Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit nu de BD mentaliteit ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dit nu de BD mentaliteit ?

    Ik heb onlangs een paar zaken aangeboden in de Koop/Verkoop hoek. Ofwel ben een naïeveling ofwel is de mentaliteit hier op BD totaal zoek, maar in mijn 12 jaar lidmaatschap heb ik dit toch nog niet gezien, laat staan ondervonden.
    Terzake : Ik kreeg een reactie op mijn aanbod van een combinatie Camera + objectief. De man biedt mij een onnozel bedrag aan voor enkel het objectief. Ik antwoord dat ik de voorkeur geeft aan de bundel verkoop en dat ik mij richt op prijzen van deze site: http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266
    Nieuwsgierig hoe ik ben ga ik toch eens gaan kijken met wie ik te doen heb.En wat zie ik in het profiel bij 'recent gestarte discussies' van betreffend persoon? Enkel draadjes (7 in totaal) in "Aangeboden"
    En het zijn stuk voor stuk topproducten die hier te koop gesteld worden.
    - AF S 28m m 1.8 G
    - Nikon SB 900 Professionele flitser
    - Herplaatsing op andere datum : Nikon SB900
    - Nikon 24mm f1.4 AF G
    - Nikon 12-24 f4
    - Nikon 70-200 f2.8 VR1
    - Andermaal Nikon 12-24 F4

    Wat mij hier bijzonder opvalt is dat de man beweert overgestapt te zijn naar full frame bij de verkoop van een 12-24mm f4, maar toch komt hij bij mij een bod doen op mijn Nikobn 17-55mm 2.8 DX.
    Ik ga hier allicht weer een pak commentaar op mijn donder krijgen van, "iedereen biedt hoe of wat ie wilt..., iedereen verkoopt wat ie wilt, enz..."
    OK.., allemaal goed en wel, doen jullie maar...
    Hier wordt toch dus duidelijk handel gedreven of hebben we te doen met een handelaar.Ik twijfel eraan of BD hiervoor het juiste forum is. Dit is toch niet meer normaal, mijn gedacht...
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Enero,

    Kort antwoord: dit is NIET de mentaliteit van BD, wel die van enkelingen ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      Enero,

      Kort antwoord: dit is NIET de mentaliteit van BD, wel die van enkelingen ...

      Jaja
      Dit is toch al een geruststelling. Maar toch enkelingen teveel...
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

        Scarlantans heb je overal heh, ook in het echte leven, op cafe, op je werk, op de bus, .....
        Jammer maar ja, we hebben jammergenoeg niet de mogelijkheid om ze op een eiland ergens af te zetten.

        Ik vind het ook triest want hier op BD zitten wel degelijk toffe gasten/dames ook.
        Zo heb ik al GRATIS hulp en wisselstukken aangeboden gekregen.

        Comment


        • #5
          Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

          Toen ik mijn 17-55 2.8 DX verkocht, kreeg ik ong. 8 privéberichten. 2 daarvan boden de gevraagde prijs, de rest zat rond de 350 euro. Hebben zulke mensen dan écht geen schaamte

          Comment


          • #6
            Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

            mjah, ik heb hier ook een macro lens te koop staan, mannekes lief wat ik al niet gekregen heb.

            400 euro bied ik want als ik 300 pleuro's opleg met de cashabck van canon dan heb ik ze nieuw...

            nog eentje die eerst vorige week 700 bied, en deze week komt ie af met , ik wil maar 600 geven want er is cashback.

            dan nog eentje die denkt dat hij het hele boeltje gratis kan krijgen.

            mannekes lief....

            ik laat ze nog liever 20 jaar stof vergaren...
            ze is een jaar oud, nagelnieuw van uitzicht... 3x gebruikt, en ze krijgen er nog een UV filter bij.

            ik hebbet ermee gehad.

