Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke resolutie voor A2 poster?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke resolutie voor A2 poster?

    Hallo,

    ik zou graag een poster op A2 formaat willen maken, maar op welke resolutie moet ik werken om een degelijk resultaat te krijgen?

    Ik was begonnen met een formaat van 420x594mm op 300pixels/inch. Is dit voldoende, of moet ik nog hoger gaan?

    Alvast bedankt!
    Pieter

  • #2
    Hallo en welkom op BD
    Het aantal dpi dat je gebruikt,dat hangt een beetje af van wat je van plan bent met de poster, ga je die zelf afdrukken in een multipagina of stuur je een bestand naar een lab of ga je via een vaklabo. In ieder geval is 300 dpi zeker genoeg, maar als je teveel moet interpoleren kan het beter zijn van minder dpi te hanteren. Het beste is van u te informeren bij de firma die je print maakt en indien je het zelf doet met een inkjet zou ik maar tot 200 dpi gaan. Ik heb in mijn studio een poster hangen van A0 (84 X 118 cm) die is maar geprint op 144 dpi. Er hang ook véél af van de oorspronkelijk opname of ze een blow-up aankan tot A2.

    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Voor zo'n formaat is 150 dpi voldoende maar in het labo zeggen ze je meestal hoeveel dpi's zij wensen. In labo's is dit ook mogenlijk op inktjet (scheelt wat in prijs)

      Comment


      • #4
        Ik was van plan om dit bij Photobox te laten afdrukken. Is daar 150dpi voldoende?

        Pieter

        Comment


        • #5
          Originally posted by Pumbaa
          Ik was van plan om dit bij Photobox te laten afdrukken. Is daar 150dpi voldoende?

          Pieter
          Voor Photobox : foto gewoon uploaden (vol formaat). Geen enkel probleem (ik spreek dan wel van een 6 Mpx foto).

          Ludovic
          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
          BD0118BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by igor

            Voor Photobox : foto gewoon uploaden (vol formaat). Geen enkel probleem (ik spreek dan wel van een 6 Mpx foto).

            Ludovic
            Ik ben bezig aan een collage van verschillende foto's op posterformaat. Ik ben dus bezig in PS alles schoon te schikken enzo. De PS-file waarmee ik werk is 3307*4631pixels aan 200dpi, dit is dus een afbeelding van 42x60cm. Als ik hier een jpeg van maak en dat upload bij photobox, dan is dat toch in orde he?

            Alvast bedankt
            Pieter


            Comment


            • #7
              Originally posted by Pumbaa
              Ik ben bezig aan een collage van verschillende foto's op posterformaat. Ik ben dus bezig in PS alles schoon te schikken enzo. De PS-file waarmee ik werk is 3307*4631pixels aan 200dpi, dit is dus een afbeelding van 42x60cm. Als ik hier een jpeg van maak en dat upload bij photobox, dan is dat toch in orde he?

              Alvast bedankt
              Pieter
              Dat is volgens mij geen enkel probleem, maar neem wel de laagste compressiefactor (12) in PS, voor de hoogste kwaliteit.

              Ludovic
              EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
              BD0118BE

              Comment

              Working...
              X