Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grutto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grutto




    Het blijft elk jaar weer uitkijken of ze terugkeren. Dit jaar verblijven hier in een gebiedje twee koppels. Andere jaren is er steevast één broedpaar. Teweinig om nog lang mee te gaan. Ze blijven wel elk jaar terugkomen. Hopelijk blijft het tweede paar ook en komen er twee nesten uit.

    Hierbij een foto waar je goed kan zien dat ze die bovensnavel vooraan kunnen bewegen. Het blijft apart om dit te zien. Dat stuk gras bleef maar hangen en zij werd er ambetant van
    Gr David

  • #2
    Re: Grutto

    heel leuke foto en inderdaad, de beweegbare snavel is een plus, er zijn overigens wel meer waadvogels die dit trucje kunnen

    Comment


    • #3
      Re: Grutto

      Enkele weken geleden heb ik er hier bij ons toch enkele honderden gezien David
      Nu vorige week ben ik nog eens gaan zien en er zaten er maar enkele nog, de rest is blijkbaar ook spijtig genoeg doorgetrokken.
      Ik heb ook de indruk dat het jaar na jaar vermindert met de Grutto's in onze streek, het rare is dan wel dat er veel meer waarnemingen gebeuren in het noorden van Nederland.
      Hoe het op het ogenblik zit in de Uitkerkse polders weet ik niet maar voorbije jaren zag het er zwart van en waren ze zo tam dat je zelf achteruit moest gaan om ze op de foto te krijgen

      Over de foto, mooi moment en knap laag standpunt
      Beetje drukke achtergrond en naar jouw normen toch redelijk donker afgewerkt

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Grutto

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

        ...Over de foto, mooi moment en knap laag standpunt
        Beetje drukke achtergrond en naar jouw normen toch redelijk donker afgewerkt
        Dat was ook m'n eerste gedacht.

        Groeten,
        Raf
        Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Grutto

          Door het lage standpunt een leuke foto.

          Mvg.
          The bird is known by his note, a man by his word.

          Comment

          Working...
          X