Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

    Gewoonlijk film ik met mijn Canon's in 1920x1080 en 50i.
    In Première Elements is de Project setting dan PAL - AVCHD - FullHD 1080i 25. Mijn meest gebruikte Output is : M2T - H264 1920x1080i 25

    Met de overweging, en goesting , om een Drift HD Ghost te kopen komen er twijfels. De Drift HD Ghost heeft FullHD 1080 25p.
    Zou dat problemen geven, of niet, om clips van de Canon en van de Drift door elkaar in één Première Elements project te gebruiken?
    Last edited by Skitch; 22 mei 2013, 21:06. Reden: Taalonzuiverheden......
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

    Als het interlaced is, deinterlace je het beter, want interlaced is niet meer voor de dag van vandaag. 1080P is veel beter dan 1080I volgens wat ik al gezien heb. Dus gewoon deinterlacen (bestaan veel gratis programma's voor) en werken in een 1080P project.
    En kijk misschien ook eens naar de Gopro's voor de beste beeldkwaliteit.

    Comment


    • #3
      Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

      Dank voor je antwoord.
      Het eindproduct wordt op een TV scherm vertoond. Die zijn nog altijd 25 interlaced.
      Daarenboven gooien de meeste montage programma's een beeldje weg bij 50p. Zodat je toch uitkomt bij 50i.
      Als je dus een snelle klok zou filmen in 50p waardoor je beelden genummerd zijn : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 enz dan krijg je als resultaat 1 1 3 3 5 5 7 7 9 9 enz. Niemand merkt dat maar het is zo
      'k Zeg niet dat het in de toekomst zo blijft. Maar voorlopig zit ik met al mijn software en hardware buiten de 50p zone.

      PS : 'k vind de Drift HD cooler en steviger. De beelden zijn beter bij zwak licht.
      Last edited by Skitch; 22 mei 2013, 21:43.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

        Bekijk de Beardevil black eens, die presteert beter volgens mij...
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

        Comment


        • #5
          Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

          Dank voor uw antwoord.
          De Beardevil Black schijnt een heel toffe camera te zijn. Maar in werkt in 30fps.
          Al mijn clips zijn in 25fps.
          'k Heb een demo van 30fps/1080p gedownload en bij een project van 25fps geplakt. ( http://www.youtube.com/watch?v=Ndjl-j5ZZcY )
          De demo is native 1.01 minuut lang in 30fps en in mijn project blijft die 1.01 lang. Maar dan aan 25fps.
          Op die minuut zijn er dus 20 beelden gaan ...vliegen. Of 5 beelden per seconde. Alhoewel het niet te erg opvalt als ik naar het filmpje kijk. Hoe? 'k Snap het niet goed....

          Bij het filmpje in 720p ( http://www.youtube.com/watch?v=nTjr1Wqc-N8 ) heb ik voor dat elk 6de beeld een copi wordt van het 5de. En dat begrijp ik helemaal niet meer. (Zie "edit")
          'k Blijf dus liever bij PAL/ 25 fps om later geen problemen te hebben.
          Jammer voor de Beardevil want die aluminium behuizing ziet er heel goed uit.

          EDIT: Wat er met dat filmpje allemaal gebeurd is, digitale bewerkingen en zo, tussen de opname en het bekijken op YouTube is onbekend....
          Last edited by Skitch; 23 mei 2013, 20:31. Reden: Laatste regel bijgevoegd
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

            De bestelling is geplaatst. Het wordt een Contour Plus2.
            Voornamelijk omdat die ook in FullHD 1080p aan 25fps werkt. De 30p camera's gooien 5 beelden weg als je project in PAL voor een FullHD televisie klaargestoomd wordt. Dat werkt niet vloeiend.
            Daarenboven kan die TimeLapse aan per seconde. Hij heeft een laserstraal aan boord om de camera te richten en je kan meekijken op je smartphone.
            Of ik de GPS, die ook aan boord is, ga gebruiken weet ik nog niet.
            Wel is er een Camalapse 3 bijbesteld om een 360° rondom timelapse te kunnen maken.
            Jammer dat er geen (betaalbare) sportcamera's zijn die in 50i werken. Een eerder professionele Sony van €2.355 uitgezonderd.......
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

              Bedankt voor de camlaps tip ga dat misschien ook aanschaffen.
              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