            Comment


            • #7
              Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              ........ Ofwel ben een naïeveling ofwel is de mentaliteit hier op BD totaal zoek...En wat zie ik in het profiel bij 'recent gestarte discussies' van betreffend persoon? Enkel draadjes (7 in totaal) in "Aangeboden"

              ...
              naïeveling dus.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                dat is niet tekenend voor de BD mentaliteit, eerder voor 2de hands sites. Als er een mentaliteitsprobleem is op BD dan lijkt me dat eerder te liggen in het feit dat heel veel mensen zich onmiddellijk persoonlijk aangevallen voelen als je opmerkt dat het niet klopt wat ze zeggen. Nu is het ook niet zo heel gemakkelijk, zeker niet voor degenen die met weinig woorden spreken, om in schrift even behulpzaam te klinken als men zou doen wanneer men iets uit het bovenste rek neemt voor een dametje in de supermarkt.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                  heb jaren lang mijn nek uit gestoken en geageerd tegen de mentaliteit bij Te Koop en Aangeboden.
                  ook tig keren gewaarschuwd voor de zgn niet handelaren maar te vergeefs.
                  na al die jaren is er niets veranderd in de opzet, nou ja... je kan niet rechtstreeks meer reageren.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                    Bouk, om iemand als handelaar te bestempelen hebben we harde bewijzen nodig, geen verdachtmakingen, lever die bewijzen, bvb BTW nummer van de verkoper en we ondernemen actie....niet meer, niet minder....met vermoedens komen we geen stap verder, integendeel, waar eindigt het dan????
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                      Die mentaliteit vind je op alle tweedehandssites, behalve op ebay.
                      Daar ga je direct met de bullen bloot. Als je daar een bod doet is dat een echt bod, en je bent gebonden.
                      Als je verkoopt, dan zie je direct of er naar je spullen gekeken wordt, en of er geboden wordt.
                      En je kan vooraf een paar gelijkaardige objecten volgen om de marktprijs te kennen.

                      Ik heb deze week inlichtingen gevraagd over 4 panden op immoweb... Geen enkele reactie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Bouk, om iemand als handelaar te bestempelen hebben we harde bewijzen nodig, geen verdachtmakingen, lever die bewijzen, bvb BTW nummer van de verkoper en we ondernemen actie....niet meer, niet minder.
                        voor de laatste keer:
                        als een BD lid alleen maar actief is in Koop en Verkoop is het voor mij handel.
                        je hoeft alleen naar naar het profiel te kijken en je haalt ze er zo tussen uit.
                        jammer dat uit de oude regels het regeltje is geschrapt wat dit gedrag kon voorkomen.
                        grrrr, bouk.
                        PS:
                        art.6
                        Lucratieve handelaars - mensen die enkel privaat kopen en verkopen om (woeker)winsten te maken - worden niet geduld en riskeren dat hun account wordt beëindigd.
                        Last edited by bouk; 5 mei 2013, 14:39. Reden: ps"./.;.,l
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                          Snap ook het probleem niet eigenlijk.

                          Men geeft toch een vraagprijs op?
                          Wil men die niet betalen, tja, dan gaat die naar iemand die het er wel voor over heeft.

                          En handelaars horen hier inderdaad niet thuis.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                            Ik ken voldoende mensen die hier heel veel lezen en bijleren zonder dat ze zelf posten, omdat hun kennis vergroot kopen ze ook beter materiaal en verkopen ze de ander zaken, ze posten dus enkel in de koopjes hoek..... als we doen wat jij vraagt wordt het een willekeur. Op den duur gaat niemand meer zaken aanbieden en kopen uit schrik om gebanned te worden omdat ze misschien als lucratieve kopers en verkopers beschouwd worden. Trouwens, niemand dwingt je om te kopen of te verkopen als je niet akkoord bent met de prijs.....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Is dit nu de BD mentaliteit ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              .........als we doen wat jij vraagt wordt het een willekeur. Op den duur gaat niemand meer zaken aanbieden en kopen uit schrik om gebanned te worden omdat ze misschien als lucratieve kopers en verkopers beschouwd worden. .....
                              het zijn de regels die BD zelf heeft vastgesteld hoor, komen niet van mij..
                              en die regels heeft ieder BD lid gelezen alvorens zich in te schrijven.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X