Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

    Goedeavond beste BD leden graag wil ik even met jullie meedelen als bijv het stiksel van je lenscase van een Canon 70-200mm F2.8 loskomt waar je een broeksriem kan doordoen, dat dit onder de 2 jaar garantie valt. Laat jullie niks wijs maken door de fotowinkel.

    Zelf had ik ervoor naar Foto Rubens gebeld en daar zeide ze dat het geen garantie was omwille dat de case gebruikt was.

    Daarna nog met enkele winkels contact opgenomen en daar zeiden ze dan weer dat er op toebehoren maar 6 maand garantie op is.

    Men stouten schoenen dan maar aangetrokken en een reparatie melding ervoor gedaan bij Tech Repair.
    Voor de aanmelding heb ik hen gevraagd of het garantie zou zijn ja of neen en daar werd positief op geantwoord dat het garantie zou zijn.
    Dus alles ingepakt en verstuurd via UPS en nu staat er bij de reparatie dat het product zal omgeruild worden.

    Bij Tech Repair zeiden ze ook dat toebehoren zoals de lenscase die dat samen verkocht als 1 artikel, dat daar de 2 jaar garantie op telt.
    Zou je de lenscase apart gekocht hebben zonder lens telde er maar 6 maand garantie op.

    Ik deel dit met jullie mee, als jullie zeggen dat kan niet ze moeten U 2 jaar garantie geven ok goed, ik voer er geen verdere discussies voor.
    Last edited by ploperdeplop; 27 mei 2013, 10:08. Reden: Plots GEEN GARANTIE

  • #2
    Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit = GARANTIE

    Nikon Nederland had 3 jaar terug een terugroepactie op de standaard geleverde tas van de 200-400mm zoom lens.
    De tas werd kostenloos vervangen, omdat hij onder de garantie viel.
    Er werden bij mijn weten geen uitzonderingen gemaakt voor tassen ouder dan 1 of 2 jaar
    Rinus

    Comment


    • #3
      Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit = GARANTIE

      Net een mail terug gehad van Techrepair.

      De vervanging van de tas is afgewezen door Canon.
      Als je ze in kit koopt is er maar 1j garantie op.

      Zo zien we nog maar eens dat het ook geen geld mag kosten dezer dagen!

      Comment


      • #4
        Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit = GARANTIE

        Gisteren de tas onhersteld of niet omgeruild door Canon terug ontvangen.
        Hebben we maar een schoenmaker gaan lastig vallen en die heeft de lits gestikt voor 3.5€.
        Zwaar kosten die Canon zou moeten gemaakt hebben hoor!

        Comment


        • #5
          Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

          Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
          ....

          Bij Tech Repair zeiden ze ook dat toebehoren zoals de lenscase die dat samen verkocht als 1 artikel, dat daar de 2 jaar garantie op telt.
          Zou je de lenscase apart gekocht hebben zonder lens telde er maar 6 maand garantie op.
          je hebt garantie, alleen is er nu spraken van omgekeerde bewijslast.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            je hebt garantie, alleen is er nu spraken van omgekeerde bewijslast.
            grt,bouk.
            Sorry maar die klap ken ik al!
            Ik blijf er ook niet verder over zagen bij Techrepair en Canon omdat je toch met de rug tegen de muur staat.

            Hun uitleg bij Canon was dat het slijtage is. Want zei die van Canon als ik een nieuwe fiets ga kopen en ik bestel de beste en de duurste zadel die er op die moment is, dan moet ik ook niet gaan klagen bij de fietshandelaar na 1.5j dat mijn zadel stuk is.

            Viola...

            Comment


            • #7
              Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

              Het is steeds hetzelfde met die garantie.
              Eén goede raad: als je problemen hebt, ga naar de invoerder (Procirep voor Nikonn Tech-repair voor Canon......) Neem je aankoopfactuur mee en je zal steeds goed geholpen worden. Ik kan alleen spreken over de ervaring met Procirep.

              Comment


              • #8
                Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

                Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                Het is steeds hetzelfde met die garantie.
                Eén goede raad: als je problemen hebt, ga naar de invoerder........
                dacht dat je voor garantie bij je verkoper moest zijn.?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  dacht dat je voor garantie bij je verkoper moest zijn.?
                  grt,bouk.
                  De fabrikant (zijnde Canon, Nikon,...) geeft garantie, niet de verkoper/winkel. Die verkopen enkel en hebben een ondersteunende functie.
                  De fabrikant kan het op zijn beurt wel doorspelen naar een repaircentre ed. voor omruiling/reparatie

                  W.
                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim_DH Bekijk bericht
                    De fabrikant (zijnde Canon, Nikon,...) geeft garantie, niet de verkoper/winkel. Die verkopen enkel en hebben een ondersteunende functie.
                    je hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten maar met de verkoper/winkel.
                    De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper/winkel wel heeft.
                    dus zal je naar de verkoper moeten als je klachten hebt en voor je garantie.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

                      Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                      Het is steeds hetzelfde met die garantie.
                      Eén goede raad: als je problemen hebt, ga naar de invoerder (Procirep voor Nikonn Tech-repair voor Canon......) Neem je aankoopfactuur mee en je zal steeds goed geholpen worden. Ik kan alleen spreken over de ervaring met Procirep.
                      Zijn we blind? Ik heb contact opgenomen met Techrepair. Zelfs als CPS gold member.
                      Ze hebben ook een kopie gekregen van mijn aankoopfactuur.

