Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto op aluminium( 60op 40 cm )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto op aluminium( 60op 40 cm )

    Bij Outspot.be loopt er vandaag een actie waarbij men je lievelingsfoto op aluminium kan zetten met als maat 60 op 40 cm .
    Nu heb ik onlangs foto's genomen van het huwelijk van mijn zoon en de foto die ik wil gebruiken bedraagt 3498 pixels op 2597 pixels en een resolutie van 300 dpi .
    Zou dit gaan lukken met een foto met deze afmetingen ? Outspot vermeld bij deze actie niet hoe groot de foto moet zijn of ik moet eerst betalen ( € 28 )

  • #2
    Re: Foto op aluminium( 60op 40 cm )

    60x40 is een A2.
    Voor een A4 @ 300 dpi zijn 6mp nodig.
    Dus A2 @ 300 dpi is uitgesloten.
    Maar misschien geven hun machines goed resultaat met minder.
    Ik zou het eens vragen via contact.
    Zie ook vele andere posts over dpi vragen.
    Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Foto op aluminium( 60op 40 cm )

      Mm zou dit niet lukken ? lijkt me wel.
      Er bestaat ook zoiets als beschouwingsafstand.
      't zal belangrijker zijn dat de foto eerst op fotopapier afgedrukt wordt en dan pas op aluminium (dibond) geplakt wordt.
      Dit geeft het beste resultaat, er zijn er die dit rechtstreeks doen, dat zal minder proper zijn.
      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

      Comment


      • #4
        Re: Foto op aluminium( 60op 40 cm )

        3489/600mm => 5.8 puntjes per mm (ik geloof niet in inches). Gemiddeld oplossend vermogen van menselijk oog is 0.2mm vanop +/-20 cm afstand.

        je afdruk zou er goed uit moeten zien. Desnoods ophangen boven een dressoir of zetel zodat men niet met de neus op de foto kan kijken.

        Principe is dat, als een A4 er vanop 20-25 cm scherp uitziet, alle vergrotingen van hetzelfde bestand bekeken vanaf een afstand die minimaal gelijk is aan de diameter van de afrduk er even scherp uitzien.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment

        Working...
        X