Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

    OP E-bay en marktplaats (www.marktplaats.nl) worden er regelmatig leuke camera's en aanverwante zaken aangeboden.
    Op E-bay kun je nog een idee krijgen van de verkopende partij door naar het aantal reacties op vorige transactie van zo'n verkoper te kijken. Zo kom je iets meer te weten over de betrouwbaarheid van de persoon, maar bij marktplaats is dat systeem er niet.

    Wie heeft ervaring met het kopen op deze sites (vooral naar de meningen over marktplaats ben ik benieuwd) en zo ja, hoe is het bevallen?
    Alvast bedankt,

    JLP
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

  • #2
    Lang geleden dat ik daar nog eens was, véél onbetrouwbare individuen daar.

    Haal mijn koopjes nu hier, mischien iets duurder maar wel véél betrouwbaarder.

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Een goede garantie om via deze sites iets te kopen/verkopen is af te spreken met de koper/verkoper om de koopwaar eerst te inspecteren ... er zijn goede koopjes te doen op deze sites ... kijk ook eens www.2dehands.be of www.fotoapparatuur.be ... veel geluk ...

      Groetjes.

      Comment


      • #4
        Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

        ik zou voor 't eerst een bod willen doen op e-bay, alleen zie ik in de biedingsgeschiedenis op een bepaald moment 7x dezelfde gebruiker (andere dan de verkoper), in een paar minuten tegen zichzelf opbieden waardoor de prijs verdrievoudigde. is dit verdacht?

        Comment


        • #5
          Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

          of ik ervaring heb met eBay? wat een vraag

          oeps, stamt van 2004....

          arnoudt: als iemand een hoog bedrag bood, wordt dat niet automatisch direct dat bedrag, maar komt er te staan een bedrag nét hoger dan het vorige. als jij gaat overbieden op dat nét hogere bedrag, wordt je automatisch overboden vermits de vorige een hoog bedrag had geboden. totdat je dat bod niet overtreft, blijft hij de winnaar...

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

            het belangrijkste : altijd je materiaal op voorhand testen

            en/of

            ten tweede : zorg dat je bij iemand koopt die bekend is op de fora (DPZ, BD) dan heb je volgens mij weinig problemen

            daarom zal ik persoonlijk ook nooit dure dingen via Ebay kopen. Kan goed gaan, maar als je pech hebt, heb je ook goed pech.
            Via marktplaats koop ik al wel eens. Maar dan maak ik een afspraak. En zorg ik ook dat ik eerst eens 2 of 3 mailtjes stuur met vragen. Worden ze al wat ambetant van die mailtjes te beantwoorden dan hoeft het voor mij niet meer. Een particulier die occasioneel iets verkoopt zal graag je mailtjes beantwoorden
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

            Comment


            • #7
              Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

              ik koop vaak via ebay, vooral in USA en nog noois problemen gehad, alsje snel betaald (doe dat altijd binnen uur na afloop) dan zijn die mannen content en gaat het zoals het moet... overlaatst nog een macro ring gekocht om 100mm en 50mm te koppelen, verzending was uit Hongkong, kon tot 6 weken duren zeiden zu, 4 dagen na betaling had ik het al

              Comment


              • #8
                Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

                Hoi,

                Ebay heb ik tot nu toe geen echte ervaring mee.
                Met Marktplaats.nl en Fotoapparatuur.nl wel.
                Ik heb meerdere dingen daar aangeschaft
                mijn 50 f1.8, 80-200 f2.8, 1.4 x converter, coolwalker, en nog wat spullen voor mijn andere hobby.
                Wel altijd een afspraak gemaakt bij de mensen thuis of ergens halfweg ( bij een openbare gelegenheid) als het echt uit de buurt was.
                Zo zie je de persoon in kwestie ( eerste indruk ), met praten merk je (vindt ik ) dan toch snel of iemand verstand heeft van datgene wat hij verkoopt .

                Greetz

                Bryan
                Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

                Comment


                • #9
                  Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

                  heb zelf ook een tip: dat opbod gedoe aan 't einde is wel jammer, je volgt best zaken die je interesseren en kijkt pas es naar de prijs een minuutje voor einde van bieding, kwestie niet ontgoocheld te zijn

                  nu vind ik het wel nog steeds vreemd dat er iemand in één minuut tijd, op verschillende seconden, steeds maar meer biedt tegen zichzelf (had dus niets met maximumbodfunctie te maken denk ik). mss spreken sommige verkopers onderling af elkaars objecten kunstmatig in prijs te verhogen wanneerdie wat laag blijft, maar dan begrijp ik nog niet waarom men dan niet meteen 150 euro biedt, ipv binnen dezelfde minuut es 50, 70, 90, 100 en dan pas 150 te bieden ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

                    bieden is een specialiteit, je moet met 2 kaders werken, 1 waar je enkel enkel de tijd volgt door vernieuwen te klikken en 1 waar je bod op staat en dat je enkel nog op de knop moet duwen, afhankelijk van de snelheid van internet en de snelheid van je pc klik je af, ik doe het de laatste 5 seconden meestal en heb zo nog nooit verloren... vergeet niet je eerst in te loggen voor je dit opzet anders ga je je bod plaatsen en mag je eerst nog es je username en code invullen

                    ik snap trouwens nie dat bij een 10 daagse bieding al vanaf de eerste dag mensen gaan bieden, dat is toch de totaal prijs nutteloos omhoog drijven, leuk voor de verkoper maar de koper heeft hier niets aan he...

