Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek een model... maar hoe en waar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik zoek een model... maar hoe en waar?

    Ik zoek een model... maar hoe en waar? Op vele modellen sites kan je geen lid worden als je geen portefeuille kan voorleggen (min 5 fofo's) van eerder gemaakte model fotografie.

    Nu ben ik nog een amateur straat en reis fotograaf (volledige manuele fotografie), maar nu zoek ik meer de sensuele fotografie op.
    Daarom zoek ik (lente/zomer 2013) een fotomodel die niet niet schuw is om onherkenbaar naakt & artistiek naakt te poseren (try-outs), mede ook om mijn kleine studio uit te testen. Maten en gewichten zijn natuurlijk belangrijk... NIET dat ik het mannequin type het beste vind.


    Ik ben géén professioneel maar wel een amateur met passie voor fotografie, ik wil foto's maken die het sensuele van de vrouw uitdrukt.
    Aangezien ik géén ervaring heb of nog geen portfolio aangaande zo'n soort fotografie heb... zal het voor mij ook zoeken zijn, dus het model kan me dus ook aanvullen.


    Liefst fotografeer graag het model volgens het TFP principe... begeleiding meebrengen is natuurlijk geen enkel probleem., en natuurlijk kan er voordien eerst contact met me worden opgenomen (op het model op het gemak te stellen).


    Waar vind ik nu zo'n model... of wie voelt zich geroepen?!

    Thx
    Dirk
    Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

  • #2
    Re: Ik zoek een model... maar hoe en waar?

    facebook heeft enkele groepen

    Comment


    • #3
      Re: Ik zoek een model... maar hoe en waar?

      Oorspronkelijk geplaatst door DIDE Bekijk bericht
      Aangezien ik géén ervaring heb of nog geen portfolio aangaande zo'n soort fotografie heb... zal het voor mij ook zoeken zijn, dus het model kan me dus ook aanvullen.
      je kan ook een workshop volgen, daar doe je kennis en ervaring op, maak je kennis met verschillende modellen, waar je eventueel later mee kan afspreken en maak je kans om enkele foto's aan je portfolio toe te voegen.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Ik zoek een model... maar hoe en waar?

        eerlijk...


        Je hebt geen enkele ervaring, en kan ook geen enkele voorbeeld foto voorleggen,
        je hebt immers nog nooit met een model gewerkt.
        Je bent op zoek naar een vrouwelijk model dàt sensueel voor jou wil poseren in jouw studio.
        sensueel...
        Euhm...??
        Hoe moet een model dit precies begrijpen?

        Een vrouw fotograferen is iets anders dan een lieveheersbeestje.
        Hoe je te werk gaat:
        1) fotografeer enkele vriend(inn)en, broer zus, mama papa. probeer verschillende vormen van belichting en poses uit, zowel buiten als binnen.
        onthoud je data, zodat je deze volgende keer meteen kan toepassen. Op die manier kan je je volende keer concentreren op je model en de poses,
        en verdoe je haar tijd niet met zitten zoeken en knoeien.
        2) spreek af met een model voor een fashion/portret shoot. Betaal bij voorkeur een visagiste als je de foto's in je portfolio wil gebruiken.
        3) bekijk je foto's kritisch, en plan nog een 10 tal gelijkaardige shoots. Leer omgaan met je model. Zorg dat je het in pose kan zetten, zonder aan te raken.
        4) dan kan je nog eens nadenken over sensuele fotografie.

        fotoshoots.be, en uiteraard: eerst een strobist workshop.

        Comment


        • #5
          Re: Ik zoek een model... maar hoe en waar?

          Oorspronkelijk geplaatst door wouterc Bekijk bericht
          eerlijk...


          Je hebt geen enkele ervaring, en kan ook geen enkele voorbeeld foto voorleggen,
          je hebt immers nog nooit met een model gewerkt.
          Je bent op zoek naar een vrouwelijk model dàt sensueel voor jou wil poseren in jouw studio.
          sensueel...
          Euhm...??
          Hoe moet een model dit precies begrijpen?

