Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's voor mijn werkgever.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's voor mijn werkgever.

    Vandaag ben ik door een collega gevraagd om volgende week foto's te maken. We gaan met een groep studenten langs een aantal projecten om hen te informeren over onze werkwijze etc. Het zullen industriele locaties zijn (binnen en buiten). De foto's zullen nadien gebruikt worden op de website van mijn werkgever.
    Zijn er technische zaken waar ik op moet letten?
    Ik wil eigenlijk alleen maar mijn D7000 + 18-105 kitlens meenemen.

    Duidelijk zo?
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: Foto's voor mijn werkgever.

    Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
    Vandaag ben ik door een collega gevraagd om volgende week foto's te maken. We gaan met een groep studenten langs een aantal projecten om hen te informeren over onze werkwijze etc.

    Duidelijk zo?
    wat voor werkwijze en waarvan..?
    en wat of wie is je werkgever..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Foto's voor mijn werkgever.

      Ik doe heel regelmatig fotowerk voor mijn werk. Zorg dat je baas je materiaal verzekert.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Foto's voor mijn werkgever.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        wat voor werkwijze en waarvan..?
        en wat of wie is je werkgever..?
        grt,bouk.
        Mijn werkgever is een technisch detacheringsburo en projectenburo. De studenten krijgen te zien wat voor een werk ze zoal kunnen gaan doen met hun opleiding. Rondleiding zal in Groningen en Drenthe plaats hebben.


        @putor dat is een goede tip.

        Kan ik de foto's ook voorzien van mijn eigen logo of is dat not done omdat ik in mijn baas zijn tijd voor mijn baas bezig ben?
        Website: cameraobschuura.nl
        Twitter: @CameraObSchuura
        FaceBook: Cameraobschuura

        Comment


        • #5
          Re: Foto's voor mijn werkgever.

          Als je betaald wordt door je baas, en het in kader van een bediendencontract doet, dan is het ongepast om daar een logo op te zetten.

          Of werk je echt als 'fotograaf' in je bedrijf, dan moet je dit met je baas bespreken.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's voor mijn werkgever.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Als je betaald wordt door je baas, en het in kader van een bediendencontract doet, dan is het ongepast om daar een logo op te zetten.

            Of werk je echt als 'fotograaf' in je bedrijf, dan moet je dit met je baas bespreken.
            Alles wat je in dienstopdracht maakt is eigendom van het bedrijf.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Foto's voor mijn werkgever.

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              Alles wat je in dienstopdracht maakt is eigendom van het bedrijf.
              En (in Belgie toch) mag je in bijberoep niet werken voor de werkgever van je hoofdberoep.

              Dus gewoon de fotos binnen je gewone job maken zonder logo oid..
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

              Comment


              • #8
                Re: Foto's voor mijn werkgever.

                H@rm,

                zonder een bijberoep uit te oefenen heb ik de laatste tien jaar op regelmatige basis film & fotowerk gedaan voor mijn werkgever. Op de aftiteling van de films kwam steeds als laatste Camera - eindmontage - geluid "mijn naam" en datum. Bijna niemand kijkt de aftiteling uit. En mijn baas kon daar mee leven.
                Wat betreft foto's zaten mijn initialen verwerkt in de bestandsnaam.
                In beide media kwam er steeds (niet levensgroot) een copyright vermelding met verwijzing naar de firma. (Denk dat ook jouw baas dit zou appreciëren als je dit voor rekening van het bedrijf doet kun je eventueel op voorhand bespreken.)
                Steeds had mijn baas het laatste woord in het eindwerk en heb daar nooit problemen mee gehad. Ik beschouwde dan ook het werk als voor "zijn" rekening waarvoor ik mijn salaris ontving...Ongeacht wat er naderhand met deze eindproducten gebeurde. Deze eindproducten mochten nooit sociale media halen zoals facebook of youtube en die verantwoordelijkheid lag dan ook bij de "bazen."

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment

                Working...
                X