Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ideale fotoreis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ideale fotoreis

    Welke zijn de ervaringen van de fotoliefhebbers onder jullie ,die al verschillende wereldreizen gemaakt hebben , op het gebied van foto's maken .
    Hier mee bedoel ik plaatselijke bevolking , mensen die zich makkelijk laten fotograferen, landschappen en dieren.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Ideale fotoreis

    Hoi, ik kan uiteraard slechts uit mijn eigen ervaring putten maar voor mij persoonlijk is India een topper.
    Als je, zoals ik, voornamelijk graag (gewone) mensen fotografeerd dan is India "the place to be".
    Waarom? Omdat daar werkelijk alles de moeite waard is om vast te leggen. En ook vooral omdat India, ondanks het op weg is een economische grootmacht te worden, zijn authentieke identiteit niet schijnt te verliezen, dit in tegenstelling van bijvoorbeeld Thailand.
    Let op, je kan overal mooie foto's nemen hoor, maar in India weet je niet wat eerst kiezen: als je één scene kiest dan laat je er vijf liggen.
    Ook Egypte en Marokko zijn erg fotogeniek, maar de mensen willen niet gefotografeerd worden...
    D8oo + passend zoomglas

    Comment


    • #3
      Re: Ideale fotoreis

      Alvast bedankt voor de reactie;

      Het is inderdaad om de "gewone mensen' te fotograferen, maar ook natuur enzo..

      zoals ik gelezen heb over india, heb je daar eigenlijk alles? de bevolking, architectuur, dieren en landschappen.


      Oorspronkelijk geplaatst door coltrane Bekijk bericht
      Hoi, ik kan uiteraard slechts uit mijn eigen ervaring putten maar voor mij persoonlijk is India een topper.
      Als je, zoals ik, voornamelijk graag (gewone) mensen fotografeerd dan is India "the place to be".
      Waarom? Omdat daar werkelijk alles de moeite waard is om vast te leggen. En ook vooral omdat India, ondanks het op weg is een economische grootmacht te worden, zijn authentieke identiteit niet schijnt te verliezen, dit in tegenstelling van bijvoorbeeld Thailand.
      Let op, je kan overal mooie foto's nemen hoor, maar in India weet je niet wat eerst kiezen: als je één scene kiest dan laat je er vijf liggen.
      Ook Egypte en Marokko zijn erg fotogeniek, maar de mensen willen niet gefotografeerd worden...
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Ideale fotoreis

        Heb al een halve wereld afgereisd en voor mij blijft het mooiste land met voorsprong Nieuw-Zeeland, direct gevolgd door Schotland. In beide landen ook nog echt vriendelijke mensen. In NZ wel wat meer en gemakkelijker te fotograferen dieren.

        Pols ook eens bij Dama, die is ook naar NZ geweest en zei er gefotografeerd te hebben van 1 uur voor zonsopgang tot 1 uur na zonsondergang.

        Djienbe

        Comment


        • #5
          Re: Ideale fotoreis

          Sri Lanka, India, Nepal. zijn erg leuk voor de natuur/steden en natuurlijk de mensen die erg fotogeniek zijn. Echter je moet er tegen kunnen dat de hygiëne een stuk minder is in deze landen ;-) En deze landen staan erom bekend dat de mannelijke bevolking minder respectvol zijn voor de vrouw.

          China is ook een geweldig land om er op uit te trekken. Heeft veel te bieden voor een fotograaf.

          Japan blijft toch wel een erg bijzonder land.

          Persoonlijk vind ik de landen in Azië geweldig om te bezoek. Niet alleen voor de cultuur, maar over het algemeen zijn de mensen erg vriendelijk en behulpzaam.

          Guatemala, Mexico Belize Honduras vond ik zelf ook erg mooi om foto's te maken. Enkel vond ik de bevolking vaak wat vijandig tegen camera's (zelfs als je niet aan fotograferen was) Vooral de Maya's.

          Zuid Africa is ook de moeite waard. Mensen zijn erg vriendelijk en voor elke fotograaf is er wel wat te vinden om op de gevoelige plaat vast te leggen....

          Er zijn zoveel landen die de moeite waard zijn om te bezoeken zelfs binnen Europa
          Zelf vetrek ik eind juni voor 3 half week naar Zuid Korea. Schijnt ook een geweldig land te zijn om (zelfstandig) rond te reizen.
          Last edited by Apple; 8 mei 2013, 13:57.

          Comment


          • #6
            Re: Ideale fotoreis

            India - you love it or you hate it - is werkelijk een fotoparadijs.
            Bevolking laat zich makkelijk fotograferen mits je respect toont.
            De architectuur van Rajastan is de moeite waard.
            De natuur vond ik daar iets beperkter, alhoewel de woestijn ook zijn charme heeft.
            Wel veel mooie vogels en enkele natuurparken die de moeite zijn voor wildlife.

            Mijn favo reisbestemming nr1 is echter het rondje Namibië-Zambia-Botswana.
            De landschappen zijn adembenemend ... en natuurlijk de wildlife.
            Voor architectuur moet je er niet zijn. En voor de Himba's mag je je portemonnee boven halen.

