Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Commanderstand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Commanderstand

    Ik kan een externe flitser aansturen met "commanderstand" (Nikon D90) de opzetflits stel ik in op (--) zodat hij niet meeflitst. De externe flitser gaat wel degelijk af, maar blijkbaar op het verkeerde moment, want de foto is NIET belicht (genoodzaakt cactusjes te gebruiken) :-(((
    Wat moet ik doen?

  • #2
    Re: Commanderstand

    Je opzetflits zal wel degelijk flitsen, dit om instellingen door te geven aan de off-camera flits.
    In elk geval zorgen dat het oogje van je off-camera flits gericht is naar de commander en dat die ook correct is ingesteld.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Commanderstand

      Oorspronkelijk geplaatst door Flippoes Bekijk bericht
      De externe flitser gaat wel degelijk af, maar blijkbaar op het verkeerde moment, want de foto is NIET belicht (genoodzaakt cactusjes te gebruiken)
      is je tweede flits ook een CLS-compatibele flits? staat hij op remote? (en niet op SU-4 mode)
      wat is de sync time van je camera? hoger als 1/300?
      Staat auto FP geactiveerd op de camera?
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Commanderstand

        Denk dat je eenvoudige slave flitser gebruikt die afgaat bij de pre-flitsen van de D90 flits ?

        In commander mode ga je toch CLS gebruiken dus gaat je D90 flits voorflitsen afgeven om een meting te doen en info door te sturen naar de slave flits. Je flitser moet cls compatibel zijn en in slave functie ingesteld.

        Gebruik je een eenvoudige flits met trigger die bij de eerste lichtflits afgaat, dan moet je de D90 niet in commander mode zetten maar gewoon manueel op zwakste output. Dan flitst die maar 1 keer en draagt hij weinig toe tot de algemene belichting.
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

        Comment

        Working...
        X