              Comment


              • #8
                Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

                Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
                Bedankt voor de camlaps tip ga dat misschien ook aanschaffen.
                Oeps.
                Dat is mooi speelgoed maar de kwaliteit van de Camalapse is ondermaats.
                De twee halve behuizingen schuren langs één kant tegen elkaar, door het gewicht van de camera, zodat die stopt. De Contour+2 weegt 165 gram.
                De metalen klok boven het uurwerk mechanisme heb ik verhoogd met rondellen om de twee helften meer uit elkaar te krijgen.
                Nu werkt het.......
                Last edited by Skitch; 1 juni 2013, 16:37.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Oeps.
                  Dat is mooi speelgoed maar de kwaliteit van de Camalapse is ondermaats.
                  De twee halve behuizingen schuren langs één kant tegen elkaar, door het gewicht van de camera, zodat die stopt. De Contour+2 weegt 165 gram.
                  De metalen klok boven het uurwerk mechanisme heb ik verhoogd met rondellen om de twee helften meer uit elkaar te krijgen.
                  Nu werkt het.......
                  Er een D7100 opzetten zal dus niet lukken...
                  Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                  Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

                    Volgens het boekje : Geschikt voor camera's lichter dan 450gram en de meeste smartphones (tripod adapter en software zijn misschien nodig). Niet geschikt voor DSLR camera's.
                    De D7100 body weegt al 675 gram.
                    En met de Contour+2 ziet het er al kwikkelachtig uit.
                    Jammer.
                    De (Muvi) Veho X-Lapse gaat tot 750 gram.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

                      Niet helemaal akkoord met het 50p verhaal...Ik film en monteer reeds geruime tijd in 1080p50. Canon loopt een beetje achter, maar zal vanaf de G30 camcorder aansluiten bij de 50p familie die reeds lang dootr Panasonic en Sony geintroduceerd werd en default bij AVCHD2 hoort. Bij montage systemen zoals o.a Edius6 of Corel X4,5,6 is het frameskippen bij 50p montage reeds lang achter de rug. Flatscreems hebben progressieve video nodig en de-interlacen 50i materiaal als dit niet als 50i wordt ingevoerd.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

                        Dank voor de toelichting erdna.
                        Dat betekent dat 50p (voorlopig) de toekomst is. en wordt.
                        Eigenlijk is het dan wachten op voor amateurs betaalbare montage software die 50p verwerkt en de bijbehorende rekenkracht van de PC's.
                        Het hele verhaal 50p vs 50i vs 25p was nogal verwarrend voor mij. Maar dat geraakt stilaan opgeklaard.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

                          Ik gebruik momenteel meer Corel Video Studio6 (<100Euto) dan Edius 6. Over die rekenkracht is ook wel wat te vertellen. Ik doe regelmatig eenvoudige 1080p50 montages (cuts/overgemgen/B in B/ titels...)met mijn Acer laptop duo (dus zelfs geen i3!) zonder problemen. Ik monteer wel in proxy mode.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

                            'k Heb geen camera om 50p uit te testen.
                            Met de rekenkracht, in 50i, van Elements gaat het beter dan de Elements 8. Die liep geregeld vast, in 50i.
                            De Corel Video X6 is in overweging.
                            Last edited by Skitch; 1 juni 2013, 23:33.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1080 50i aka 1080i 25 versus 1080 25p ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              Eigenlijk is het dan wachten op voor amateurs betaalbare montage software die 50p verwerkt en de bijbehorende rekenkracht van de PC's.
                              Bijna alle goedkope sofware kan gebruik maken van 50p en 50p in 1080p kan ik zelfs perfect bewerken met een pc van 5 jaar oud en die toen zo'n 1000 euro koste.
                              Dat was altijd zeer stabiel hoor.

                              Nu werk ik met een Pc van zo'n 2 jaar jong met Xeon processor, grafische kaart met cuda-cores, snelle harde schijven en voldoende ram. Ik kan Premiere pro samen met after effects en photoshop tensamen laten runnen en zware taken laten uitvoeren (stabiliseren, colorcorrection, stitchen, composities maken in after effects enz enz...) en alles blijft perfect stabiel draaien.
                              Rekenkracht is echt geen probleem hoor. Een PC met de prestaties van deze hierboven genoemt kan je nu zelfs krijgen voor minder dan 1800 euro.

                              Je moet echt eens de 30-dagen proef van Premiere Pro uitproberen, echt zeer goed programma voor videobewerking.

                              Comment

                              Working...
                              X