Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Timelapse renderen fullres.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Timelapse renderen fullres.

    Is het mogelijk om een timelapse te renderen op de resolutie van de foto. Of toch in ieder geval op een hogere resolutie dan HD.
    Zodat er op de video later nog wat kan worden ingezoomd.

    Dat in en uitzoomen doe ik nu voor het renderen naar HD.
    Ik bewaar de foto's om ze eventueel later nog kunnen te gebruiken.
    Persoonlijk lijkt het mij handiger om een timelapsevideo zonder "zoomen" in volledige resolutie van de foto te bewaren.
    En die (mega)file dan later te gebruiken om andere video's te maken.


    Iemand een idee?
    Sony Vegas vindt het in ieder geval geen goed idee => crash
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

  • #2
    Re: Timelapse renderen fullres.

    In Première Elements 11 werkt het.
    (Alhoewel ik heel ontevreden ben over Elements 11 t.o.v. de 9 en de 10, de 10 was heel goed. Ze zijn bij Adobe de pedalen kwijt . )
    Werkwijze in Elements :
    -Stel de duurtijd van 1 beeld op "1 frame". (Je kan dat nadien ook nog maar dat is omslachtiger)
    -Importeer de +100 of +1000 beelden op de tijdslijn.
    -Het eerste beeld zet je hoe je graag wil: verschuiven, inzoomen, omdraaien enz.
    -Copy van de eigenschappen van het eerste beeld met rechtermuisknop.
    -Alle ander beelden tegelijk selecteren.
    -"Paste effects en adjusments" met rechtermuisknop.

    Edit: 'k Weet ook niet hoeveel het maximum aantal beelden is dat Elements 11 slikt. Misschien crashed die ook met een teveel aan frames?
    Last edited by Skitch; 30 mei 2013, 19:20. Reden: Zie Edit :
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Timelapse renderen fullres.

      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      In Première Elements 11 werkt het.
      (Alhoewel ik heel ontevreden ben over Elements 11 t.o.v. de 9 en de 10, de 10 was heel goed. Ze zijn bij Adobe de pedalen kwijt . Ik lonk naar Edius 3.5....)
      Werkwijze in Elements :
      -Stel de duurtijd van 1 beeld op "1 frame". (Je kan dat nadien ook nog maar dat is omslachtiger)
      -Importeer de +100 of +1000 beelden op de tijdslijn.
      -Het eerste beeld zet je hoe je graag wil: verschuiven, inzoomen, omdraaien enz.
      -Copy van de eigenschappen van het eerste beeld met rechtermuisknop.
      -Alle ander beelden tegelijk selecteren.
      -"Paste effects en adjusments" met rechtermuisknop.

      Edit: 'k Weet ook niet hoeveel het maximum aantal beelden is dat Elements 11 slikt. Misschien crashed die ook met een teveel aan frames?
      Een timelapse maken bij Vegas kan ik. (geduld bij het inladen is wel een vereiste)

      Het gaat mij om het renderen / opslaan van de timelapse in videoformaat.
      Stel nu mijn foto's zijn 6000x4000 pixels groot
      Kan ik video in die resolutie renderen? (3000X2000 is ook al goed)
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #4
        Re: Timelapse renderen fullres.

        Met Elements gaat dat zeker niet.
        Met meer professionele programma's die in 2K/4K werken kan je groter gaan.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Timelapse renderen fullres.

          Adobe Premiere Pro kan dat inderdaad, maar een filmpje van 6000x4000 stills aan 25 fps is niet van de poes..
          Je kan dat beter ook niet exporteren maar gewoon daar mee werken in Premiere. En als je't in een ander project nodig hebt importeer je het gewoon. Zonder renderen/exporteren dus.

          Comment

          Working...
          X