                      Maar (en we zullen en willen dit niet lezen hier op BD) moet Techrepair voor iedere garantieclaim Canon hiervan op de hoogte brengen!
                      En Canon (nogmaals CANON) heeft die claim afgewezen.

                      Deze e-mail heb ik van Techrepair gehad :

                      Helaas moet ik u melden dat de omruil van u product niet is goedgekeurd.
                      U heeft recht op 1 jaar garantie als KIT.
                      Wij zullen uw product aan u retourneren.

                      Waarop ik volgende e-mail terug heb gestuurd :

                      Hoe komt het dan dat er mij meerdere keren via chat gezegd is dat er in KIT 2 jaar garantie op zit?
                      En nu beweren jullie weer wat anders!

                      Ik snap het niet goed!

                      Waarop Techrepair weer stuurde :

                      Helaas heeft België dit niet goedgekeurd.

                      U kunt het beste contact opnemen met Canon België hierover.
                      Het telefoonnummer is 070-300012.

                      Ik heb ook contact opgenomen met de winkel waar de lens aangekocht was (Foto Rubens) en daar zeide ze mij dat het geen garantie zou zijn door gebruik van de lenscase.
                      Maar waarom ze dat daar hebben gezegd is me reeds duidelijk geworden als je de winkel wegens louche praktijken moet sluiten.
                      Ik vrees zelfs of de garantie op mijn andere lenzen die daar zijn aangekocht nog wel van kracht zullen zijn.

                      Dus nu wil ik van die dat beweren dat je met bijv Techrepair dient contact op te nemen voor een herstelling mij eens gaan vertellen waar het mis is gegaan.
                      Ik betwijfel dat dit er zal gaan komen die uitleg maar kom.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

                        Dit is trouwens wat Canon mij vandaag nog geantwoord heeft :

                        Voor alle vragen in verband met herstelling of garantie kan u in eerste terecht bij de winkel waar u uw camera gekocht heeft.
                        Deze winkel zal uw toestel insturen voor herstelling. Het door Canon erkende herstelcentrum waar de winkel een beroep op doet, zal uw product nakijken en een herstelling voorstellen.
                        Indien garantie van toepassing is, zal het herstelcentrum dit met uw winkelpunt opnemen

                        Vermits allemaal weten wat er met Foto Rubens is gebeurd zullen zij dus geen enkele euro nog uitgeven aan garantieclaims.

                        Maar vermits ik het product zelf verstuurd heb naar Techrepair zeiden ze mij hierop het volgende :

                        In dit geval is uw product aangeboden bij Techrepair in Bergen Op Zoom.
                        Zij handelen in dit geval de herstelling rechtstreeks met u af, aangezien uw keuze om het aldaar binnen te sturen.

                        Nergens staat er dus dat zij Canon B hierover zouden moeten contacteren.
                        Dus bij Techrepair zijn ze nog niet klaar met mij.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

                          Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
                          Dit is trouwens wat Canon mij vandaag nog geantwoord heeft :

                          Voor alle vragen in verband met herstelling of garantie kan u in eerste terecht bij de winkel waar u uw camera gekocht heeft.
                          Deze winkel zal uw toestel insturen voor herstelling. Het door Canon erkende herstelcentrum waar de winkel een beroep op doet, zal uw product nakijken en een herstelling voorstellen.
                          Indien garantie van toepassing is, zal het herstelcentrum dit met uw winkelpunt opnemen
                          als reeds beschreven in #10.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            als reeds beschreven in #10.
                            grt,bouk.
                            En wat als de winkel zijn deuren sluit door een faling zoals er gaande is bij Foto Rubens?
                            Dan heb je pech!

                            Maar ja, wie koopt er dan ook bij Foto Rubens?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Accesoires zoals bijv een fototas dat samen bij een lens zit =GEEN GARANTIE

                              je koopt een artikel en dan heb je fabrieksgarantie. Wat stond er in de epistels die je bij elk klein onderdeel krijgt over garantieperiode?

                              Mijn Ortliebtas had enkele mankementen na 5 jaar dagelijks gebruik. De sluiting waren stuk(door de vrieskou broos geworden) en daarvoor wou ik nieuwe bestellen. Tijdens de winter brak de binnenplaat. Even geluisterd bij Ortlieb. Stuur maar op, alles hersteld ook de sluitingen zonder één €. en zon k.. tasje van Canon mag je niet gebruiken anders verlies je de garantie??????
                              Flickr één
                              Flickr two

                              Comment

                              Working...
                              X