Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie nog opgelicht door Studio 73???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie nog opgelicht door Studio 73???

    is er hier nog iemand die besteld heeft via de webshop van studio 73 en zijn geld kwijt is?

    Ik had op 20 maart een elichrome quadra ranger flitsset besteld met een adapter voor een totaal van 1889 euro.
    Na betaling online via bankcontact van het volledige bedrag kreeg ik een mail dat de levering enkele weken kon duren.
    Na een 4 tal weken gebeld waar de set bleef en dan kreeg ik als antwoord dat de set nog niet binnen was bij de invoerder.
    Aangezien Servix invoerder is van Elichrome eens naar hen gebeld om te vragen hoelang het nog zou duren en daar bleek dat studio 73 helemaal geen bestelling geplaatst had voor die set en dat die gewoon op stock was bij hen, terug naar studio 73 gebeld en toen vertelden ze me dat er iets misgelopen was met de bestelling en dat ik gerust mocht annuleren aangezien de lange levertijd (wat ook duidelijk op hun webstite vermeld staat bij te lange levertijd).
    De zaakvoerder van Studio 73 verzekerde me dat hij het geld terug ging storten maar na enkele weken bellen en aandringen en na een hoop excuses te horen gekregen te hebben blijkt nu dat hij het geld niet meer heeft om terug te betalen ( volgens hem) en kreeg ik te horen dat ik maar moest proberen om het langs gerechtelijke weg terug te krijgen.
    Als je je zaak uitverkoopt en gaat sluiten had hij zijn website offline moeten halen ipv nietsvermoedende klanten te laten bestellen en hun geld gewoon bij te houden zonder nog iets te leveren en nog x aantal mensen te duperen.
    Dit is mijn ogen pure oplichting en diefstal wat die zaakvoerder doet, en zal langs mijn kant in ieder geval niet zonder gevolg blijven.
    Ben eens benieuwd of er hier nog mensen zijn die hetzelfde ervaren hebben.
    Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

  • #2
    Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

    Ik ga mij niet uitspreken over studio 73 specifiek maar in het algemeen.
    Het is niet de eerste keer dat een winkel met webshop in vereffening gaat.
    Maar helaas moet ik je teleur stellen dat de ervaring leert dat bij vereffening de klanten die bestellingen geplaatst hadden hun geld nooit hebben terug gezien.
    Ik vind het ook een schande maar zolang de wetgever niets onderneemt is er niets aan te doen vrees ik.

    Een klein achterpoortje is mss dat je bewarend beslag kan leggen of laten leggen op 1 of meerdere van zijn goederen.
    Dat is iets wat zeker kan, staat in het burgerlijk wetboek, maar ik verwijs je door naar een advokaat over hoe je dat moet aanpakken.
    Last edited by Franciskine; 16 mei 2013, 22:28.

    Comment


    • #3
      Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

      Vereffening of failliet is een heel groot verschil.


      Enne, als een onernemer nattigheid voelt mag hij niet naar believen beppalde schulden eerst betalen.
      Dat wordt dan aanzien als een voorkeursbehandeling, en dat is zelfs fraude.
      Wat kan een wetgever hier doen...
      Niet elke faling is frauduleus hé!
      Waarschijnlijk kan je je vordering aan de curator voor leggen, maar of dat iets oplevert is een andere vraag.
      Last edited by Guest14; 16 mei 2013, 23:07.

      Comment


      • #4
        Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

        Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
        is er hier nog iemand die besteld heeft via de webshop van studio 73 en zijn geld kwijt is?

        Ik had op 20 maart een elichrome quadra ranger flitsset besteld met een adapter voor een totaal van 1889 euro.
        Dat is nu net de reden dat ik nóóit vooraf een (aan)betaling doe, bij welk product van boven de € 50 dan ook: voor mij boter bij de vis.
        Jaren geleden bestelde ik voor vele duizenden euro een prof. videocamera, de winkelier vroeg een aanbetaling en dat weigerde ik.
        Wanneer ik iets bestel dan heb ik een koopovereenkomst waar hij me wettelijk aan kan houden en als winkelier loop je nu eenmaal een risico: dat is eigen aan zaken doen anders moet je een ander vak kiezen..
        Zo'n winkelier vertrouwt zijn klanten niet, maar waarom zou dan de klant wel de winkelier moeten vertrouwen.
        Last edited by Eenbes; 16 mei 2013, 23:39.

        Comment


        • #5
          Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

          net onderhoud gehad met advocaat en bij de bvba zelf zal niet meer te halen zijn want ze hebben een berg schuld blijkbaar.
          het is echter wel mogelijk om een strafklacht voor oplichting in te dienen tegen de zaakvoerder.
          Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

          Comment


          • #6
            Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

            Ik ben ook slachtoffer van Studio 73, zij het maar voor 29,95 EUR.

            Op 16/3/2013 bestel ik een product voor 29,95 EUR.

            Op 18/4 rappel naar studio 73 met als antwoord:
            "Er is helaas nog steeds geen zicht op de leveringstermijn.U kan, indien gewenst, te allen tijde uw bestelling annuleren.Onze excuses voor het ongemak!"

