Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

samsung scherm MacBook Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • samsung scherm MacBook Pro

    Hallo,
    Ik heb een MacBook Pro. Voor wat extra comfort wil ik een extern beeldscherm gebruiken.
    Ik heb een samsung syncmaster S24B150 gekocht. Nu als ik deze wil aansluiten (dus met zo'n toestelletje ertussen), herkent de laptop het beeldscherm maar het scherm blijft zwart.
    Ik heb ondertussen al contact genomen met samsung maar deze sturen me door naar apple en apple heeft hier ook niet echt een oplossing voor.
    Heeft iemand hetzelfde probleem gehad/gekend en wat was de oplossing?
    Anneke

  • #2
    Re: samsung scherm MacBook Pro

    Bij instellingen uw beeldscherm zetten op uitbreiden.

    Comment


    • #3
      Re: samsung scherm MacBook Pro

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Bij instellingen uw beeldscherm zetten op uitbreiden.
      En waar kan ik dat ergens vinden?

      Comment


      • #4
        Re: samsung scherm MacBook Pro

        Preferences, displays en daar staat het.
        De Mac dat ik had was in het engels, dus in het nederlands zal dat zijn: Instellingen, Beeldschermen en dan krijg je een kadertje waarbij je alle opties voor uw display's ziet.
        Dat is toch doodsimpel?

        Comment


        • #5
          Re: samsung scherm MacBook Pro

          Ik denk wel dat het even iets gecompliceerder ligt dan dat. De instellingen staan namelijk allemaal juist. Ik was al zeker van dat dit juist is omdat de laptop het scherm herkend. Alleen blijft het scherm zwart en knippert de aan-/uit toets.

          Comment


          • #6
            Re: samsung scherm MacBook Pro

            Ik kan dit niet reproduceren, want ik heb nooit een dergelijke configuratie gehad. Persoonlijk zou ik voor een Apple-scherm gegaan zijn, al zal de prijs wellicht bij jouw aanschaf de doorslag gegeven hebben. Tenzij hier nog een Mac-ker vertoeft die een "third-party" scherm in combinatie met een Apple-laptop gebruikt, vrees ik dat je met deze vraag ofwel bij de verkoper moet zijn (was dat een Mac-winkel?), ofwel je licht moet opsteken bij een nederlandstalig Mac-forum. Ik ben zelf geen lid van NL Mac-fora, wel van Britse en Amerikaanse fora.
            Ik denk wel niet dat de OS-versie veel verschil uitmaakt; maar ik stel het toch op prijs (en zal meestal die vraag ook stellen) om meer specificaties te kennen van je hard- en software (OS versie). Onder het -menu>Systeemvoorkeuren... vind je wat je nodig hebt ivm Beeldschermen. Ik vermoed dat je daar via de knop < Detecteer Beeldschermen > hebt kunnen vaststellen dat jouw MBP het externe beeldscherm herkent?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: samsung scherm MacBook Pro

              Ik heb vorig jaar nog gewerkt met mbp en imac27" met een extern Dell Ultrasharp scherm. Werkte ook niet onmiddelijk en het lag gewoon aan die instelling. Nu (moet) ik nog elke week een mbp gebruiken met een projector en het komt vaak voor dat ik dat terug moet instellen nadat hij ontkoppeld was. Aangezien ik geupgrade ben naar win8 van mac, kan ik het niet nog eens nabootsen om precies te kijken hoe het zit.

              Comment


              • #8
                Re: samsung scherm MacBook Pro

                Mijn MacBook Pro staat minimum 1 maal per week aan een ander scherm gekoppeld op mijn kantoor dus ik weet dat mijn kabels en adapter functioneren.