          Een vrouw fotograferen is iets anders dan een lieveheersbeestje.
          Hoe je te werk gaat:
          1) fotografeer enkele vriend(inn)en, broer zus, mama papa. probeer verschillende vormen van belichting en poses uit, zowel buiten als binnen.
          onthoud je data, zodat je deze volgende keer meteen kan toepassen. Op die manier kan je je volende keer concentreren op je model en de poses,
          en verdoe je haar tijd niet met zitten zoeken en knoeien.
          2) spreek af met een model voor een fashion/portret shoot. Betaal bij voorkeur een visagiste als je de foto's in je portfolio wil gebruiken.
          3) bekijk je foto's kritisch, en plan nog een 10 tal gelijkaardige shoots. Leer omgaan met je model. Zorg dat je het in pose kan zetten, zonder aan te raken.
          4) dan kan je nog eens nadenken over sensuele fotografie.

          fotoshoots.be, en uiteraard: eerst een strobist workshop.
          Goed punt,
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #6
            Re: Ik zoek een model... maar hoe en waar?

            Net zoals met alles is alle begin moeilijk, en je moet een portfolio hebben om modellen te kunnen overtuigen om met U een fotosessie te doen.
            Momenteel is er een overaanbod aan fotografen, dus modellen gaan selectief te werk in hun keuze van de fotograaf.
            Ik heb zelf 12 jaar aan modellenfotografie gedaan in mijn studio, en heb in die periode honderden modellen gefotografeerd, maar ik ben begonnen met
            geklede modellen, het is absoluut niet nodig om onmiddellijk te starten met erotische of artistieke naaktfotografie.

            Hoe geraak je nu aan je eerste model ? concreet zie ik twee mogelijkheden :

            - als de gelegenheid zich voordoet vraag je het gewoon aan bevriende personen, uit je kennissenkring, die zullen uiteraard meer genegen zijn om JA te zeggen omdat je voor hun
            geen onbekende bent. Zeg eerlijk dat je geen ervaring hebt en het doet om je der in te bekwamen, ik zou dan ook starten met geklede modellen.

            - de tweede mogelijkheid is je portfolio opbouwen met betaalde modellen, voordeel is dat je dan niets hoeft te bewijzen, betaalde modellen werken voor de centen, en niet zozeer voor de foto's. Deze modellen hebben allemaal al een uitgebreiden portfolio. Betaalde modellen kan je makkelijk vinden door een zoekopdracht op internet.

            MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Ik zoek een model... maar hoe en waar?

              @Digipics357: bedankt voor je educatieve reactie
              Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

              Comment


              • #8
                Re: Ik zoek een model... maar hoe en waar?

                Oorspronkelijk geplaatst door DIDE Bekijk bericht
                @Digipics357: bedankt voor je educatieve reactie

                Dat is zeer graag gedaan, als je is wat beelden wil zien van mij stuur je me maar een verzoek via facebook .

                Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.


                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Ik zoek een model... maar hoe en waar?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  .......

                  - als de gelegenheid zich voordoet vraag je het gewoon aan bevriende personen, uit je kennissenkring, die zullen uiteraard meer genegen zijn om JA te zeggen omdat je voor hun
                  geen onbekende bent.....
                  nou....niet mee eens hoor.
                  zeker niet met erotisch of artistiek naakt.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik zoek een model... maar hoe en waar?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    nou....niet mee eens hoor.
                    zeker niet met erotisch of artistiek naakt.
                    grt,bouk.

                    Der stond wel bij van te starten met geklede modellen hé Bouk !
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik zoek een model... maar hoe en waar?

                      Hoi hoi,

                      Ik kom hier even in de naam van een bevriend fotograaf een vraag stellen.
                      Niet omdat hij zelf niet durft maar ik probeer hem wat te helpen in zijn zoektocht.

                      Eerst & vooral is hij mijn collega wat betref huwelijk reportages.
                      Maar we zijn terug bezig met aan onze eigen projecten te werken.

                      Nu, waar hij zeer veel interesse in heeft is Boudoir shoots.
                      Dit als voorbeeld: http://500px.com/photo/5928004

                      Wat hij nu tegenkomt is dat hij niemand vind die het wilt doen. (buiten zijn vrouw)
                      En de meeste sites die bekend zijn, zijn modellen die geld vragen.
                      Zijn vrouw zou de make-up verzorgen en hij zou een locatie voorzien.

                      Hoe kan ik hem het best helpen? Waar begint hij het beste?
                      EMBLEMATA.BE
                      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik zoek een model... maar hoe en waar?

                        hier worden ook al zo een verschrikkelijk rare vragen gesteld......zou dat iets met de opwarming van de aarde te maken hebben of zo.....zag in een eerder topic hier ook al zulke rare comments......
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment

                        Working...
                        X