Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOE FOTO OPSLAAN

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HOE FOTO OPSLAAN

    Onlangs heb ik een canon powershot A 80 gekocht.
    Een zeer goed toestel.Ik ben iemand die pas zijn eerste stappen zet op het gebied van digitale fotographie.De foto's die ik reeds heb genomen zien er echt heel mooi uit.Maar wanneer ik met het progamma van adobe een foto verklein en als ik later bij mijn afbeeldingen die zelfde foto terug open doe dan ziet de bewuste afbeelding plots niet meer goed uit.
    De foto is opgeslaan met .jpg.
    Hoe moet je eigenlijk op een correcte manier een foto verkleinen naar b.v.een formaat van 10 X 15.

  • #2
    zie topic : http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=47947
    Nikon D70 & kitlens, Tamron 70 - 300

    <hansvdz>

    Comment


    • #3
      definieer: "er niet meer goed uitzien"
      wat is er dan aan de hand met de foto?

      ik vermoed dat je bij het opslaan een te grote compressie toepast en ik vermoed dat je Photoshop wilt zeggen (met dat programma van adobe)

      Bij het opslaan in photoshop kan je "de kwaliteit" kiezen door een cijfer te kiezen tussen 1 en 12. Waarbij 1 staat voor de slechste kwaliteit (maar kleinste bestandsgrootte) en 12 staat voor de beste kwaliteit (maar grootste bestandsgrootte). Probeer eens een hoger getal, kijk eens of dat de oplossing van je probleem is.

      Bij het verkleinen naar 10x15 hangt het er vanaf wat je juist wil zeggen: wil je de foto's laten afrdukken op 10x15 en wil je dus croppen van 4:3 naar 3:2 (in dat geval zie topic die hansvdz aanhaalde) of wil je gewoon de foto's verkleinen om bv. online te zetten in dat geval gebruik je gewoon de resize functie van photoshop (hoe je 10x15 wilt bereiken zal dan afhangen van het aantal dpi (dots per inch))
      Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

      Comment


      • #4
        inmiddels heeft iemand anders ook al de uitleg gedaan ivm compressie in de thread die hansvdz aangaf, dus was mijn post eigenlijk onnodig (had de nieuwe replies aan die thread nog niet gelezen)
        Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

        Comment

        Working...
        X