Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

YN560 als on-camera flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • YN560 als on-camera flits

    Ik ben nu al een tijdje bezig met strobisme, maar nu ik een canon 60D heb gebruik ik mijn flits vaker on-camera.
    Nu had ik er nog niet zo vaak op gelet, maar m'n flits flitst alleen op het eerste gordijn.
    Niks mis mee, maar wat als ik de flits op het 2de gordijn wil laten afgaan?
    In het menu van mn 60D kan ik geen instellingen aanpassen aangezien de camera niet communiceert met de flits.

    De combinatie is dus een canon 60D+ yongnuo YN 560 I

    Alvast bedankt voor de hulp!
    ps: hoewel ik er aan denk, is het nog te vroeg (budgetair gezien) om een canon speedlite te kopen, voor diegenen het zouden voorstellen
    NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
    https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

  • #2
    Re: YN560 als on-camera flits

    ge zult nochtans geen andere keus hebben

    de YN-560 is een puur manuele flitser
    heeft enkel het middencontact om het flitssignaal door te geven, niet meer en niet minder
    jij bepaalt ook de flitskracht

    on-camera ben je daar dus 0,0 mee
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: YN560 als on-camera flits

      0.0 zou ik niet zeggen. ik gebruik regelmatig wel een men manuele on camera. zolang als het licht niet constant veranderd is het best makkelijk werken. Na een paar test shots heb je de power juist staan en je bent vertrokken. Nu een ttl flits is wel veeeeeel handiger in gebruik idd
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: YN560 als on-camera flits

        welja, ik ondervind geen last bij het gebruik van mn yongnuo, tenzij ik vaak van diafragma verander voor groepsfoto's of dergelijke.
        Maar ook al gaat het om een simpel signaal tussen camera en flits, kan de camera dan niet bepalen wanneer dit signaal verstuurd wordt, op eerste of tweede gordijn?
        NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
        https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

        Comment


        • #5
          Re: YN560 als on-camera flits

          Is blijkbaar niet mogelijk bij canon, nikon mss? Ik ben niet zeker.
          Maar los van dat kan ik zeggen uit ervaring dat een manuele flits wel zeer onhandig werkt on camera.

          Comment


          • #6
            Re: YN560 als on-camera flits

            Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
            Maar ook al gaat het om een simpel signaal tussen camera en flits, kan de camera dan niet bepalen wanneer dit signaal verstuurd wordt, op eerste of tweede gordijn?
            er is meer dan 1 signaal.

            het 'simpel' signaal zoals jij het omschrijft nu, is niet meer en niet minder dan de 'opdracht' van 'flits nu', die gaat via het middencontact.
            daarom dat het bij strobisme niet/minder uitmaakt welke trigger of flits je enigzins gebruikt omdat je toch veelal manueel alles gaat bepalen qua flitskracht en andere instellingen en dus enkel het 'ga-af' signaal noodzakelijk is
            alle andere zaken / signalen gaan via de andere contacten.
            dat is bvb ook de reden waarom je zelfs in de manuele radiotriggers verschillende versies hebt voor canon & nikon. de extra contacten daar bvb zorgen voor het gebruik van de wake-up functie van een flits. en dan heb je de lichtmetingsopties nog niet (TTL).

            wil je daarom een flits on-camera gebruiken, ben je het beste met een TTL-flits die alles 'automatisch' kan doen.
            het 'nadeel' is dat je iets minder continu consistente foto's hebt omdat de meting Through The Lens is. als jij van positie verandert, krijg je een andere lichtmeting.
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: YN560 als on-camera flits

              on-camera ben je daar dus 0,0 mee
              erg kort door de bocht.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment

              Working...
              X