Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de gitzo GT2542T en een markins Q3Traveler?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met de gitzo GT2542T en een markins Q3Traveler?

    Ik heb een canon 5DmkII met maximaal een 300F4IS + 1.4II combinatie. In totaal weegt dit ergens tussen de 2.5 en 3kilo.
    Mijn andere lenzen zijn lichter en ik zal gezien de hoge prijzen ook geen 2.8 versies ooit kopen.

    Ik wil nog graag een compact goed statief en vond op sites deze gitzo en markins combinatie. De Q3T zou geschikt zijn tot 30 kilo en het statief tot 12. Prima lijkt me zo. Althans op papier.

    Een ander statief zou de Gt2541 kunnen zijn maar volgens mij maakt dat op 10cm hoogte na weinig verschil. Echter de GT2542T lijkt me zo makkelijk mee te nemen...

    Heeft iemand ervaring met dit statief en zo'n camera combinatie?
    Uiteraard sta ik open voor andere onderbouwde adviezen.

    Bedankt alvast

  • #2
    Re: Iemand ervaring met de gitzo GT2542T en een markins Q3Traveler?

    Gebruik zelf de 2540T series 2 carbon traveler met een Markins Q3t en deze kan makkelijk de 5D III/BG-E11 - 70-200 II + extender III 2x aan. Ik verwacht geen problemen met één van deze twee statieven ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met de gitzo GT2542T en een markins Q3Traveler?

      Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
      Gebruik zelf de 2540T series 2 carbon traveler met een Markins Q3t en deze kan makkelijk de 5D III/BG-E11 - 70-200 II + extender III 2x aan. Ik verwacht geen problemen met één van deze twee statieven ;-)

      Aha dat klinkt goed.
      Dit is toch ook een traveller statief? Hoe bevalt je de hoogte? Is het een nadeeltje dat de travellers iets lager zijn dan gewone statieven?

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met de gitzo GT2542T en een markins Q3Traveler?

        Statief is onderdeel van de Gitzo GK2580TQR. Ik vond het balhoofd niet zo prettig en deze vervangen voor de Markins.


        Hoogte is voor mij persoonlijk prima.

        Comment

        Working...
        X