                Na wat opzoeking gisteren, vond ik het volgende: een samsung monitor wordt aan een mac gehangen via een dvi-kabel en adaptor.
                Ik heb contact opgenomen met een mac-winkel en alles laten controleren. Constatie: mijn instellingen staan volledig juist.
                Een klant van die winkel gaf mij het volgende advies: er bestaat een soort VGA-adapter (soort bakje) op stroom.
                Omdat mac geen stroom geeft via die adapter en een samsung monitor op 14 V werkt, krijgt het scherm niet voldoende voeding ondanks dat het natuurlijk wel op netstroom is aangeschakeld.
                Ze gaan nu op zoek naar zo'n "bakje" en natuurlijk ook wat uitleg en dan zal het op hoop van zegen zijn.
                Ik hou jullie op de hoogte.

                Comment


                • #9
                  Re: samsung scherm MacBook Pro

                  Het is dus definitief: samsung monitoren zijn niet compatibel met mac. Ik heb net een telefoon gekregen van de winkel. Dat usb-bakje is geen zekerheid, het probleem met die voeding blijft. Er is nog iets anders maar dit zou op € 260 komen en dan is het nog maar de vraag of alles werkt.
                  Ik zal dus mijn aldi-scherm (medion) gaan koppelen aan mijn mac en het samsung-scherm aan de PC.

                  Comment


                  • #10
                    Re: samsung scherm MacBook Pro

                    Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
                    Het is dus definitief: samsung monitoren zijn niet compatibel met mac. Ik heb net een telefoon gekregen van de winkel. Dat usb-bakje is geen zekerheid, het probleem met die voeding blijft. Er is nog iets anders maar dit zou op € 260 komen en dan is het nog maar de vraag of alles werkt.
                    Ik zal dus mijn aldi-scherm (medion) gaan koppelen aan mijn mac en het samsung-scherm aan de PC.
                    blijkbaar zijn er die wel zonder problemen met een samsung scherm in combinatie met apple werken
                    Samsung S24B150BL - Monitor. Een nog betere dynamische contrastverhouding met de nieuwste Mega Dynamic Contrast Ratio.De allernieuwste Mega Dynamic...

                    zie de commentaren erover

                    Comment


                    • #11
                      Re: samsung scherm MacBook Pro

                      Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
                      Het is dus definitief: samsung monitoren zijn niet compatibel met mac. Ik heb net een telefoon gekregen van de winkel. Dat usb-bakje is geen zekerheid, het probleem met die voeding blijft. Er is nog iets anders maar dit zou op € 260 komen en dan is het nog maar de vraag of alles werkt.
                      Ik zal dus mijn aldi-scherm (medion) gaan koppelen aan mijn mac en het samsung-scherm aan de PC.
                      Oei, dat is geen goed nieuws . Het is dus duidelijk dat Apple en Samsung nog steeds niet overeenkomen .
                      Terugbrengen en Dell Ultrasharp kopen, bieden het meeste waar voor hun geld. Ik gebruik deze al van de eerste reeks, en uit ongeveer 50 schermen, is er nog geen enkel kapot of heeft problemen. Heb 1 van de laatste versies van de 24" ook gebruikt toen ik een Mac had en werkte perfect.

                      Comment


                      • #12
                        Re: samsung scherm MacBook Pro

                        Bedankt om dit te melden, indrukwekkend, en ook bedankt voor de link, gert007. 't Is jammer dat de twee "giganten" niet overeenkomen, maar voor de eindgebruikers die we hier treffen is dit natuurlijk belangrijke informatie bij aanschaf van een extern scherm voor hun Apple laptop.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: samsung scherm MacBook Pro

                          Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                          blijkbaar zijn er die wel zonder problemen met een samsung scherm in combinatie met apple werken
                          Samsung S24B150BL - Monitor. Een nog betere dynamische contrastverhouding met de nieuwste Mega Dynamic Contrast Ratio.De allernieuwste Mega Dynamic...

                          zie de commentaren erover
                          Spijtig genoeg is het wel niet dit scherm dat ik aangekocht heb wel een syncmaster S24B150

                          Comment

                          Working...
                          X