Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera voor video, totaal geen benul

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera voor video, totaal geen benul

    Hallo allemaal,

    Op dit moment ben ik ongeveer een maand terug van mijn backpackreis door India. Inmiddels ben ik helemaal verliefd geworden op het land en ga er zo snel mogenlijk weer naar terug. Echter deze keer wil ik India vastleggen zoals het is. Omdat er zo ontzettend veel indrukken te verwerken zijn, zoveel geluiden en bezigheid, is fotografie niet meer genoeg. Ik ben dus opzoek naar een film camera waar ik ook bij weinig licht heldere beelden kan krijgen. Aangezien ik totaal geen verstand heb van videocamera's zou ik ook geen iedee hebben in welke hoek ik moet zoeken en wat dit ongeveer gaan kosten.

    Met welke camera kun je deze kwaliteit bereiken?
    (Of zit ik nu in het té proffesionele assortiment?

    http://www.youtube.com/watch?v=eZi48...t18GVB8YQmsyz7

    Alvast bedankt
    ---

    Canon 60D + 17-55mm f/2.8 // Sony RX100

  • #2
    Re: Welke camera voor video, totaal geen benul

    Mijn Canon Legria G10 heeft een grotere sensor met "slechts" 2,07 effectieve pixels. Dat is ideaal voor beelden van 1920x1080 pixels.
    Daardoor is de oppervlakte van elke pixelsensor, van die 2 megapixels, groter dan anders zodat er meer licht gevangen wordt per pixel.
    Een text van da Canon site:
    Het hart van de LEGRIA HF G10 is Canon’s eigen HD CMOS Pro sensor, een sensor die ook wordt aangetroffen in Canon’s professionele XF en nieuwe XA serie. De HD CMOS Pro sensor is 160% meer gevoelig voor licht in vergelijking met de meeste CMOS sensoren*. Dit stelt de sensor in staat meer licht te registreren, waardoor de prestaties bij weinig omgevingslicht sterk verbeteren en het dynamisch bereik toeneemt. In schaduwen blijven de details zichtbaar en lichte delen blijven duidelijk wanneer wordt gefilmd in omgevingen met sterke lichtcontrasten.
    Zie website (oude link)
    Als toemaatje heb je ook meer controle over je scherptediepte.
    De G10 wordt niet meer gemaakt, wel hier en daar nog verkocht. Het nieuwe model is de G25 en de G30.
    De HF M506, HF M56 en HF M52 hebben dezelfde sensor.
    Je kan nog duurder ook.....
    Als Canon gebruiker weet ik te weinig over andere merken.
    Last edited by Skitch; 1 juni 2013, 15:56.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera voor video, totaal geen benul

      Dat lijkt me zeker mogelijk met een betere camcorder of semi-professionele camcorder of DSLR met videofunctie.
      Een statief en filmkop zijn zeker een vereiste.
      Hou er bovendien rekening mee dat een goeie microfoon ook onontbeerlijk is. een Zoom H2n of rode mic. zijn betaalbare varianten.
      Een afstandbediening is geen noodzaak maar wel handig...
      Last edited by C. Ruben; 1 juni 2013, 16:02.
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment

      Working...
      X