Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E420 Evolt - Eypiece Cover

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E420 Evolt - Eypiece Cover

    Hoi hoi iedereen,

    ik voel me een beetje schuldig dat ik hier zomaar kom binnen vallen op dit forum, zonder ook maar één bijdrage te hebben geleverd, dus hopelijk vinden jullie het niet erg, en zijn jullie bereid me even te helpen.

    Ik ben namelijk op zoek naar de "eyepiece cover" van een Olympus E420 Evolt. Ik heb dit toestel aan mijn moeder gegeven als toestel om mee te starten (ze wilt meer en meer in de fotografie gaan, en volgt hiervoor zelfs les). Maar, om een goede werking van alle functies te verzekeren, zou ze dit onderdeel nog moeten hebben.

    Ik heb gekeken op ebay, maar daar vind ik enkel de "eyepiece cup" , wat dus niet is wat ik nodig heb. Ik heb enkel de cover nodig, en ik vind die maar niet.

    Enig idee iemand, waar ik dit kan vinden?

    Alvast bedankt.

    Mvg,
    Chris

  • #2
    Re: Olympus E420 Evolt - Eypiece Cover

    Maar waarom heb je dat eigenlijk nodig en wat heeft dat te maken met de goede werking van alle funkties te verzekeren? Ik heb toch al een paar toestellen "versleten" analoog en digitaal en, misschien hebben anderen een andere mening, heb nog nooit het nut ingezien van een dergelijke cover en als ik, in bepaalde gevallen zoals nachtfotografie, bang ben voor lichtinval via de zoeker dek ik hem gewoon af.

    off topic: waarom zou je je schuldig voelen met je eerste vraag? Zo zijn we hier alemaal begonnen hoor
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

    Comment


    • #3
      Re: Olympus E420 Evolt - Eypiece Cover

      Onduidelijk is of Olympus die dingen los leverde.
      Je zou een standaard oogrubber kunnen kopen en deze afdichten (stukje duct tape oid), zodat je zoeker gesloten is bij lange tijd opnamen. Zie bv. HIER .

      Ter vergelijking: Nikon levert zo'n speciaal kapje DK5, kost plm. €10,=; een standaard oogrubber DK-21 kost dat ook.

      Alternatief zou je een hobbywerkje kunnen bedenken, dat je bv in de flitsschoen plaatst en de zoeker afdekt.

      Groet Hans.

      Comment


      • #4
        Re: Olympus E420 Evolt - Eypiece Cover

        Ja, voor de Nikon had ik dat idd ook al gevonden. En het is de cover, en niet de cup. Zoals in je eerste voorbeeld.
        Maar, ik denk dat ik je raad zal volgen en gewoon iets in mekaar ga knutselen.

        Ja, mijn moeder vind het om één of andere reden echt absoluut nodig dat het afdekkapje erbij is. Maar, ik zal wel iets regelen.

        Om eerlijk te zijn, ik héb dit weldegelijk gevonden op Ebay, een tijdje geleden. Maar toen dacht ik "ach, ik zal nog ff wachten, het zal er later nog wel op staan" , en nu is het weg... Nergens meer te vinden. Ik zal nog wel af en toe gaan kijken op Ebay en Amazon.

        Alleszins heel vriendelijk bedankt voor de commentaren.

        Mvg,
        Chris

        Comment


        • #5
          Re: Olympus E420 Evolt - Eypiece Cover

          ik googelde op "olympus eyepiece cover". Lijkt erop dat je AS-EP4 moet hebben.
          DEZE vond ik zojuist op ebay.

          Groet Hans.

          Comment


          • #6
            Re: Olympus E420 Evolt - Eypiece Cover

            volgens mij zoekt uw moeder, net zoals de meesten onder ons overigens, naar een goed excuus voor nieuw materiaal

            het stukje is echt niet essentieel

            grten, geert.

            Comment


            • #7
              Re: Olympus E420 Evolt - Eypiece Cover

              WOW WOW WOOOW !!! Dat is het inderdaad! Goed gevonden zeg

              Ik heb meteen ook "AS-EP4" gegoogled, en heb nog een goedkopere gevonden, buiten Ebay.

              Juist besteld, en ons moeder zal content zijn

              Zij is trouwens echt een heel beginnende beginnelinge, dus zij is blij genoeg met dit materiaal..... Voorlopig althans

              Nogmaals bedankt, Hans!





              Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
              ik googelde op "olympus eyepiece cover". Lijkt erop dat je AS-EP4 moet hebben.
              DEZE vond ik zojuist op ebay.

              Groet Hans.

              Comment

              Working...
              X