Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom monsterdraad photoshopbewerkingen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom monsterdraad photoshopbewerkingen?

    Waarom worden alle fotoshopbewerkingen hier in 1 (monster-)draad (Plaats eens een Extreme CS foto....) gepost?
    Nu is er een nieuwe gestart (Post-processing (vóór en na)) waarbij er foto's verplaatst zijn en men weet al niet weet welke waar moet komen.

    In alle andere subfora hier start men een draad rond 1 (of max 3) foto's en krijgt men daar commentaar op, hier word alles bijeen gegooid en krijg je soms commentaar op een foto die zoveel posts vroeger geplaats is. Heel normaal dat velen die draad nog niet gezien hebben, of geen zin om die nog helemaal door te ploegen.

    Vroeger zijn hier ook nog enkele monsterdraadjes geweest maar dat was omdat alle foto's hetzelfde basisthema hadden (Fantablik of het BD logo, om enkele hilarische (en historische) draadjes te noemen). Ook zijn er vroeger hier uitdagingen geweest om bewerkingen te posten op basis van dezelfde beginfoto, maar nu is het echt een allegaartje door elkaar en (IMHO) niet meer leuk om te bekijken. Nochtans zitten er zeker hele mooie pareltjes bij die volgens mij nu ook niet de aandacht krijgen die ze eigenlijk verdienen.
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

  • #2
    Re: Waarom monsterdraad photoshopbewerkingen?

    Moderator Note: Verplaatst van Fotobewerking naar Algemeen. Ik versta je vraag, en heb er ook hier op geantwoord.
    Ik heb in het verleden -zelfs als Mod- al eens gepolst naar een apart forum, maar totnogtoe geen positief antwoord gekregen.
    Voor mij is het duidelijk wat er in "extreme bewerking" moet komen (nl. "extreme" en hier horen elfjes, eenhoorns e.d. thuis), en wat in "post-processing" (gewoon een voor- en na-behandeling, maar dan zonder toevoegingen), maar er is een moeilijk definieerbare grens tussen beide.
    Alleszins: er is plaats om met je Photoshop-bewerkingen terecht te kunnen; bovendien zijn dergelijke bewerkingen nooit geweerd uit de meer specifieke subfora.
    Heb jij persoonlijk een probleem met het plaatsen van een bepaalde foto?
    Last edited by LesC; 13 mei 2013, 16:10.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Waarom monsterdraad photoshopbewerkingen?

      Ik heb helemaal geen probleem met het forum (het noemt toch fotobewerking voor iets) noch de foto's, eerder met andere posts in het forum fotobewerking. Ik heb er een probleem mee dat alles in 1 draad (nu 2) zit. Velen denken nu dat er nooit fotobewerkingen gepost worden in het forum. Laat iedereen zijn photoshop-kunstwerk in een eigen draadje opstarten (zoals in alle andere subfora hier),eventueel met bepaalde prefixen in de titel, dan krijgt men (hopelijk) ook reacties op zijn werk en komt er meer leven in dit subforum
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

      Comment


      • #4
        Re: Waarom monsterdraad photoshopbewerkingen?

        monsterdraden zijn toch leuk. Er lopen er hier verschillende oa over het weer.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Waarom monsterdraad photoshopbewerkingen?

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          monsterdraden zijn toch leuk. Er lopen er hier verschillende oa over het weer.
          Of winterbanden
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #6
            Re: Waarom monsterdraad photoshopbewerkingen?

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            monsterdraden zijn toch leuk. Er lopen er hier verschillende oa over het weer.
            Juist, maar die gaan over hetzelfde onderwerp. Ik heb zelf indertijd nog zo'n monsterdraad gehad over de FZ30. Ik heb trouwens zelf nog verwezen naar vroegere monsterdraadjes in fotobewerkingen die wel zin hadden omdat er een rode draad in zat (Fantablikje, ...)
            OK, hier gaat het over fotobewerkingen (maar dat is al het thema van het subforum) maar staan de elfjes onder of boven een landschap of nog iets heel anders. En dan krijg je ineens nog iemand die kommentaar geeft over een foto van tientallen posts eerder.
            Kan je evengoed zeggen dat je vanaf nu in elk subforum van de fotohoek nog 1 draadje opent en dat ieder zijn foto('s) daar erbij hangt...
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

            Comment


            • #7
              Re: Waarom monsterdraad photoshopbewerkingen?

              Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
              Ik heb helemaal geen probleem met het forum (het noemt toch fotobewerking voor iets) noch de foto's, eerder met andere posts in het forum fotobewerking. Ik heb er een probleem mee dat alles in 1 draad (nu 2) zit. Velen denken nu dat er nooit fotobewerkingen gepost worden in het forum. Laat iedereen zijn photoshop-kunstwerk in een eigen draadje opstarten (zoals in alle andere subfora hier),eventueel met bepaalde prefixen in de titel, dan krijgt men (hopelijk) ook reacties op zijn werk en komt er meer leven in dit subforum
              Ik deel uw mening. Onderander mijn foto is verplaatst en die wordt nu vergeleken met een raw omzetting naar jpg, terwijl ik met photoshop toch grotere veranderingen heb toegevoegd (geen elfjes toegevoegd maar wel iemand opgehangen aan een kraan op de foto ) Maar blijkbaar niet extreem genoeg.
              Het zou leuker zijn als er een apart forum komt ook onderverdeeld in beoordeling en showcase. Zal veel gemakkelijker zijn om iets op te volgen en de comentaren op je eigen werk terug te vinden. Hopelijk komt er iets
              Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
              www.flickr.com/photos/stevensquid

              Comment


              • #8
                Re: Waarom monsterdraad photoshopbewerkingen?

                Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                Juist, maar die gaan over hetzelfde onderwerp. Ik heb zelf indertijd nog zo'n monsterdraad gehad over de FZ30. Ik heb trouwens zelf nog verwezen naar vroegere monsterdraadjes in fotobewerkingen die wel zin hadden omdat er een rode draad in zat (Fantablikje, ...)
                OK, hier gaat het over fotobewerkingen (maar dat is al het thema van het subforum) maar staan de elfjes onder of boven een landschap of nog iets heel anders. En dan krijg je ineens nog iemand die kommentaar geeft over een foto van tientallen posts eerder.
                Kan je evengoed zeggen dat je vanaf nu in elk subforum van de fotohoek nog 1 draadje opent en dat ieder zijn foto('s) daar erbij hangt...


                Bedoel je M-fantablikje
                gr, eb

                Comment

                Working...
                X