Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica M systeem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leica M systeem

    BDers

    Al lange tijd ben ik informatie aan het zoeken over de meetzoeker camera. Om meer specifiek te zijn: het Leica M systeem.
    Nu begint het ferm te kriebelen om mezelf een camera cadeau te doen.
    Er één ding dat me doet twijfelen; ik heb zelf nog nooit met een Leica gewerkt en ben een beetje bang voor het manueel scherpstellen + de manier waarop.
    Gezien de hoge kostprijs van een nieuwe Leica (M9) lijkt het me een goeie keuze om voor een 2dehands M8 (of M8.2) te gaan.


    Iemand die me meer raad kan geven?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Leica M systeem

    Persoonlijk heb ik een M2 en M6, beiden analoog dus.

    Het scherpstellen is echt een gewenning, en niet makkelijk. Eigenlijk denk je eerst na over welke scène en daarna wachten op het perfecte moment.
    Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
    www.fluidr.com/photos/fotofilip3

    Comment


    • #3
      Re: Leica M systeem

      Oorspronkelijk geplaatst door XiNiX Bekijk bericht
      Persoonlijk heb ik een M2 en M6, beiden analoog dus.

      Het scherpstellen is echt een gewenning, en niet makkelijk. Eigenlijk denk je eerst na over welke scène en daarna wachten op het perfecte moment.
      Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
      NIet gemakkelijk? scherpstellen met meetzoeker is de gemakkelijkste en snelste manier van manueel focussen die ik ken. Die kwieten van digitalrev hebben getest hoe snel het gaat.

      In this video we conduct a slightly unscientific test comparing 3 of the focusing systems used in cameras today: Phase detection; Contrast detection and manu...
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Leica M systeem

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        NIet gemakkelijk? scherpstellen met meetzoeker is de gemakkelijkste en snelste manier van manueel focussen die ik ken. Die kwieten van digitalrev hebben getest hoe snel het gaat.

        http://www.youtube.com/watch?v=D_zGXERMRQU
        Ik volg die kwieten al een zeer lange tijd, hun reviews zijn gewoon weg geweldig en zeer leerrijk!

        Dat het systeem wennen is, is voor mij geen struikelblok. Ik ben bereid om bij te leren en me aan te passen!

        Comment


        • #5
          Re: Leica M systeem

          Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
          Ik volg die kwieten al een zeer lange tijd, hun reviews zijn gewoon weg geweldig en zeer leerrijk!
          De top gear van de camera's als je t mij vraagt
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment

          Working...
          X