakweg 170€ - da's werkelijk een groot verschil (alhoewel m'n oude 17" Sony, ook geen echt goedkoop schermpje niet veel afweek van dit scherm - wel beide gecalibreerd - toen nog met een spyder2 - nu met colorhugh omdat die met OSS aan te sturen is - onder linux dus).

          IK zou net zoals Bart er toch een voorstander van zijn om iets deftigers op basis van een IPS te nemen. De Dell's zijn degelijk - maar niet goedkoop (ik heb al een Ultrasharp gezien - die wel rond de 700 € hing - en die was van in 't fabriek gecalibreerd met een mooi rapportje erbij) - ik weet niet of men dat voor de lagere reeksen ook doet.

          Comment


          • #6
            Re: Scherm medion aldi

            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            IK zou net zoals Bart er toch een voorstander van zijn om iets deftigers op basis van een IPS te nemen. De Dell's zijn degelijk - maar niet goedkoop (ik heb al een Ultrasharp gezien - die wel rond de 700 € hing - en die was van in 't fabriek gecalibreerd met een mooi rapportje erbij) - ik weet niet of men dat voor de lagere reeksen ook doet.
            De 27" is bijna 700 euro en de 30" is er 1000 of zo. Maar van beide zijn er goedkopere versies en er zijn de goedkope 24" schermen met dezelfde kwaliteit als de 27".

            Comment


            • #7
              Re: Scherm medion aldi

              Ik snap niet dat mensen dergelijke zaken in een voedingswinkel gaan kopen.
              Dan nog van een merk ... weet je wel ....
              Kan je toch niet maken.

              Als je je hobby serieus neemt dan koop je ook een serieus scherm en betaal je er ook voor.

              Comment


              • #8
                Re: Scherm medion aldi

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Ik snap niet dat mensen dergelijke zaken in een voedingswinkel gaan kopen.
                Dan nog van een merk ... weet je wel ....
                Kan je toch niet maken.

                Als je je hobby serieus neemt dan koop je ook een serieus scherm en betaal je er ook voor.

                Net zoals je met de duurste vislijn alleen de beste vissen vangt...
                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                Comment


                • #9
                  Re: Scherm medion aldi

                  Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
                  Net zoals je met de duurste vislijn alleen de beste vissen vangt...
                  Dat heb ik hier ook reeds meermaals geschreven......de wielertoerist denkt ook dat hij met de duurste koersfiets het rapst zal fietsen......ocharme.
                  Velen denken met het duurste materiaal de mooiste foto's af te leveren...... nogmaals ocharme.
                  Wat doe je dan met die foto die je met het duurste materiaal hebt genomen, met het duurste scherm hebt bewerkt...... met de duurste printer afprinten, bij de duurste printfirma laten afprinten, gewoon op je PC laten staan, hier posten via een host die er nog één en ander aan wijzigt zodat hij toch weer minder in kwaliteit wordt.....enz ?
                  Het zijn 'maar' foto's hé beste mensen en de meesten hier (denk ik) moeten er niet van leven toch ?
                  Maar wie euro's zat heeft, ze hebben gelijk, geld brengt toch niks meer op bij de bank, en dan zijn wij ook nog eens gelukkig dat we regelmatig het 2de hands materiaal van die gasten kunnen kopen wanneer ze nog maar eens upgraden.
                  Maar voor de doorsnee hobbyist hoeft dit toch allemaal niet.

                  Maar on topic, een scherm zou ik toch ook niet in de Aldi kopen, maar ik zou er zeker ook geen 700 of 1.000 euro aan uitgeven.

                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scherm medion aldi

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Ik snap niet dat mensen dergelijke zaken in een voedingswinkel gaan kopen.
                    Dan nog van een merk ... weet je wel ....
                    Kan je toch niet maken.

                    Als je je hobby serieus neemt dan koop je ook een serieus scherm en betaal je er ook voor.
                    Ik gebruik hier al heel veel jaren computers van den Aldi, en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
                    Waarom zou ik meer betalen voor een computer met dezelfde prestaties, maar dan van een ander merk?
                    Worden mijn foto's daardoor beter?

                    De monitor die vorige week bij den Aldi te koop stond, die is inderdaad niet echt geschikt voor fotobewerking (je kan het daarvoor wel gebruiken, maar er zijn tegenwoordig veel betere schermen die ook niet zo extreem duur zijn).
                    Maar er zijn wel gebruikers waarvoor zo'n scherm wel voldoende biedt (heel wat laptops hebben even veel pixels als dat scherm, zijn die dan ook allemaal waardeloos?).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scherm medion aldi

                      HDMI kabel in de TV en daarop bewerken.
                      Ik vind het raar maar mijn foto's zijn zo meestal scherper, en mooier qua kleur.
                      Iemand een idee hoe dat komt?
                      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scherm medion aldi

                        Goh, 'k heb hier zo'n Medion 23,6" full HD TFT (1920 x 1080px) scherm uit den Aldi staan, is ondertussen al enkele jaren oud en werkt nog steeds prima..

                        maar mijn foto's daarentegen zien er niet uit en iedereen noemt ze mislukt, omdat ze uit een Aldi scherm komen...
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Scherm medion aldi

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          omdat ze uit een Aldi scherm komen...
                          Hier is't een 3 jaar oude SONY
                          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Scherm medion aldi

                            Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
                            HDMI kabel in de TV en daarop bewerken.
                            Ik vind het raar maar mijn foto's zijn zo meestal scherper, en mooier qua kleur.
                            Iemand een idee hoe dat komt?
                            TV's gebruiken andere instellingen dan PC-schermen, bijna altijd verscherping (waardoor je enorme hoofdpijn krijgt als je dichter dan 5 meter zit), extra kleuren en contrast.
                            De meeste TV's kan je dit wel wat naar beneden halen in het menu (eerst desktop-modus selecteren nogvoor je begint met andere instellingen).
                            Een TV zou ik echt niet gebruiken om op te bewerken.

                            Kirsten,
                            Soms staat een breekt een foto met het juiste contrast en kleur. Op de meeste TFT schermen is dit niet goed te doen omdat deze bovenop het tekort aan kleuren om alles te weergeven ook nog eens verander van contrast naargelang de kijkhoek (de meeste toch). Ik gebruik een Dell Ultrasharp 24" van zo'n 5 jaar oud en deze geeft na callibratie nog steeds 100% RGB en 98% Adobe RGB weer. Een monitor koop je voor een lange tijd (ik toch) en dus geef je best 100 euro meer uit dan 100 euro minder als dat wil zeggen dat je een jaar later toch moet overgaan naar een IPS scherm om je foto's met zekerheid te kunnen bewerken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Scherm medion aldi

                              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                              dus geef je best 100 euro meer uit dan 100 euro minder als dat wil zeggen dat je een jaar later toch moet overgaan naar een IPS scherm om je foto's met zekerheid te kunnen bewerken.
                              Zou ik ook weer niet zeggen.. Heb mij onlangs een eizo IPS 24 inch scherm gekocht en dat scherm oogt precies of er hangt constant een soort van ruis op, ook als je geen foto's aan het bewerken bent. Absoluut niet handig om te beoordelen of er nu echt ruis in je foto's zit of niet. Zou te maken hebben met een of andere filter laag die over het scherm geplakt is. Daarvoor had ik een kleine week een Dell IPS en die had dat nog erger en heb hem daarom geretourneerd. Ik vond mijn iiyama tn paneeltje eigenlijk beter..

                              Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X