Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor kalibratie hulp ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monitor kalibratie hulp ?

    Ik wil mijn monitor (Dell U2412m) kalibreren met Spyder Elite 3. Target= Gamma: 2,2 - Kelvin: 6500 - Lumminantie: 120 Dit lukt vrij goed tot ik op het einde het resultaat krijg, de Curve van mijn monitor ligt buiten de sRGB lijn (rechtse en onderste lijn liggen buiten sRGB spec. Welke aanpassingen moet ik doen om deze toch gelijk te krijgen op de sRGB lijn. Hoe kan ik best mijn monitor (Brightness/contrast) instellen voor ik begin met kalirbreren? Alvast bedankt voor jullie feedback.
    Nikon D600 + Nikon D90 + Nikon 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VRII - Sigma 24-70 1:2.8 IF EX HSM - Nikon -18-105mm VR + 55-200 mm VR - 50mm f1.4 Sigma 10-20mm F4-5.6 EX -SB900 Speedlight - YN560II Flash Speedlite - Manfrotto 055 XDB/804 RC2

  • #2
    Re: Monitor kalibratie hulp ?

    bij mij komt de spyder 3 pro vragen om mijn brightness aan te passen / verlagen tijdens de kalibratie.
    vraagt die dat dan niet bij u?

    die heb ik de laatste maal compleet naar beneden gehaald en niet tot 50% zoals hij aangeeft.
    puur omdat ik nog een klein verschil zag tss 2 schermen uiteindelijk.
    met dat laatste had ik dat probleem niet meer
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Monitor kalibratie hulp ?

      Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
      bij mij komt de spyder 3 pro vragen om mijn brightness aan te passen / verlagen tijdens de kalibratie.
      vraagt die dat dan niet bij u?

      die heb ik de laatste maal compleet naar beneden gehaald en niet tot 50% zoals hij aangeeft.
      puur omdat ik nog een klein verschil zag tss 2 schermen uiteindelijk.
      met dat laatste had ik dat probleem niet meer
      Bedankt, bij mij vraagt hij dat ook en verlaag ik de helderheid tot ik tussen de 2 lijnen val (target). Dus de helderheid is een factor die de positie bepaald van de lijnen in de curve? Zal dit dan ook eens proberen.
      Nikon D600 + Nikon D90 + Nikon 70-200mm f/2.8G ED-IF AF-S VRII - Sigma 24-70 1:2.8 IF EX HSM - Nikon -18-105mm VR + 55-200 mm VR - 50mm f1.4 Sigma 10-20mm F4-5.6 EX -SB900 Speedlight - YN560II Flash Speedlite - Manfrotto 055 XDB/804 RC2

      Comment


      • #4
        Re: Monitor kalibratie hulp ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Magicpe Bekijk bericht
        Bedankt, bij mij vraagt hij dat ook en verlaag ik de helderheid tot ik tussen de 2 lijnen val (target). Dus de helderheid is een factor die de positie bepaald van de lijnen in de curve? Zal dit dan ook eens proberen.
        geen idee hoe dat zit bij de elite-versie.

        ik had gewoon vastgesteld bij een nabewerking dat bepaalde dingen niet correct waren gebeurd of zichtbaar waren op het scherm waarop ik ze bewerkt had maar wel op een ander
        daarom dat ik toen gewoon eens de helderheid compleet heb weggehaald en toen zag ik de fouten op beide schermen
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment

        Working...
        X