            Op 22/4 antwoord de fabrikant mij: "We have them in stock, so studio 73 has to ask there distributor to supply them with this item.If there are any further questions please don't hesitate to contact us."

            Op 25/4 na doorsturen naar studio 73, volgend antwoord van studio 73: "Helaas moeten wij u meedelen dat Studio 73 op korte termijn zijn deuren zal sluiten. Wij zijn bijgevolg niet meer in de mogelijkheid deze bestelling af te handelen.
            Tot vorige week was dit nog niet geweten, vandaar mijn vorige e-mail.Ga je ermee akkoord dat ik de bestelling annuleer en het betaalde geld terugstort op je Mastercard?Onze excuses voor dit ongemak!Met vriendelijke groet"

            Na bevestiging dat dit mocht terugestort worden: nog geen antwoord.

            Moraal van het verhaal: toch maar oppassen met internetshops, zelfs als ze een goede track-record hebben.

            Maar ook ik moet toegeven: "die webshops zijn toch gemakkelijk en het is de eerste maal dat ik problemen heb gehad".

            Groetjes

            Peter

            Comment


            • #7
              Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Vereffening of failliet is een heel groot verschil.


              Enne, als een onernemer nattigheid voelt mag hij niet naar believen beppalde schulden eerst betalen.
              Dat wordt dan aanzien als een voorkeursbehandeling, en dat is zelfs fraude.
              Wat kan een wetgever hier doen...
              Niet elke faling is frauduleus hé!
              Waarschijnlijk kan je je vordering aan de curator voor leggen, maar of dat iets oplevert is een andere vraag.
              Hij mag inderdaad niet naar believen bepaalde schulden eerst betalen, de vraag is echter of het hier over "schulden" gaat : het gaat over terugstorten van een voorschot of voorafbetaling waar geen dienst of levering tegenover heeft gestaan (er is geen gevolg gegeven aan het order en het is om die reden door de klant geannuleerd).
              Dit valt mijns inziens niet onder de definitie van (economische) "schuld". Je bent in dit geval, als klant, zelfs geen "crediteur" naar de winkel toe, want er is geen goed of dienst geleverd (door jou aan de winkel) ... Een goede advocaat kan mijns inziens hier wél iets mee doen hoor (naar de curator toe), en bewarend beslag laten leggen op goederen die nu nog in hun winkel te koop worden aangeboden is wellicht een optie (maar dan moet je wel gaan haasten vrees ik).
              Vandaar dat je zeker ook een burgerlijke procedure moet opstarten (strafklacht).

              Naar de winkel gaan, wachten tot voldoende mensen iets gekocht hebben uit die uitverkoop, en dan aan de kassa je geld cash terugeisen is ook het proberen waard ...
              En zorg dat je alles kunt staven met documenten (denk er aan dat die website & webshop wellicht down zal gaan, maak dus snel afdrukken van alles wat nog open staat).
              Master the craft, and the art will follow.
              Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
              http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

              Comment


              • #8
                Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                Oorspronkelijk geplaatst door Peke Bekijk bericht
                is er hier nog iemand die besteld heeft via de webshop van studio 73 en zijn geld kwijt is?

                Ik had op 20 maart een elichrome quadra ranger flitsset besteld met een adapter voor een totaal van 1889 euro.
                Na betaling online via bankcontact van het volledige bedrag kreeg ik een mail dat de levering enkele weken kon duren.
                Na een 4 tal weken gebeld waar de set bleef en dan kreeg ik als antwoord dat de set nog niet binnen was bij de invoerder.
                Aangezien Servix invoerder is van Elichrome eens naar hen gebeld om te vragen hoelang het nog zou duren en daar bleek dat studio 73 helemaal geen bestelling geplaatst had voor die set en dat die gewoon op stock was bij hen, terug naar studio 73 gebeld en toen vertelden ze me dat er iets misgelopen was met de bestelling en dat ik gerust mocht annuleren aangezien de lange levertijd (wat ook duidelijk op hun webstite vermeld staat bij te lange levertijd).
                De zaakvoerder van Studio 73 verzekerde me dat hij het geld terug ging storten maar na enkele weken bellen en aandringen en na een hoop excuses te horen gekregen te hebben blijkt nu dat hij het geld niet meer heeft om terug te betalen ( volgens hem) en kreeg ik te horen dat ik maar moest proberen om het langs gerechtelijke weg terug te krijgen.
                Als je je zaak uitverkoopt en gaat sluiten had hij zijn website offline moeten halen ipv nietsvermoedende klanten te laten bestellen en hun geld gewoon bij te houden zonder nog iets te leveren en nog x aantal mensen te duperen.
                Dit is mijn ogen pure oplichting en diefstal wat die zaakvoerder doet, en zal langs mijn kant in ieder geval niet zonder gevolg blijven.
                Ben eens benieuwd of er hier nog mensen zijn die hetzelfde ervaren hebben.
                Een gewone klacht bij de politie inzake oplichting is een mogelijkheid maar je kan ook overwegen om een klacht met burgerlijke partijstelling in te dienen bij de onderzoeksrechter. Het voordeel daarvan is dat er sowieso een gerechtelijk onderzoek volgt, seponering kan niet. Het nadeel is dat je zelf een provisie zal moeten betalen...

