Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart Intuix

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaart Intuix

    Ik zag net in de reclame dat men zaterdag in Aldi terug SDHC kaartjes van het merk Intuix zal verkopen.
    Het gaat om kaartjes van 32GB Class 10 voor €19,99.
    Ik heb zelf al zo'n kaartje liggen en nog niet echt problemen mee gehad.
    Zodus vroeg ik me af of er hier nog anderen zijn die kaartjes van Intuix hebben en welke hun ervaringen daar mee zijn?
    Mijn moeder overweegt om ook eentje te kopen, maar als er teveel slechte ervaringen zijn dan blijft ze liever bij SanDisk of een ander gekend merk.

    En als er niet echt slechte ervaringen zijn, dan is het toch wel een goed koopje denk ik
    Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
    Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

  • #2
    Re: Geheugenkaart Intuix

    In de 5D MKIII heb ik een 16Gb Lexar Professional 1000x CF en een 16GB SDHC van den Aldi zitten.
    Meestal gebruik ik het CF-kaartje, maar het goedkope Medion SDHC kaartje werkt ook zonder problemen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenkaart Intuix

      Ik stel me dezelfde vraag. Ik ging deze week 2 kaartjes van 16gb van sandisk bestellen op cameranu.nl, maar als ik dit aanbod zie... Als het kwaliteit is, schaf ik me meteen 2 kaartjes van 32 van intuix aan.

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenkaart Intuix

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        In de 5D MKIII heb ik een 16Gb Lexar Professional 1000x CF en een 16GB SDHC van den Aldi zitten.
        Meestal gebruik ik het CF-kaartje, maar het goedkope Medion SDHC kaartje werkt ook zonder problemen.
        Bart,

        Bij de 1DMk IV is het zo dat de laagste snelheid van beide kaartjes bepalend is voor de wegschrijfsnelheid.
        Ik weet niet of dat bij de 5D III het geval is, maar anders zeker iets om rekening mee te houden.

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenkaart Intuix

          Het probleem van allerlei soorten kaartjes is niet de kwaliteit of dat ze werken, maar hoe lang blijven ze werken...........
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Geheugenkaart Intuix

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Bart,

            Bij de 1DMk IV is het zo dat de laagste snelheid van beide kaartjes bepalend is voor de wegschrijfsnelheid.
            Ik weet niet of dat bij de 5D III het geval is, maar anders zeker iets om rekening mee te houden.

            grts
            Sieg
            Als je de bestanden tegelijk naar de twee kaartjes wegschrijft, dan is de snelheid van het traagste kaartje ook meteen de maximumsnelheid, dat is logisch.
            Maar als de camera zo is ingesteld dat de bestanden alleen maar op het snelste kaartje terechtkomen, dan is het alsof het tweede (trage) kaartje niet in de camera zit.
            Dat is toch wat ik merk met de 5D MKIII, en dat was ook zo met de 1D MKIII, in de 1DX heb ik twee dezelfde kaartjes zitten.

            Bij de 5D MKIII heb ik het Medion kaartje er vooral inzitten voor als het eerste kaartje vol is, dat ik dan gewoon verder kan foto's maken (maar in de praktijk zal dat niet zo snel gebeuren).
            Het is dus gewoon "reserve opslagplaats" die bijna nooit gebruikt wordt.
            Maar ik heb dat geheugenkaartje al wel een paar keer geprobeerd, en het werkt prima.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenkaart Intuix

              Ik het mijne nu ongeveer een jaar. In eerste instantie gebruik ik vooral mijn kaart van SanDisk en van Lexar
              Op reis had ik echter zodanig veel foto's dat ik de Intuix kaart ook heb gebruikt. Niets van problemen gehad toen.
              Momenteel ook nog niets van problemen gemerkt, dus denk ik dat het toch een leuk koopje is.
              Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
              Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

              Comment


              • #8
                Re: Geheugenkaart Intuix

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als je de bestanden tegelijk naar de twee kaartjes wegschrijft, dan is de snelheid van het traagste kaartje ook meteen de maximumsnelheid, dat is logisch.
                Maar als de camera zo is ingesteld dat de bestanden alleen maar op het snelste kaartje terechtkomen, dan is het alsof het tweede (trage) kaartje niet in de camera zit.
                Dat is toch wat ik merk met de 5D MKIII, en dat was ook zo met de 1D MKIII, in de 1DX heb ik twee dezelfde kaartjes zitten.

                Bij de 5D MKIII heb ik het Medion kaartje er vooral inzitten voor als het eerste kaartje vol is, dat ik dan gewoon verder kan foto's maken (maar in de praktijk zal dat niet zo snel gebeuren).
                Het is dus gewoon "reserve opslagplaats" die bijna nooit gebruikt wordt.
                Maar ik heb dat geheugenkaartje al wel een paar keer geprobeerd, en het werkt prima.
                Bedankt Bart !

                Ik bedoelde uiteraard tegelijkertijd wegschrijven naar beide kaarten, bvb RAW op CF en jpeg op SD
                Ik vind het trouwens gewoon belachelijk dat ze 2 verschillende geheugenkaartenslots gebruiken. (1D MkIV en 5DIII)
                Waarom niet zoals bij de 1Dx, gewoon 2 keer CF en geen geklooi meer met andere soorten kaartjes !

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Geheugenkaart Intuix

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Bart,

                  Bij de 1DMk IV is het zo dat de laagste snelheid van beide kaartjes bepalend is voor de wegschrijfsnelheid.
                  Ik weet niet of dat bij de 5D III het geval is, maar anders zeker iets om rekening mee te houden.

                  grts
                  Sieg
                  De snelheid van de SD-kaartjes dat je in een 5D mk3 steekt doet er toch niet toe, want de snelheid van de camera heeft een limiet van 20mb/s voor SD-kaartjes.
                  Maar bij de meeste andere camera's koop je beter de snelste kaartjes dat je u kan veroorloven. Ik gebruik Hoodman steel en Sandisk extreme pro en heb nog nooit een fout gehad met 1 van deze kaartjes.
                  (wel 1 van den Aldi dat op een dag niet meer werd herkend door camera's en pc's, ook niet met externe kaartlezer; dan betaal ik liever 100 euro voor een kaartje waarop ik 100% kan vertrouwen)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geheugenkaart Intuix

                    Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    ..... (wel 1 van den Aldi dat op een dag niet meer werd herkend door camera's en pc's, ook niet met externe kaartlezer; dan betaal ik liever 100 euro voor een kaartje waarop ik 100% kan vertrouwen)
                    +1
                    Hier ook enkel maar Sandisk in gebruik

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geheugenkaart Intuix

                      ik heb er zo ook al een tijdje één in gebruik. Eerst in de 60D nu in de 5dmkII in een adapter en steeds zonder problemen gewerkt.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment

                      Working...
                      X