Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ultra of extreme?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ultra of extreme?

    Hallo iedereen,



    Ik heb een Sandisk Ultra 30mb/s ,klasse 10 sd-kaartje.
    Nu vroeg ik mij af of een Extreme kaartje waar ook 30mb/s klasse 10 opstaat even snel is of toch sneller zou zijn?

  • #2
    Re: Ultra of extreme?

    Heb je de snelheid nodig ? Ik heb in de 5D III CF kaarten van Sandisk ultra en extreme en merk tussen beide geen verschil. Ik schiet zelden tot nooit snel achter elkaar.

    Comment


    • #3
      Re: Ultra of extreme?

      Inderdaad, heb je die snelheid nodig. Dan hangt de snelheid nog af van de host van het kaartje.Welke camera, grote van de bestanden, welke kaartlezer usb2 of3.Schiet je in één keer het camera geheugen vol 7a8 foto's per sec, enz.
      De extreem heeft een andere technologie, o.a. voor video opnames door een beveiliging tegen dropouts enz en daardoor een groter schrijf en leessnelheid dan de ultra en is door die tech. ook sneller dan de ultra.Al kan je de ultra ook voor video gebruiken .
      Hier en hier vind je de specs van de twee kaarten.grt
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Ultra of extreme?

        Ik vroeg het me gewoon af of hier nu eigenlijk verschil op zit. Het scheelt toch weer een paar eurotjes als ik wat extra kaartjes mee op reis wil snap je.

        Comment


        • #5
          Re: Ultra of extreme?

          grootste verschil tussen een 30 en een 60 of hoger merk ik enkel als ik foto's aan het afladen ben op mijn pc. schiet met een 5d mkIII en schiet zelden lange reeksen dus met een buffer van 13 raw kom ik normaal toe.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment

          Working...
          X