            Bolivia staat denk ik als nr2 op mijn lijstje. Salar de Uyuni en omstreken spreekt gewoon tot de verbeelding
            van elke fotograaf. Bevolking is eerder teruggetrokken, maar bij de zilvermijnen van Potosi
            kan je wel interessante portretten schieten, mits 'betaling'.
            Ik heb mij daar niet geconcentreerd op dieren. Wel een vos op 4m gehad, flamingo's,
            en natuurlijk lama's en aanverwanten.

            Guatemala passeerde het rijtje ook reeds. Mooi voor portretten, natuur en architectuur.
            Dieren vindt je bvb makkelijk bij Tikal.
            Tof land om te bereizen. Voelt nog authentiek aan in vergelijking met Mexico bvb.

            Al die parken in oost VS. Wij waren er in de winter. Werkelijk unieke landschappen!
            Ook dieren. Google maar eens op de zeeolifanten.

            Ook Nepal staat bovenaan mijn lijst te bengelen.
            De landschappen, bevolking en architectuur zijn een lust voor het oog.
            De actieve mogelijkheden spelen echter in het nadeel van de kg's aan fotomateriaal.

            Ik heb nog meer landen gezien, maar deze sprongen er voor mij toch uit op het vlak van fotografie.

            Andere fotogenieke plaatsen (als je daar in de buurt bent) vond ik:
            Angkor Wat (laat af en toe een monnik poseren, knappe plaatjes gegarandeerd)
            Bromo (platgefotografeerd, maar blijft mooi)
            Kawah Ijen (niet alleen voor de vulkaan, maar ook voor portretten!)
            Bali (zeer toeristisch natuurlijk, maar je schiet de ene postkaart na de andere)

            Comment


            • #7
              Re: Ideale fotoreis

              thx voor de hele uitleg.

              eerst wilden we naar Zuid Afrika gaan voor rond te trekken, maar vanwege het budget zou het eerste keer India worden omdat het toch veel goedkoper schijnt te zijn.

              Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
              India - you love it or you hate it - is werkelijk een fotoparadijs.
              Bevolking laat zich makkelijk fotograferen mits je respect toont.
              De architectuur van Rajastan is de moeite waard.
              De natuur vond ik daar iets beperkter, alhoewel de woestijn ook zijn charme heeft.
              Wel veel mooie vogels en enkele natuurparken die de moeite zijn voor wildlife.

              Mijn favo reisbestemming nr1 is echter het rondje Namibië-Zambia-Botswana.
              De landschappen zijn adembenemend ... en natuurlijk de wildlife.
              Voor architectuur moet je er niet zijn. En voor de Himba's mag je je portemonnee boven halen.

              Bolivia staat denk ik als nr2 op mijn lijstje. Salar de Uyuni en omstreken spreekt gewoon tot de verbeelding
              van elke fotograaf. Bevolking is eerder teruggetrokken, maar bij de zilvermijnen van Potosi
              kan je wel interessante portretten schieten, mits 'betaling'.
              Ik heb mij daar niet geconcentreerd op dieren. Wel een vos op 4m gehad, flamingo's,
              en natuurlijk lama's en aanverwanten.

              Guatemala passeerde het rijtje ook reeds. Mooi voor portretten, natuur en architectuur.
              Dieren vindt je bvb makkelijk bij Tikal.
              Tof land om te bereizen. Voelt nog authentiek aan in vergelijking met Mexico bvb.

              Al die parken in oost VS. Wij waren er in de winter. Werkelijk unieke landschappen!
              Ook dieren. Google maar eens op de zeeolifanten.

              Ook Nepal staat bovenaan mijn lijst te bengelen.
              De landschappen, bevolking en architectuur zijn een lust voor het oog.
              De actieve mogelijkheden spelen echter in het nadeel van de kg's aan fotomateriaal.

              Ik heb nog meer landen gezien, maar deze sprongen er voor mij toch uit op het vlak van fotografie.

              Andere fotogenieke plaatsen (als je daar in de buurt bent) vond ik:
              Angkor Wat (laat af en toe een monnik poseren, knappe plaatjes gegarandeerd)
              Bromo (platgefotografeerd, maar blijft mooi)
              Kawah Ijen (niet alleen voor de vulkaan, maar ook voor portretten!)
              Bali (zeer toeristisch natuurlijk, maar je schiet de ene postkaart na de andere)
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment


              • #8
                Re: Ideale fotoreis

                Zelf kwam ik in India toe met 13€ per dag "all in".
                Ik was met mijn vrouw, anders was het nog goedkoper

                Comment


                • #9
                  Re: Ideale fotoreis

                  Hopelijk lukt dit ons dan ook voor de 1e keer backpacken

                  Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                  Zelf kwam ik in India toe met 13€ per dag "all in".
                  Ik was met mijn vrouw, anders was het nog goedkoper
                  Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ideale fotoreis

                    De wereld is zeer groot en ik heb een aantal goede vrienden en kennissen die meer dan mij de boel (Australië, New-Zealand, Patagonia, Peru, Canada, India, Pakistan, Alaska, Congo, Spitsbergen, Nepal, Tibet, Japan, Argentinië) afgereisd hebben tot en met de eilanden bezuiden New-Zealand. Van die laatste ken ik trouwens maar één koppel. Maar als ik in de grabbelton der landen mijn ding mocht kiezen dan zou ik toch zeker niet twijfelen.
                    Geen seconde.

                    Comment

                    Working...
                    X