Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onbekende analoge camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onbekende analoge camera

    Ik heb vandaag van mijn liefste zus haar toneelprops gekregen, waaronder twee analoge camera's uit de jaren 20-30 ongeveer.
    Eentje ervan kon ik makkelijk identificeren, de naam stond er namelijk op
    De andere was wat moeilijker, na lang zoekwerk één website gevonden waar hij geïdentificeerd was als 'inconnu vario', nobody knows!
    Is er iemand hier die toevallig een idee heeft? Ik post een (sorry) gsm-foto achter een linkje!
    Je kan goed lezen wat er op de lens staat, namelijk 'Spezial aplanat 1:8 F=10,5 cm', maar ik als analoge leek kwam hier niet verder mee.
    De camera's werken nog, dus het zou toch handig zijn om te weten om welke het gaat!

    de foto: KLIK
    www.minnev.be
    Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

  • #2
    Re: Onbekende analoge camera

    Dag Minne,

    Niet evident om een oude camera van op afstand op naam te brengen.

    De kans is echter groot dat het een Rio is van de firma Orionwerk A.G. Hannover.
    Voordien was deze firma bekend onder de naam Bülter & Stammer.
    Vanaf 8 september 1921 werd het Orionwerk.
    De meeste camera's van Orion dragen de naam Rio + modelnummer.
    Sommigen hebben binnenin een klein, rond, wit zegel met de vermelding Orionwerk A.G. Hannover en daar middenin het modelnummer.
    Ik heb een vermoeden dat het een Rio 84C zou kunnen zijn van 1924.

    Maar het kan even goed van een ander merk zijn.
    Bv: Welta Posta van 1922, die maakten ook gebruik van deze lens en sluiter.
    Bij sommigen staat de naam ergens in het leder gedrukt, soms amper leesbaar.

    Veel plezier er mee,
    Jacques
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

    Comment


    • #3
      Re: Onbekende analoge camera

      zou er niet van wakker liggen, is sowieso een camera van weinig tot geen waarde.

      Comment


      • #4
        Re: Onbekende analoge camera

        Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
        zou er niet van wakker liggen, is sowieso een camera van weinig tot geen waarde.
        Het gaat me niet om de waarde, mijn zus heeft er ook niet veel geld aan uitgegeven.
        Het ging mij vooral om het gebruik ervan, is blijkbaar wel nog een vrij gewild type bij analoge fotografen door het gebruiksgemak en de veelzijdigheid.

        En bedankt Jacques voor je uigebreide uitleg. Ik denk ook dat het zoiets moet zijn, alleen echt geen enkel spoor van een oude merknaam ofzo, maar goed, maakt verder ook weinig uit.
        Ik ga hem komende maanden eens uitgebreid testen!
        www.minnev.be
        Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

        Comment

        Working...
        X