                Weet wel dat om van een crimineel feit te kunnen spreken het kwaadwillig opzet zal moeten worden aangetoond. Er zal dus moeten worden bewezen dat er nog gelden werden ontvangen niettegenstaande toen al geweten was dat de bestelde producten niet meer konden geleverd worden (of zoals je zelf al schreef, waarom was zijn webwinkel nog niet offline?). Niet simpel...

                Een begin is alvast dat er - zo lees ik hier - bij twee klanten de mededeling werd gedaan dat hun orders werden besteld bij de invoerder, terwijl dat blijkbaar nooit gebeurd is.

                Euh..... net even gecheckt en die webwinkel is nog steeds online en je kan blijkbaar nog altijd zaken bestellen en online betalen?? Ik geraakte bij wijze van test bij een bestelling zonder problemen tot in het betaalscherm, het enige wat ik nog diende te doen was de betaling bevestigen!

                Absoluut niet koosjer hoor!!

                Comment


                • #9
                  Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                  Oorspronkelijk geplaatst door KristoffDT Bekijk bericht
                  Euh..... net even gecheckt en die webwinkel is nog steeds online en je kan blijkbaar nog altijd zaken bestellen en online betalen?? Ik geraakte bij wijze van test bij een bestelling zonder problemen tot in het betaalscherm, het enige wat ik nog diende te doen was de betaling bevestigen!

                  Absoluut niet koosjer hoor!!
                  Jammer genoeg is dit de normaalste zaak van de wereld bij webshops.
                  Het schijnt dat de curator verantwoordelijk is voor het sluiten van de website van een failliete internetwinkel.
                  Die maken er soms een potje van, even Googlen en je zult zien dat er genoeg mensen hun geld kwijt zijn geraakt door in hun onwetendheid te bestellen bij een
                  (internet)winkel die al lang failliet is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                    als je met je kredietkaart betaalde, kan je volgens mij nog altijd langs die weg de betaling laten tegenboeken, als ik me niet vergis.
                    Allé, ik heb dat toch ooit eens gedaan voor iets wat niet geleverd was....

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                      Is het niet zo, dat wanneer een winkel failliet gaat er eerst gezorgd wordt dat de "belangerijkste" zaken hun geld krijgen?

                      dus vb moest ik nu failliet gaan (wat zo niet is :P)

                      ik dan eerst alle achterstallige schulden moet betalen aan de staat die ik eventueel nog verschuldigd ben
                      ik dan moet zorgen dat de bedrijven hun geld krijgen (voor zover dit mogelijk is)
                      en als er dan ngo wat geld overschiet, ik dan de particuliere kalnten "moet" betalen (alleee als er nog geld over isà

                      of werkt het niet zo? ik dacht van wel (of toch tenminste dat heb ik gehoord :S)

                      Comment


                      • #12
                        Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                        als je met visa of mastercard betaald hebt moet je via ATOS worldline of zo iets een dossier laten opmaken. Dat is een dienst die alle betalingen met creditkaarten kan controleren en ingeval van fraude en verkeerde (vb dubbele betaling) kan terug vorderen. Normaal vind je op elke afrekening van je creditkaart info van Atos.

                        Comment


                        • #13
                          Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                          Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                          Is het niet zo, dat wanneer een winkel failliet gaat er eerst gezorgd wordt dat de "belangerijkste" zaken hun geld krijgen?

                          dus vb moest ik nu failliet gaan (wat zo niet is :P)

                          ik dan eerst alle achterstallige schulden moet betalen aan de staat die ik eventueel nog verschuldigd ben
                          Achterstallig loon en pensioenpremie van het personeel
                          ik dan moet zorgen dat de bedrijven hun geld krijgen (voor zover dit mogelijk is)
                          en als er dan ngo wat geld overschiet, ik dan de particuliere kalnten "moet" betalen (alleee als er nog geld over isà


                          of werkt het niet zo? ik dacht van wel (of toch tenminste dat heb ik gehoord :S)
                          U vergat nog iets dat voor gaat.

                          Comment


                          • #14
                            Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                            ik dacht altijd dat het eerste deel van het "resterende geld" naar de curator zelf ging
                            De gustibus et coloribus non est disputandum
                            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: wie nog opgelicht door Studio 73???

                              Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                              ik dacht altijd dat het eerste deel van het "resterende geld" naar de curator zelf ging
                              Klopt, de kopers zijn meestal hun geld (voorschot) kwijt.

                              Vind 1898€ een bedrag waar ik desnoods 500 km wil voor gaan rond rijden.
                              Niet dat ik U bekritiseer over uw aankoop en de manier waarop, daar kan jij niks aan doen maar jij zit wel als koper met de brokken. (in dit geval geld verloren)
                              Maar vind de manier van de verkoper alles behalve zuiver.
                              Eerst mail dat het zo binnen is en dan bij hoofdbedrijf geen bestelling plaatsen dit lijkt mij meer op pure diefstal.

                              Comment

                              Working...
                              X