Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De verjaardag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De verjaardag

    Dit verhaal bestaat uit 6 foto's, werd in zw gemaakt om niet door de kleuren te worden afgeleid, al ben ik nog niet echt tevreden hierover. Maar het verhaal is klaar en ik zal verder moeten zoeken hoe ik het kan verbeteren. Schijnbaar doe ik nog wat verkeerd.


    1. Wat doe jij hier op deze stoel en wat voor rare hoed heb je op !


    2. Dat is geen hoed, dat is mijn kroon.


    3. Oooh, ben je dan een koning ?


    4. Neen hoor, ik vier mijn verjaardag en wacht op een cadeautje.


    5. Omdat jij mijn beste vriend ben, heb ik voor jou deze bloemen gekocht.


    6. Maar Jip, jij bent toch niet jarig vandaag ?
    Ha, Nino, neen ik speelde verjaardagje.
    Neen toch ....

    Last edited by Loeky; 13 mei 2013, 21:37.

  • #2
    Re: De verjaardag

    Aan allen dank voor het komen kijken.

    Comment


    • #3
      Re: De verjaardag

      Leuk gedaan Verhaaltje voor het slapen gaan

      Comment


      • #4
        Re: De verjaardag

        Ja inderdaad. Een leerkracht die les geeft aan toekomstige leerkrachten, heeft het me gevraag om verhaaltjes met die poppen te maken. Dus dit is voor de kleuterschool. Dus ben ik nu even aan de slag gegaan omdat het weer er toch ook weer niet op zit. Zal proberen een paar verhalen rond thema's die aan bod komen in de kleuterschool.

        Beelder vindt je ze niet te donker ?

        Comment


        • #5
          Re: De verjaardag

          Ook het niet kind in mij houdt hiervan. Het lijkt een heel plezierig verhaaltje,
          een verhaaltje om voor het slapen te gaan voor te lezen, maar in wezen vind
          ik het droevig dat iemand verjaardagje moet spelen om aandacht te krijgen.
          Het gaat er in als honig edoch smaakt het naar azijn. Mooi. Ook mooie foto's.

          Comment


          • #6
            Re: De verjaardag

            Bedankt Doudeke voor je mening. Ach, als je Jip beter leert kennen heeft hij vele streken hoor. (ook dat verjaardagje spelen is een streek van hem) Jip is een dromer, wil vanalles en nog wat. Wil altijd aandacht, gaat overal mee, want hij wil niets missen, heeft soms een grote mond maar eigenlijk bezit hij een heel klein hartje. De muizen daarentegen zijn een brutale schepsels die alles in twijfel brengen en eigen regels hanteren. Willen steeds het laatste woord hebben. Wil je leven in de brouwerij ? kies dan maar voor de muizen.
            De verhaaltjes voor kleuters zijn altijd kort en bondig of ze zien de bomen in het bos niet meer staan. Over het algemeen tellen ze slechts 4 prenten. De hoofdmomenten van het verhaal. (de rest moeten ze erbij fantaseren)
            Nino is een brave jongen geniet van elke dag en is hulpvaardig en leert graag bij. Dat heb je dan weer niet bij Jip. Hij kan ook soms koppig (als hij iets niet wil, nou dan wil hij dat niet, maar je kunt hem wel overhalen) of vergeetachtig zijn.
            Als ik hiermee doorga, zul je het volkje leren kennen (het zijn redelijk talrijk, elk met hun eigen verhaal, dat hebben kinderen, volwassenen ook). Al zullen de meeste verhaaltjes rond Jip of Nino draaien, de anderen komen sporadisch aan bod. De muizen komen meer onverwachts erbij of apart. Zoals ze ook zijn. Nu wel, nu niet. Ze worden ook meer gebruikt om te 'filosoferen' met kleuters.
            De muizen verhalen zijn vaak heel apart. Maar ik weet nog niet hoever ik zal gaan. Het meeste van mijn decors en materiaal heb ik al van de hand gedaan. Ik ben wel niet van plan om het opnieuw aan te schaffen.
            Dus zal het roeien worden met wat ik nog in huis, tuinhuis of garage liggen heb.
            Deze poppen leven in een eigen wereld die nauw aansluit bij het leven en voorvalletjes die kleuters kunnen bedenken of bedacht hebben.
            Ze moeten zichzelf erin terug vinden. Of de humor ervan voelen. De plaatjes moeten ook open blijven en gesprek uitlokken. Zoals, heb jij dat ook al eens gedaan ? Hebben ze goed gehandeld, hoe zou jij het oplossen ....
            dit schrijven om even meer uitleg te geven over hoe, waarom en hoe je de prenten mag en kunt beoordelen.
            Ik zal sporadisch met zulke verhalen komen. Omdat ik ook andere dingen wil fotograferen en misschien weet je het niet maar het werken met die poppen, is heel vermoeiend.

            Comment


            • #7
              Re: De verjaardag

              goed gebracht....als voormalige kleuterleidster vind ik dit heel boeiend ...goed aansluitend bij de leefwereld van de kinderen , moderne manier van verhalen vertellen, super
              groetjes aline

              Comment

              Working...
              X