Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf beginnende strobistset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf beginnende strobistset

    Zoals de titel al doet vermoeden ben ik wat aan het uitkijken om de eerste stappen te zetten in het strobisme.
    Ik heb al enkele topics doorgenomen en wat artikels zitten lezen.
    Wat materiaal betreft is het voor mij wel wat overweldigend en kan ik dus zeker wat hulp gebruiken.
    In het topic van d_oracle kon ik al wat handige tips vinden.
    Ik zou graag echter met online shops uit nederland/belgië willen werken en niet via eBay.
    Het zal me misschien iets meer kosten, maar dan is het maar zo.

    Ik werk persoonlijk met een Nikon D5100 en SB-700 als externe flash. SVIS liet me weten dat ik geen bijkomende flitser nodig heb aangezien de SB-700 wel het werk zal kunnen doen.
    Bijgevolg ben ik dus op zoek naar:
    - umbrella
    - swivel
    - statief
    - radiotrigger

    Het zou voor mij een goede hulp zijn mocht iemand me wat verder kunnen helpen met wat links naar goede shops (BE & NL), eventueel links naar de producten zelf.
    Andere tips en advies zijn ook heel welkom (of bijgevolg links naar topics die niet vanzelfsprekend zijn maar wel kunnen helpen).

    Bedankt
    Timothy
    Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
    Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

  • #2
    Re: Aanschaf beginnende strobistset

    Radiotrigger: RF-602 via ebay (sommige NL-winkels hebben deze ook), phottix strato II bij bvb fotokonijnenberg, cactus V5, pixel pawn, ...
    Swivel: Interfit bij konijnenberg, Phottix Vario XS
    Statief: Lumopro bij cameratools
    Plu (umbrella): 2-in-1 is een optie welke je in de meeste foto-winkels wel zal vinden, zoniet lijkt wit me het interessantste om mee te beginnen
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf beginnende strobistset

      Heeft er iemand ervaring met 'verschoore'?
      zag deze site tijdens het googelen passeren en ben benieuwd of iemand daar al iets gekocht heeft

      Wat met de RF-603? Is die ook het aankopen waard of is de 602 een betere koop?
      Last edited by Timo1988; 14 mei 2013, 16:07.
      Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
      Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf beginnende strobistset

        klikkerdeklik voor een vergelijking
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf beginnende strobistset

          Lijkt me dat de Phottix II wel goed uit die vergelijking komt.
          Snel even gekijken maar vind 'm enkel bij konijn
          Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
          Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf beginnende strobistset

            sorry voor dubbelpost
            net wat gezocht op konijn en kwam bij deze uit:






            Bij konijn komt daar blijkbaar nog €9.95 bij voor de verzending
            Bij cameratools €10.50 wat ik gezien de kleine bestelling (enkel lumopro) niet echt zie zitten.
            Gezien het feit dat die lumopro wel een goede stand blijkt te zijn zal ik eens kijken of ik 'm ergens anders kan vinden.
            Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
            Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf beginnende strobistset

              koop gewoon al je gerief bij cameratools
              ik heb al verschillende statieven gebruikt en de lumo is de betere en enkel bij cameratools verkrijgbaar
              ze verkopen ook westscott plu's, ga trouwens voor een maat groter, nl 100 cm
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf beginnende strobistset

                de strato's zijn volgens de specs de meeste completere, zeker als je met veel flitsers wil gaan werken.
                maar ze zijn ook wel 3x zo duur als een setje rf-602's
                dus aan jou de keuze

                ik heb ze zelf niet en heb er ook geen nood aan
                de rf-605's voldoen voor mij meer dan voldoende, zelfs als ik meerdere flitsers gebruik maar dat is dan ervaring & lichtkennis / analyse
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment

                Working...
                X