Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Langsnavelkaketoe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Langsnavelkaketoe


    Genomen in de Olmense zoo.

  • #2
    Re: Langsnavelkaketoe

    209 maal bekeken…Niemand voelt zich geroepen om wat opmerkingen te spuien? Niet dat ik hengel naar complimentjes hoor! Van gefundeerde kritiek leer ik meer.

    Comment


    • #3
      Re: Langsnavelkaketoe

      Best goede foto. Beetje somber maar wit goed belicht en doortekend, scherp. Beetje krap onderaan tak.

      Eric

      Comment


      • #4
        Re: Langsnavelkaketoe

        Niks op aan te merken, mooi belicht, knappe scherpte en BG maar... het is een kaketoe
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #5
          Re: Langsnavelkaketoe

          Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
          (…) maar... het is een kaketoe
          Ja, dat zeg ik toch ? Meer bepaald een langsnavelkaketoe.

          Comment


          • #6
            Re: Langsnavelkaketoe

            Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
            Ja, dat zeg ik toch ? Meer bepaald een langsnavelkaketoe.
            ..."in de zoo" was ik vergeten
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

            Comment


            • #7
              Re: Langsnavelkaketoe

              Wat Eric hiermee bedoelt en waarom je weinig tot geen reactie krijgt is omdat de meeste mensen die hier foto's posten natuur- mensen/fotografen zijn en altijd het "wilde leven" opzoeken (en hier soms uren/dagen/weken aan spenderen).
              Dieren horen in eerste instantie niet thuis in een dierentuin/zoo/kooi (maar dat is een andere discussie). Ten tweede heb je in een dierentuin tijd genoeg om verschillende dingen uit te proberen etc.
              Je moet dus echt met een "dijk van een plaat" afkomen (in een zoo/dierentuin/...) om een reactie te kunnen uitlokken.

              Nu over jouw foto zelf: Scherpte ligt goed, belichting is goed. Zelf had ik de tak iets mooier laten uitkomen, nu wordt hij bruusk afgebroken.
              De donkere zwarte vlek in de achtergrond stoort ook een beetje.

              W.
              500px

              Comment


              • #8
                Re: Langsnavelkaketoe

                Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                ..."in de zoo" was ik vergeten
                Ah, ok, nu is het duidelijk.

                Comment


                • #9
                  Re: Langsnavelkaketoe

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wim_DH Bekijk bericht
                  Wat Eric hiermee bedoelt en waarom je weinig tot geen reactie krijgt is omdat de meeste mensen die hier foto's posten natuur- mensen/fotografen zijn en altijd het "wilde leven" opzoeken (en hier soms uren/dagen/weken aan spenderen).
                  Dieren horen in eerste instantie niet thuis in een dierentuin/zoo/kooi (maar dat is een andere discussie). Ten tweede heb je in een dierentuin tijd genoeg om verschillende dingen uit te proberen etc.
                  Je moet dus echt met een "dijk van een plaat" afkomen (in een zoo/dierentuin/...) om een reactie te kunnen uitlokken.

                  Nu over jouw foto zelf: Scherpte ligt goed, belichting is goed. Zelf had ik de tak iets mooier laten uitkomen, nu wordt hij bruusk afgebroken.
                  De donkere zwarte vlek in de achtergrond stoort ook een beetje.

                  W.
                  Je verklaring is wellicht correct. Maar het blijft een vreemd fenomeen dat bij de beoordeling van een foto de moeilijkheidsgraad zo'n belangrijke rol speelt. Je kan wel bewondering hebben voor de fotograaf die urenlang in een schuilhut heeft gezeten of die de ijzige kou heeft getrotseerd maar objectief gezien maakt dit de foto toch niet mooier? Het is psychologisch, denk ik. De natuurfotograaf vindt het "niet eerlijk" dat een dierentuinfoto met betrekkelijk weinig inspanning kan genomen worden terwijl hij dagen moet ploeteren om hetzelfde te bereiken.
                  Ook bedankt voor de opbouwende kritiek op de foto zelf.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Langsnavelkaketoe

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                    209 maal bekeken…Niemand voelt zich geroepen om wat opmerkingen te spuien? ....
                    Goede wijn behoeft geen krans.
                    ---
                    toch een goeie opname.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Langsnavelkaketoe

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                      Je verklaring is wellicht correct. Maar het blijft een vreemd fenomeen dat bij de beoordeling van een foto de moeilijkheidsgraad zo'n belangrijke rol speelt. Je kan wel bewondering hebben voor de fotograaf die urenlang in een schuilhut heeft gezeten of die de ijzige kou heeft getrotseerd maar objectief gezien maakt dit de foto toch niet mooier? Het is psychologisch, denk ik. De natuurfotograaf vindt het "niet eerlijk" dat een dierentuinfoto met betrekkelijk weinig inspanning kan genomen worden terwijl hij dagen moet ploeteren om hetzelfde te bereiken.
                      Ook bedankt voor de opbouwende kritiek op de foto zelf.
                      Persoonlijk vind ik ook dat het vooral over de foto moet gaan. Een goede foto is een goede foto en dit maakt voor mij niet uit hoe en onder welke omstandigheden die werd genomen... (Ik zou hier nooit durven een foto posten uit een roofvogelshow bvb...)
                      En nog even advocaat van de duivel spelen : Is een foto nemen in de zoo zoveel gemakkelijker dan in een perfecte schuilhut met perfecte telezoom op een statief waar de nietsvermoedende vogel op enkele meters van de lens komt zitten ?
                      http://woutercardoen.myportfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Langsnavelkaketoe

                        Oorspronkelijk geplaatst door woca Bekijk bericht
                        Persoonlijk vind ik ook dat het vooral over de foto moet gaan. Een goede foto is een goede foto en dit maakt voor mij niet uit hoe en onder welke omstandigheden die werd genomen... (Ik zou hier nooit durven een foto posten uit een roofvogelshow bvb...)
                        En nog even advocaat van de duivel spelen : Is een foto nemen in de zoo zoveel gemakkelijker dan in een perfecte schuilhut met perfecte telezoom op een statief waar de nietsvermoedende vogel op enkele meters van de lens komt zitten ?
                        Kort antwoord: ja.

                        Voor de 'perfecte schuilhut' moet je ten eerste al een 'perfecte locatie' vinden om de soort te fotograferen die je wilt fotograferen. Dat is zeker niet gemakkelijk Dan moet je geduld en geluk hebben dat de vogel op de juiste plaats komt zitten, in het juiste licht met een mooie pose. De kans is groot dat de vogel helemaal niet komt, te ver weg gaat zitten, het licht niet goed zit... Kortom, er zijn veel meer variabelen in het spel dan bij een dierentuinfoto waarbij het dier niet weg kan en je dus alles veel meer onder controle hebt.

                        Over de foto: het wit is goed onder controle, maar ik zou de schaduwen nog wat oplichten, buiten de bovenkant van de kop, vind ik de vogel vrij donker. Voor de rest is er niets mis met de foto, maar het is ook niets speciaals.
                        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Langsnavelkaketoe

                          Iedereen bedankt voor de interessante en leerrijke opmerkingen.

                          Comment

                          Working...
                          X