Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser gezocht

    Beste forumleden,
    Ik zal volgens jaar 'fotografie' gaan studeren aan de Hogeschool.
    Maar ik heb een reportage flitser nodig hiervoor.
    Kunnen jullie me tips geven?
    Want ik heb met reportage flitsers of externe flitsers nog geen ervaring.
    Ik fotografeer voorlopig met een Canon 550D

    Dank u !

  • #2
    Re: Flitser gezocht

    Persoonlijk zou ik als eerste flitser zeker naar eigen merk gaan en voor de speedlite 470 ex. Deze bied zeker genoeg vermogen voor de meeste toepassingen.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Flitser gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
      Persoonlijk zou ik als eerste flitser zeker naar eigen merk gaan en voor de speedlite 470 ex. Deze bied zeker genoeg vermogen voor de meeste toepassingen.
      Bedoel je de 430 EX II, want volgens mij bestaat er geen 470 EX...

      De 430 EX II werkt prima, net zoals de 580 EX (ik heb nog de eerste versie), de 600 EX is de nieuwste, maar ze hebben de prijs ook weer flink verhoogd (je krijgt er wel wat kleurfiltertjes bij, die zitten niet bij de goedkopere Canon flitsers).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Flitser gezocht

        De 430 ex inderdaad
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Flitser gezocht

          Ik volg met de anderen.
          Best is een merkeigen TTL-flits te kopen die liefst ook niet te duur is voor je eerste flits.
          Voordeel is dat je zeker geen problemen zal hebben en met bv de 430 kan je alle kanten nog uit later.

          Comment


          • #6
            Re: Flitser gezocht

            430 EX II of een Metz 50 of 52. Dat zijn ook goede flitsers en zijn zeer goed compatibel met het Canon TTL systeem. De tijd dat alleen merkeigen flitsen goed compatibel waren met dslrs is ondertussen wel echt voorbij. Alleen merkt bijna niemand het op en blijft iedereen op een forum als dit merkeiegen aanraden.

            Comment


            • #7
              Re: Flitser gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
              430 EX II of een Metz 50 of 52. Dat zijn ook goede flitsers en zijn zeer goed compatibel met het Canon TTL systeem. De tijd dat alleen merkeigen flitsen goed compatibel waren met dslrs is ondertussen wel echt voorbij. Alleen merkt bijna niemand het op en blijft iedereen op een forum als dit merkeiegen aanraden.
              daarom dat ik een sigma DG-500 heb van een aantal jaren oud en ik die wel kan gebruiken op een 40d bvb maar niet meer op een 7d
              incompabiliteit is zeker nog aanwezig hoor.
              doch speelt metz hier bvb op in door een usb-aansluiting te voorzien op de hogere types voor soft/firmware upgrades
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Flitser gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                daarom dat ik een sigma DG-500 heb van een aantal jaren oud en ik die wel kan gebruiken op een 40d bvb maar niet meer op een 7d
                incompabiliteit is zeker nog aanwezig hoor.
                doch speelt metz hier bvb op in door een usb-aansluiting te voorzien op de hogere types voor soft/firmware upgrades
                De Sigma DG-500 wordt niet meer verkocht en stamt dus nog uit de tijd dat... En je kan die opsturen naar Sigma en die kan die flitsers wel opdaten zodat die weer met je 7d werken.

                Comment


                • #9
                  Re: Flitser gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                  De Sigma DG-500 wordt niet meer verkocht en stamt dus nog uit de tijd dat... En je kan die opsturen naar Sigma en die kan die flitsers wel opdaten zodat die weer met je 7d werken.
                  Of gewoon laten rechippen, zeer simpel en wordt regelmatig gedaan bij manuele Nikon lenzen om de data ook op de camera te krijgen zodat lichtmeting en zo werkt.

                  On topic: Merkeigen flitser is meestal een stuk beter en je hebt (toch bij Nikon) autofocusassist voor in donkere situaties, dat heb ik nog niet gezien op een andere flitser (toch niet dat het goed werkte).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitser gezocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                    De Sigma DG-500 wordt niet meer verkocht en stamt dus nog uit de tijd dat... En je kan die opsturen naar Sigma en die kan die flitsers wel opdaten zodat die weer met je 7d werken.
                    en wat denk je dat dat gaat kosten?
                    dat die al lang niet meer verkocht wordt, wist ik ook wel.

                    maar dat is de reden waarom ik voor een 2de TTL flits geopteerd heb voor een merkeigen en dus canon-flits omdat die wel zal blijven werken op een nieuw toestel en waar metz dan ook een stap voorheeft omdat ze usb-poort meegeven zodat je hem niet hoeft op te sturen

                    de twijfel ging vorig jaar tussen die 2 merken maar het was uiteindelijk de recycle-tijd die mij voor de canon heeft doen gaan
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Flitser gezocht

                      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Of gewoon laten rechippen, zeer simpel en wordt regelmatig gedaan bij manuele Nikon lenzen om de data ook op de camera te krijgen zodat lichtmeting en zo werkt.

                      On topic: Merkeigen flitser is meestal een stuk beter en je hebt (toch bij Nikon) autofocusassist voor in donkere situaties, dat heb ik nog niet gezien op een andere flitser (toch niet dat het goed werkte).
                      Rechippen doe je met lenzen, een flits is anders.

                      De AF-assist op mijn Metz 48 werkte toch evengoed als op mijn sb700 (die ik beiden nu niet meer heb, door systeemwissel). De Metz was wat iets beter als voorwerpen verderweg stonden, maar voor voorwerpen op de focuspunten meer aan de rand, deed de SB700 het beter. Ook de draadloze opties werken zeer goed. De Metz 48 pikte het optisch commandersignaal zelfs beter op dan de sb700. Waar de sb 700 veel gevoeliger was voor een goede plaatsing van het oogje richting commander, deede de Metz daar veel minder moeilijk over. Ik heb een hele tijd de sb 700 naast de Metz 48 gebruikt, en hoewel ik een voorkeur heb voor de sb 700, door de duidelijkere bediening, vind ik de Metzflitsers toch zeker geen slechte opties. Ik heb ook een week of twee met een Metz 58 af-1 gespeeld, en die kon ook probleemloos de sb 700 en Metz 48 aansturen via het Nikon CLS systeem. Ook de extra flits vooruit vond ik een zeer welkome toevoeging.

                      Metz heeft ook al laten zien de flitsen (ook de oduere) goed van firmwareupdates te voorzien, dus wat dat betreft zit je voor toekomstige compatibiliteit zeker goed. Een oudere Sigmaflits, of Metzflits zou ik ook niet aanraden, maar in de huidige reeksen van Metz heb ik alle vertrouwen.
                      Last edited by Teun_2; 9 mei 2013, 22:43.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Flitser gezocht

                        Bedankt, hiermee kan ik al veel verder!

                        Comment

                        Working...
                        X