Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel foto's onscherp, wat doe ik verkeerd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veel foto's onscherp, wat doe ik verkeerd?

    Hallo,
    Ik heb een toestel powershot a40 van canon. Veel foto's zijn onscherp. Wat doe ik fout? Of ligt het aan het toestel?
    Het zijn er echt veel die onscherp zijn. Af en toe is er eens een scherpe.
    Kunnen jullie misschien helpen?
    groetjes
    Marina

  • #2
    Marina,

    misschien moet je eerst eens proberen je toestel op een statief(je) te monteren om te kijken of het geen bewegingsonscherpte is tijdens het nemen van de foto door te trage sluitertijden of door bewegingen vanwege jou. Ben je zeker dat het toestel iedere keer goed heeft scherp gesteld op je onderwerp ? Geeft hij een signaal na het indrukken van de ontspanknop . Check dit even en probeer eens op statief. Dan kunnen we verder kijken. Je mag me ook altijd bellen maar stuur dan even een mailtje, dan geef ik je mijn telnrs.

    Mvg.
    www.wildlifepixs.com

    Comment


    • #3
      Marina,

      Zie mijn reply in deze topic: http://forum.belgiumdigital.com/topi...TOPIC_ID=48239

      Het heeft te maken met twee zaken:

      - Je sluitertijd is te laag voor het aanwezige licht
      en/of
      - Je beweegt teveel tijdens het afdrukken, al dan niet in combinatie met overmatig inzoomen.

      Ik weet niet of je met mijn uitleg in die bovenstaande topic geholpen bent. De A40 is immers een consumer-toestel, en zal minder mogelijkheden hebben qua settings (een ISO 400, indien aanwezig, zal al aardig wat ruis hebben bvb.). De beste tips die ik jou kan geven:
      -zoom niet of weinig
      -neem een goede, stabiele en ontspannen houding aan bij het fotograferen
      -druk zachtjes af
      -gebruik een monopod of tripod
      -gebruik zoveel mogelijk flits

      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Je moet ook eens kijken of er ergens IETS scherp staat op de onscherpe foto's. Het toestel kan ook gewoon op de verkeerde plaats scherp hebben gesteld.

        Mijn ma haar toestel doet dat soms ook.

        Comment


        • #5
          Let op de shutterlag ...

          Het zou kunnen dat je al beweegt vooraleer hij de foto volledig heeft gemaakt ...
          [Nikon D5100 & Nikon D70]
          [Yves en Liesbeths blog Resort]

          Comment


          • #6
            ik heb de A40 ook gehad tot sinds kort en ik heb er heel veel een bijna altijd scherpe foto's mee gemaakt. Dus normaal zou het moeten lukken.
            site[/URL]

            Comment

            Working...
            X