Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

garantie lowepro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • garantie lowepro

    Ik heb in 2007 een slingshot 200aw gekocht. Van de week zag ik dat de rits van het hoofdvak is losgeraakt van de tas. Dat lijkt me een garantiekwestie en lowepro geeft als ik me niet vergis 30 jaar garantie, maar de winkel waar de tas is aangeschaft bestaat niet meer. Ik zie wel een loweprosite in Duitsland, maar is er niet een punt in Nederland waar ik die tas in kan leveren om hem te laten herstellen? Of zou ik daarvoor elke willekeurige fotowinkel die lowepro in het assortiment heeft voor binnen kunnen stappen?

  • #2
    Re: garantie lowepro

    Stuur eens een mail naar Lowepro, en vraag waar ze je in NL kunnen helpen.
    Hang er wat fotos aan, en misschien krijg je dat zo wel in orde.

    Comment


    • #3
      Re: garantie lowepro

      Heb ik inmiddels inderdaad gedaan.

      Comment


      • #4
        Re: garantie lowepro

        Kan je, als je wil, jouw ondervinding even posten? Ik zit met hetzelfde rits-probleem met een Lowepro rugzak.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: garantie lowepro

          Ik heb al jarenlang een Lowe Alpamayo trekkersrugzak. Komt niks aan/
          Maar met de slingshot 300AW had ik eenzelfde probleem.
          Een winkel opgezocht waar ze Lowe verkopen, eerst wat discussie gehad met de dozenschuiver ter plekke "dit kan geen probleem vormen voor de camera". Ik : "nu nog niet". Hij "zeker nooit, zeker weten". Ik : "zeker weten ?".
          Hij : "zeker weten"
          Ik weer : "zet dat dan eens op papier en ik ga hier niet lastig meer doen".

          Enkele weken later heb ik een nieuwe gekregen, niet exact hetzelfde model maar toch evenwaardig. Ik had de rugzak NIET in die winkel gekocht (via BD) en had dus geen aankoopformulier.
          Lowe is de naam waard.
          Prima merk. Aanrader. Greg Lowe weet waarover hij praat.
          Ze maken hun beloftes waar en ik ken er niet zo veel, naast The North Face voor hun Pro materiaal en Hilleberg voor hun tenten.

          Maar dit is een goede truc : als een verkoper bij hoog en laag beweert dat iets onmogelijk is, vraag het vervolgens nog eens twee keer en als hij/zij bevestigt dat het écht zeker is, vraag hem/haar dan om het eens op papier te zetten.

          Comment


          • #6
            Re: garantie lowepro

            Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
            Kan je, als je wil, jouw ondervinding even posten? Ik zit met hetzelfde rits-probleem met een Lowepro rugzak.
            Hey. Ik had zelfde probleem. Laten herstellen bij een schoenmaker voor €30. Daarna weer een kapotte rits. Ik wilde een nieuwe kopen bij St 73, maar verkoper gaf advies om mij tas binnen te brengen. Moest onder garantie vallen.
            En inderdaad na enkele weken bericht dat ik een nieuwe tas mocht komen afhalen. En dit zonder enige factuur of bon van aankoop.
            Nikon D800 - Tamron 24 - 70 f 2.8
            Fuji XT1 - Fuji 60 mm f2.4 macro - Fuji 56 mm f1.2 APD- Fuji 18-55 mm - Fuji 55-230 mm - flitser EF 42

            Comment


            • #7
              Re: garantie lowepro

              zal ik doen perman, rare ritsen zijn het eigenlijk. alleen maar ritsmateriaal. Ik denk zelf dat het ontstaat als er weinig in je tas zit ( en hij slapper is) het meer moeite kost om de rits te openen.

              VVL: ik las dat lowepro levenslang garantie geeft aan de eerste eigenaar. Maar service is alles, dat hebben ze dan blijkbaar goed begrepen bij lowepro. Hoop wel dat het vlot is opgelost, neem deze tas altijd mee op vakantie.

