Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twee jaar garantie voor elke aankoop!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twee jaar garantie voor elke aankoop!

    De Kamer heeft het wetsontwerp van minister Freya Vanden Bossche goedgekeurd dat de garantie op elke aankoop van gebruiksgoederen verlengt tot twee jaar.

    Tijdens de eerste 6 maanden MOET de verkoper voortaan ook zelf bewijzen dat het product bij de aankoop in orde was.
    Amai, hoe gaat dat gaan bijv. bij de D70 met back foucs?

    De koper kan nu ook de vervanging of de herstelling van het product eisen! Zoniet kan de koper de aankoopovereenkomst ontbinden of een deel van de prijs terug vragen.

    "een deel van de prijs", dat staat mij dus niet aan...

    Vriendelijke groeten,
    Theo.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Eindelijk goed nieuws dus.
    Ze volgt hier natuurlijk de europeese richtlijnen hieromtrend.
    Ja de verkiezingen staan voor de deur.
    Voor de consumment dus toch wel goed.

    Comment


    • #3
      En nu de grote vraag:

      geldt deze wet dan ook op reeds gekochte producten, maw wordt deze garantieperiode verlengt naar 2 jaar, of telt de nieuwe wet enkel voor nieuwe producten die vanaf dan worden aangekocht???
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment


      • #4
        Originally posted by Aragorn
        En nu de grote vraag:

        geldt deze wet dan ook op reeds gekochte producten, maw wordt deze garantieperiode verlengt naar 2 jaar, of telt de nieuwe wet enkel voor nieuwe producten die vanaf dan worden aangekocht???
        Aragorn,

        Goede vraag.
        Ik denk dat deze wet eerst in een K.B. moet worden omgezet.
        En daarna volgt nog de publicatie in het Staatsblad
        Dan zal de wet geldig worden.
        Ik vermoed dus dat in die publicatie alles zal vermeld staan dus ook de startdatum...

        Verder vraag ik me af hoe men alle handelaars op de hoogte zal brengen van deze wet.
        Hoe gaan de handelaars binnen de eerste 6 maanden kunnen of moeten bewijzen dat hun goederen in orde zijn
        Ik bedoel maar: hoe gaan ze ons dat "diets" maken, hoe gaan ze ons overtuigen dat het zo is?

        Theo
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          door ons een overeenkomst te laten tekenen dat het product in orde is bij aflevering.

          Comment


          • #6
            En hoe gaat de garantie tewerk als je een toestel koopt in het buitenland, bv Duidsland? Is deze garantie dan ook geldig hier in Belgie in eender welke fotowinkel of moet ik dan terug naar Duidsland?
            Ik vermoed nu wel dat deze garantie eurpeaal is dus zou er geen probleem mogen zijn in geval van defect. Ik zou namelijk een EOS 300 D willen aanschaffen in Duidsland vanwege gunsterige prijzen. Groetjes en bedankt

            Comment


            • #7
              In duidsland jong... dan ga je wel echt een probleem hebben met de garantie
              Time is a precious little thing....

              Comment


              • #8
                Staat er ook iets bij over hoeveel de vraagprijs maximaal omhoog mag gaan als gevolg van deze maatregel?

                seppuku.

                Comment


                • #9
                  Ik zou het niet weten, daarom ook mijn vraag hé. En doen die mensen het dan die hun materiaal daar kopen? Volgens mij kan dat geen probleem zijn aangezien garantie van het fabriek uit gaat en dan is deze oftewel europees of amerikaans gedekt. Iemand ervaring mee soms???
                  Groetjes
                  Frank uit Deurne

                  Comment

                  Working...
                  X