Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto`s nemen en Xd kaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto`s nemen en Xd kaartje



    Hallo,

    Heb deze vraag ook al in een ander forumonderdeel gezet maar ik denk dat ie hier beter past.

    Voorafgaande zal ik even zeggen dat ik zelf de fujifilm finepix A 204 heb.

    Ik fotografeer zelf meest treinen en bij digitale cameras is het natuurlijk zo dat de foto later wordt gemaakt dan dat je op het knopje drukt. Zijn er ook digicams waarbij de foto wel gelijk gemaakt wordt of sneller en naar welk onderdeel van een camera bij specificaties moet ik daarvoor kijken?

    Ik heb hier al gevraagd of je een olympus XD kaartje ook in een fuji kan doen en dat kan. De prijzen van de olympus kaartjes zijn wel goedkoper, hoe kan dat dan? Slaat hij ze langzamer op zodat de foto nog later wordt gemaakt?

    Bedankt hoor!

    Mvg Hans

  • #2
    Dat is het bekende fenomeen van de "shutterlag" (tijd tussen afdrukken en het effectief nemen van de foto). Wanneer je naar (p)reviews kijk van camera's (op vb. www.dpreview.com) dan moet je dus vooral dit onderdeel in de gaten houden.

    Algemeen gezegd, mag je stellen dat de toestellen met de kleinste schutterlag de digitale SLR's zijn en een aantal van de recentere (maar meestal ook duurdere) prosumercamera's...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Ik dacht juist dat Fuji Xd kaartjes goedkoper waren? Heb zelf een Olympus XD kaart in een Olympus toestel zitten, maar dat was meer omdat ik dan de panorama foto kon gebruiken.... achteraf gezien big mistake, die panorama stand op de olympus is alleen maar bruikbaar als je statief gebruikt.

      Zelf ben ik nog wat aan het uitproberen met hoe lang het duurt voordat een foto gemaakt wordt en nadat ik druk. Meestal doet ie een eerste foto vrij snel, mits alles al redelijk is scherpgesteld. Als je te snel een foto probeert te knippen, terwijl hij nog de vorige aan het verwerken is, of nog opnieuw moet scherpstellen dan duurt het ook eventjes. Soms knipt hij dan helemaal niet en dan moet je 'm even met rust laten paar seconden. Maar het is erg lastig, dus alle tips hoe je er verder mee om kunt gaan om het zoveel mogelijk te beperken hoor ik graag!


      Comment


      • #4
        shutter-lag :
        ik heb vooral leren anticiperen : na veel trial & error ontdekken hoe groot de shutterlag is , pre-focussen en een beetje geluk:



        mijn dochter werd "afgeschoten" in een bootje,
        een beetje staan kijken naar andere kinderen
        en de rest was klaarstaan
        De splasch op het water heb ik niet,tegen de tijd dat de foto was "weggeschreven" was het al te laat
        Fuji Digitaal fototoestel

        Comment


        • #5
          Gewoon je dochter nog een keer terugsturen zodat je haar ook met de splash kunt fotograferen, net zolang totdat het gelukt is

          Comment


          • #6
            Originally posted by olympy
            Gewoon je dochter nog een keer terugsturen zodat je haar ook met de splash kunt fotograferen, net zolang totdat het gelukt is
            neeje:
            het was 1 Euro per sprong
            (dat was in gans de "Zwarte Woud Natuur Park"zo : voor de domste attraktie moest je 1 Euro in een gleuf steken wou dat ding werken)
            en ik had geen zin om er een tweede Euro aan uit te geven.

            Christiaan
            Sorry voor het Off Toppic
            Fuji Digitaal fototoestel

            Comment


            • #7
              .... Meestal doet ie een eerste foto vrij snel, mits alles al redelijk is scherpgesteld. Als je te snel een foto probeert te knippen, terwijl hij nog de vorige aan het verwerken is...
              Mijn Oly (C5050) bezit een soort van "burst" mode. Kun je zéér snel een 5-tal foto's na elkaar nemen... Misschien heeft uw toestel ook zo'n optie?

              Comment

              Working...
              X