Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is dit waard?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat is dit waard?

    hey,

    mijn vader is enige tijd geleden overleden, en hij heeft mij oa zijn fotomateriaal nagelaten. hij was amateur (analoog) fotograaf. ik fotografeer al een tijdje digitaal, maar met een prosumer camera. van de camera's en de lenzen die ik hier in handen heb, weet ik dus niks.

    kan ik hier mss te weten komen wat dit ongeveer waard is? ik ben voorlopig niet van plan om iets te verkopen (het blijft een erfenis), maar het zou handig zijn als ik weet hoeveel het ongeveer waard is.

    en misschien een bijkomende vraag: passen die lenzen ook op een DSLR? aangezien de meeste lenzen van canon zijn, zou het een canon DSLR zijn... ben ook niet van plan om er zo een te kopen, maar t zou altijd handig zijn als ze daarop passen, voor in de toekomst ofzo...

    de lijst dan:

    lenzen:
    - canon zoom lens fd 35-105mm 1:3.5
    - osawa lens mc 1:2.8 f=135mm
    - vivatar af lens "auto focus zoom" 70-210mm 1:4-5.6
    - canon lens fl 135mm f:2.5
    - vivitar 28mm 1:2.8 "auto wide-angle"
    - canon zoom lens 35-105 "ultrasonic"

    camera's: (analoog)
    - canon t70
    - canon eos 1000f

  • #2
    De lenzen die bij de EOS 1000 horen, zouden moeten werken op een 300D. Als er op de Canon-lenzen "EF" staat, dan moeten ze zeker op een 300D en 10D werken.
    Ik heb ook nog zo'n EOS 1000 gehad, en die heb ik twee jaar geleden verkocht voor 250 euro, met een 28-105 lens erbij (dat was de lens die er standaard opzat).
    Maar ik denk dat die analoge body's (niet de professionele) ondertussen ook nog goedkoper geworden zijn dan toen, en met die betaalbare (nog wel niet voor iedereen) DSLR's die er nu zijn zal het nog wat moeilijker zijn om die te verkopen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Niet verkopen zou ik zeggen! Je raakt ze aan de straatstenen niet meer kwijt die analoge camera's. Ik heb mijn oud gerief bijna gratis moeten wegdoen. Voor een puntgave F601 is het hoogste bod €125 geweest en een TC-X bracht met moeite €100 op, inclusief zoomlens! Mijn 2 F601-en heb ik dan maar bijgehouden want die heb ik geërfd van mijn vader zaliger.

      Comment

      Working...
      X