Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke flits voor macrofotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke flits voor macrofotografie?

    Welke flitser kunnen jullie me aanraden voor macrofotografie in een lichtarme omgeving (Vb. insecten in tropisch woud)? Het is om te gebruiken in combinatie met een Tamron 90mm f2.8 lens.
    Zelf dacht ik om me een SB700 aan te schaffen, eventueel in combinatie met een softbox.

  • #2
    Re: welke flits voor macrofotografie?

    Op macroniveau gebruik je best een ringflitser of een flitser dat rond je lens zit. Zelf gebruik ik een rayflash in combinatie met een sb-900, er bestaat ook een model voor de sb-700. Nikon heeft zelf ook een speciale macroflitsset, maar aangezien ik dit slechts af en toe doe, is die kit te duur voor mijn gebruik. Je hebt er natuurlijk wel meer mogelijkheden mee dan met een gewone ringflitser.

    Comment


    • #3
      Re: welke flits voor macrofotografie?

      Bedankt voor de reactie.

      Comment


      • #4
        Re: welke flits voor macrofotografie?

        De nikonflitsset is een prachtig ding. Heel veel mogelijkheden en als je op stap moet ermee, dan valt de afzonderlijke verpakking van elk deel van de kit echt mee en neemt ze daardoor niet zoveel plaats in.
        Ik kocht mijn nikonflitsset in tweedehands. Ik kan hem niet meer missen. Ik gebruik hem ook als mini studio flitsset samen met zijn SB900 en de SB800 commander die bij de flitsset hoort.

        Groetjes,

        Riho
        Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
        Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

        Comment


        • #5
          Re: welke flits voor macrofotografie?

          Kijk eens


          en
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

          Comment


          • #6
            Re: welke flits voor macrofotografie?

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
            Kijk eens
            Is dit dan gewoon een A4-tje die ze rond de lens plooien? Of een speciaal iets? Ziet er wel interessant uit als het werkt... Want als je lens redelijk lang is...
            Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

            Comment


            • #7
              Re: welke flits voor macrofotografie?

              Die 2 zijn leuk voor een keer te proberen, maar je hebt er geen mogelijkheden bij en is moeilijk werken. Maar met een korte lens werkt dit wel redelijk goed (want je kortste scherpstelafstand moet wel minder dan 30cm zijn om dit deftig te kunnen gebruiken).

              Comment

              Working...
              X