Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo

    Hallo iedereen,

    Ik heb een vraagje !
    Ik wil een nieuwe flitser kopen van het merk yongnuo.
    Heeft er iemand hier al ervaring met dit merk ?
    Ik ken dat merk niet zo goed .
    Is dit merk goed of niet of koop ik beter een canon flitser ?

    Mvg
    Canon eos 1100D , 18-55mm zoomlens, 55-250mm zoomlens, ef 50mm 1.8 , 100mm macro 2.8 usm

  • #2
    Re: Yongnuo

    Hangt ervan wat voor flitser je wilt.

    Voor vele zaken zijn er hier hopen youngnuo-adepten, mezelf incluis.
    Als het gaat om je 1ste flitser om ook on-camera te gebruiken, raad ik je aan om eerder voor een merk-eigen flitser te gaan
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo

      Ik volg met SVIS.
      Heb het zelf ook met schande moeten leren hoor ;-)
      yongnuo heb ik nu ook heel wat van liggen voor mijn strobistwerk, paar manueele flitsen, remotes en nu ook hun nieuwste TTL HS voor canon heb ik gekocht.
      echt waar voor je geld en degelijk gemaakt
      MAAR.... voor je eerste flits ben je best met een merkeigen versie (dat is trouwens ook van toepassing voor nikon)
      Jammer dat die van canon zo duur zijn heh ik vind ze overpriced en kwaliteit is zelfde.

      Ik heb ze allemaal al eens uiteengevezen uit nieuwshierigheid en ik zie geen verschil in gebruik van materialen.

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo

        ik heb 2 YN560 manuele flitsers, en ben er voor de prijs heel tevreden mee!
        maar nu ik sinds 2 weken de flits ook on-camera wil gebruiken lijkt het me handiger een merk-eigen flitser te hebben, maar of het de investering waard is...
        NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
        https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

        Comment


        • #5
          Re: Yongnuo

          Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
          ik heb 2 YN560 manuele flitsers, en ben er voor de prijs heel tevreden mee!
          maar nu ik sinds 2 weken de flits ook on-camera wil gebruiken lijkt het me handiger een merk-eigen flitser te hebben, maar of het de investering waard is...
          en waarom zou het dat niet waard zijn volgens jou?

          ik heb me vorig jaar ook nog een 2de TTL-flits aangeschaft en ben toen naar wikken en wegen toch voor de 430 EXII gegaan. Een aankoop die ik mee deels beklaag maar dan omtrent het feit dat ik niet onmiddellijk voor de 580 EXII ben gegaan. Vergelijkingen van de specificaties toonden toch wel aan dat de recycle-tijd merkelijk sneller was wat voor mij toch wel heel cruciaal was / is als ik opteer voor een flits on-camera in 'automatic' mode te gebruiken. Ook qua compabiliteit zijn ze zeker in hun voordeel op langere termijn.
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Yongnuo

            Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
            en waarom zou het dat niet waard zijn volgens jou?
            ...
            Sorry, ik kan het niet echt objectief zeggen natuurlijk aangezien ik nog geen echte speedlite heb gebruikt en waarschijnlijk zal ik er ooit wel eens een kopen.
            Maar ik vind 250 tot 550 euro voor een flitser toch veel, maar dat is mijn mening he
            NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
            https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

            Comment


            • #7
              Re: Yongnuo

              Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
              Sorry, ik kan het niet echt objectief zeggen natuurlijk aangezien ik nog geen echte speedlite heb gebruikt en waarschijnlijk zal ik er ooit wel eens een kopen.
              Maar ik vind 250 tot 550 euro voor een flitser toch veel, maar dat is mijn mening he
              hangt van het gebruik af aan een zijde en wat je er zelf van verwacht.

              voor te strobisten, gebruik ik 95% van de tijd een manuele flits van youngnuo, simpel. daarbuiten gebruik ik een 430 EXII
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Yongnuo

                Ik gebruik dan weer 3 SB-900's + SU-800 voor flitswerk, omdat het bijna altijd snel moet gaan en ik vanop mijn camera elke intensiteit wil kunnen veranderen en toch op locatie TTL wil gebruiken.
                Ja, dat is duur, maar ook zijn geld waard waarvoor ik het gebruik. Met een manuele Yongnuo zou dit niet lukken.
                Mocht ik telkens meer tijd hebben om telkens de flitsers elke keer te verzetten, zouden Yongnuo's zeker voldoen hoor.
                Voor op uw camera is een flitser als de Canon 580 II of Nikon SB-900/910 wel veel beter dan een Yongnuo.

                Comment


                • #9
                  Re: Yongnuo

                  Ik heb er hier nog twee liggen, zelden gebruikt, mocht er iemand interesse hebben, geef mij een seintje.
                  Anders heel tevreden over. Maar neem altijd de nikon's mee (uit gewoonte)
                  Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
                  ----------------------------------------------
                  Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yongnuo

                    Ik gebruik tot volle tevredenheid reeds enkele jaren een Yongnuo eTTL voor Canon , en dit voor, laat het me, dagdagelijks gebruik, noemen.
                    Ga je professioneel bezig zijn met flitsen, dan misschien een merkeigen, maar als hobbyist zou ik het wel weten.
                    Er zijn voldoende sites waar je bvb de twee naast elkaar kan plaatsen om de verschillen te bekijken, aan U dan om te bepalen of die honderd(en) euro's meer uitgeven voor dit of voor dat, het wel waard zijn.
                    Hou ook rekening met het 'haantjesgedrag'......weet dat er ook een gedeelte onder de hobbyfotografen is dat denkt dat ze met het beste/duurste de mooiste foto's maken, net zoals er wielertoeristen zijn die denken met de duurste fiets, de snelste van het peloton te worden.
                    Niet zelden is het ook wat pronken.....zie eens ik wat ik hier voor materiaal heb, of wat ik me kan permitteren .

                    Comment

                    Working...
                    X