              Comment


              • #8
                Re: garantie lowepro

                Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                zal ik doen perman, rare ritsen zijn het eigenlijk. alleen maar ritsmateriaal. Ik denk zelf dat het ontstaat als er weinig in je tas zit ( en hij slapper is) het meer moeite kost om de rits te openen.

                VVL: ik las dat lowepro levenslang garantie geeft aan de eerste eigenaar. Maar service is alles, dat hebben ze dan blijkbaar goed begrepen bij lowepro. Hoop wel dat het vlot is opgelost, neem deze tas altijd mee op vakantie.
                Alvast bedankt.
                Mijn SlingShot 300AW is aangekocht geweest bij Rubbens in Wilrijk (nu winkel dicht). De plastick tandjesreep komt los van het lint.
                Zal één dezer mijn oor eens gaan te luisteren leggen bij Art § Craft in Gent.

                Mijn bevindingen zal ik hier ook melden.
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                Comment


                • #9
                  Re: garantie lowepro

                  Iemand een idee van een winkel in het brusselse? Heb nl zelfde probleem met mijn 300. Iets te zwaar geladen, denk ik...

                  Gr, V.
                  http://www.catchlight.be
                  Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                  https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                  Comment


                  • #10
                    Re: garantie lowepro

                    Van Lowepro zelf nog steeds geen enkele reactie. Gisteren de Nederlandse importeur gemaild met de vraag waar ik terecht kan voor de garantie en als antwoord gekregen dat er op de ritsen helemaal geen garantie zit. Dit omdat ze "aan slijtage onderhevig zijn" , ja zo lust ik er nog wel een paar. Die ritsen zijn nogal een essentieel onderdeel van de tas en als ik zo hoor hier ook het geen het vaakst kapot gaat. Kon wel korting krijgen op een nieuwe tas..ehm, ik denk dat ik over sla en lekker voor een ander merk ga deze keer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: garantie lowepro

                      Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                      Van Lowepro zelf nog steeds geen enkele reactie. Gisteren de Nederlandse importeur gemaild met de vraag waar ik terecht kan voor de garantie en als antwoord gekregen dat er op de ritsen helemaal geen garantie zit. Dit omdat ze "aan slijtage onderhevig zijn" , ja zo lust ik er nog wel een paar. Die ritsen zijn nogal een essentieel onderdeel van de tas en als ik zo hoor hier ook het geen het vaakst kapot gaat. Kon wel korting krijgen op een nieuwe tas..ehm, ik denk dat ik over sla en lekker voor een ander merk ga deze keer.
                      Ai, ai, dat is minder goed nieuws. Zal nu zaterdag naar Gent gaan en zien wat ze daar zeggen. Ik laat wel iets weten.
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                      Comment


                      • #12
                        Re: garantie lowepro

                        Was nog aan het mailen met Degreef & partner omdat ik na mijn antwoord aan ze nog en mailtje kreeg met het aanbod de tas ter beoordeling op te sturen zodat ze konden kijken of het misschien onder de coulance regeling kon vallen. Nou had ik niet zo heel veel zin om porto voor niks te betalen, dus gevraagd of er een antwoordnummer beschikbaar is of dat ik misschien eerst een foto van het defect kon mailen. Maar niks op op gehoord. Kan dus kort zijn over de service van lowepro: die is gewoon slecht

                        Comment


                        • #13
                          Re: garantie lowepro

                          Mijn rugzak binnengedaan bij art en craft (brugsesteenweg). Ze gaan hem opsturen naar Lowepro.
                          Heel vriendelijke mensen. Hielp misschien wel omdat we er 2x D60 en 18-200mm-lens + prularia kochten.
                          Ik wacht wel nog het antwoord van Lowepro zelf af maar heb goede hoop op garantie.
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                          Comment


                          • #14
                            Re: garantie lowepro

                            Ik wilde toch nog even laten weten hier, dat ik er na wat heen en weer gemail toch uitgekomen ben . Ik mocht een foto van het defect aan de rits mailen waarop alsnog besloten werd dat ik een gloednieuwe slingshot 202 AW zou krijgen. Heel netjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: garantie lowepro