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

                      Oorspronkelijk geplaatst door arnoudt
                      heb zelf ook een tip: dat opbod gedoe aan 't einde is wel jammer, je volgt best zaken die je interesseren en kijkt pas es naar de prijs een minuutje voor einde van bieding, kwestie niet ontgoocheld te zijn

                      nu vind ik het wel nog steeds vreemd dat er iemand in één minuut tijd, op verschillende seconden, steeds maar meer biedt tegen zichzelf (had dus niets met maximumbodfunctie te maken denk ik). mss spreken sommige verkopers onderling af elkaars objecten kunstmatig in prijs te verhogen wanneerdie wat laag blijft, maar dan begrijp ik nog niet waarom men dan niet meteen 150 euro biedt, ipv binnen dezelfde minuut es 50, 70, 90, 100 en dan pas 150 te bieden ...
                      heb je mijn reply dan niet gelezen? geef de link, en ik maak het hard...

                      men biedt wel degelijk 150€, maar dat komt er niet meteen. als het maar 60€ was, het vorige bod, wordt het door een nieuw bod van150 geen 150, maar 61. als jij dan 62 biedt, gaat het automatisch naar die vorige bieder voor 63. bied jij opnieuw 64, wordt het automatisch weer 65. bied jij uit frustratie 149, wordt het automatisch 150 voor die andere. bied jij dan 151, ben jij de hoogste bieder...

                      nu duidelijk?

                      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                      Comment


                      • #12
                        Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

                        nog ene tip, gebruik nooit effe getallen, wil je 100 euro bieden bied dan 102, altijd effe over een effe getal, 75? bied dan 76, 150? bied dan 152...

                        Comment


                        • #13
                          Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                          heb je mijn reply dan niet gelezen? geef de link, en ik maak het hard...

                          men biedt wel degelijk 150€, maar dat komt er niet meteen. als het maar 60€ was, het vorige bod, wordt het door een nieuw bod van150 geen 150, maar 61. als jij dan 62 biedt, gaat het automatisch naar die vorige bieder voor 63. bied jij opnieuw 64, wordt het automatisch weer 65. bied jij uit frustratie 149, wordt het automatisch 150 voor die andere. bied jij dan 151, ben jij de hoogste bieder...

                          nu duidelijk?
                          ik heb je reply gelezen, maar begreep het niet, nu wel

                          met de maxbodfunctie geef je een maxbod in, wanneer iemand hoger biedt maar lager dan jouw max biedt ebay in jouw plaats terug een paar euro's hoger, ok. en daarbij wordt het tegenbod niet geregistreerd, en zie je enkel degene met het maxbod 'tegen zichzelf bieden'. dus is daar een slimmerik een week voor sluiting beginnen bieden met als enig resultaat dat de camera geld waard werd
                          ik was wat verward omdat ikzelf ook een bod gedaan had wat meteen tegengeboden werd, maar ik wel in de biedingsgeschiedenis verscheen. maar dat tegenbod zal dus door de persoon zelf zijn uitgevoerd vlak voor ik bevestigde.
                          de bieding is tws afgelopen, ik had wsgl wel het laatste bod, nipt op de seconde nog es bevestigen, toch niet gedaan want de prijs was in die laatste minuut ongeveer verdubbeld en was't me eigenlijk te duur geworden

                          Comment


                          • #14
                            Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

                            Oorspronkelijk geplaatst door T-design
                            nog ene tip, gebruik nooit effe getallen, wil je 100 euro bieden bied dan 102, altijd effe over een effe getal, 75? bied dan 76, 150? bied dan 152...
                            gebruik zelfs maar kommagetallen, brengt de tegenbieder op verkeerd been, moet die dat zelf ook doen, en hops, daar is het gedaan.... gewonneuh

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • #15
                              Re: wie heeft ervaring met e-bay of marktplaats?

                              Ik heb wel een en ander gekocht op marktplaats.nl en speurders.nl (vooral tweedehandsmeubelen). Zonder één slechte ervaring! Maar dat ligt gewoon aan de mensen waar je zaken mee doet: het is wat inschatten en onderhandelen via mail en telefoon. Houd ook kapaza.be in de gaten!
                              Canon 70D
                              En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

                              Comment

                              Working...
                              X