                              Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                              Ik wilde toch nog even laten weten hier, dat ik er na wat heen en weer gemail toch uitgekomen ben . Ik mocht een foto van het defect aan de rits mailen waarop alsnog besloten werd dat ik een gloednieuwe slingshot 202 AW zou krijgen. Heel netjes
                              Dank voor deze reactie. Greg Lowe is dus ook nog iemand die zijn garantie au sérieux neemt.
                              Er zijn zo nog van die merken maar ze worden zeldzamer en zeldzamer, we moeten er voor zorgen dat mond-aan-mond reclame hen sterkt in hun overtuiging.
                              Het heeft wel niks te maken met rugzakken (ik heb hetzelfde positieve voor gehad met Lowe, in een winkel waar ik hem niet had gekocht (bij Tuyttens Brugge binnengedaan) en waar de rits van een slingshot 300 AW na de garantie was stuk gegaan. Geen aankoopbewijs dus.
                              Ik heb -wel een ander maar vergelijkbaar model gekregen- gratis en voor niks.
                              The North Face tenten : ooit, beetje door mijn schuld in de nacht bij gietende regen en storm een van de stokken gebroken. Dat zijn dus geen glasfiber stokken maar stokken uit geanodiseerd Easton Aluminium van een VE25 waarvoor je een een hele werptent kan kopen. Gekocht bij Bourgeois, Oostende , zaak gestopt omwille van pensioen. Binnengedaan bij Avventura Brugge. Op mijn vraag : wat kost dat nu ? Niks meneer : U kunt gaan, service van de zaak.
                              North Face Celestial Peak jas lekte, ik naar Bourgeois waar ik hem heb gekocht. Jaren buiten garantie. 1 Maand later telefoon : mijnheer : er ligt hier een nieuwe jas voor U. Kosten : 0,00 €
                              Ander verhaal van een collega : stokken van zijn Hilleberg (Hilleberg is de Rolls Royce onder de tenten) Njalla tent braken tijdens een storm in IJsland onverwacht, tot 2x toe. Als je op je tent moet kunnen vertrouwen is dat een ramp. Ze hebben de hele zaak nageplozen : ergens een afkoelingsfout bij de fabrikant van de stokken : alles gratis vervangen, zelfs buiten garantie. Met excuses.
                              Ink123 : een college had twee laser-cartridges besteld. Na vele maanden gebruik van de eerste bleek de tweede kapot. Mailtje : hij mocht de slechte cartridge inleveren in ergens een afhaalpunt (een garage dacht ik). Gratis een nieuwe cartridge met excuses en voor de gedane moeite een baby-flesje champagne.

                              Daarnet een telefoon van garage Myos uit Ruddervoorde (Peter Van Poucke) waar mijn MB binnenstaat voor een defect (normaal doe ik alles zelf aan de auto's maar deze keer geen tijd). Alles wees logischerwijze op een defecte benzinepomp en ik had me al neergelegd bij de kostprijs. Peter belt me zojuist dat er niks mis is daarmee en dat er gewoon een rubberleidingetje is kapotgesprongen. Ik ken heel wat van auto's en ik ging zeker niet getwijfeld hebben aan het defect aan de pomp.

                              Kijk eens allen, dat moeten we meer promoten, dit zijn merken en mensen die hun zaken nog au sérieux nemen en integer zijn.
                              Die zijn er écht nog, laat ons eens ons best doen om ze te scheiden van het ongedierte. En van dat laatste is er ongetwijfeld nog meer dan genoeg.
                              Laat ons die merken en die mensen eens grote onderscheiding geven. Waarom niet eens doen als Test-aankoop en een rubriek goed nieuws invoeren ?
                              Die mensen die integer zijn en vakbekwaam moet daar voor beloond worden. Als het ongedierte moet afgemaakt worden is een 180° discussie

                              Comment

                              Working...
                              X