Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat betekent: geen reacties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat betekent: geen reacties

    ik lees in de forum richtlijnen het volgende:

    3.1.2 Fotohoek: Fotobeoordeling

    Fotobeoordeling heeft als doel je foto(‘s) ter beoordeling voor te leggen aan andere forumgebruikers. Plaats hier foto’s waarvan je vindt dat ze geslaagd zijn, maar waarvan je denkt dat ze nog beter hadden kunnen zijn. Wie post in Fotobeoordeling, verwacht eerlijke en duidelijke commentaren en constructieve tips die je aanmoedigen om bij te leren.


    Wat betekent het nu eigenlijk als je helemaal geen reacties krijgt?

  • #2
    Re: Wat betekent: geen reacties

    Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
    Wat betekent het nu eigenlijk als je helemaal geen reacties krijgt?
    Kritiek noch lof maakt de kunstenaar groot. Dat doet onverschilligheid. En zo
    is er voor alles een troost. Een uitgestoken hand. Een klopje op de schouders.

    Comment


    • #3
      Re: Wat betekent: geen reacties

      Als je geen reacties ontvangt kan dat zijn dat je geen geduld hebt, en reactie verwacht op korte tijd, niet iedereen zit steeds aan de PC!
      En je foto zal ook niet iedereen aanspreken, het kan ook zijn dat je foto niet echt uitnodigt tot lovende reacties, wijze mensen zwijgen dan.
      En in het laatste geval kan het zijn dat je foto zo goed is, dat je iedereen van de sokkel geblazen hebt, al is deze laatste mogelijkheid eerder
      zeldzaam te noemen.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Wat betekent: geen reacties

        Ik ken er hier ook een paar die op reacties van anderen zitten te wachten (en inderdaad vol ongeduld, die reactie moet daar onmiddellijk staan!), maar zelf een reactie geven op andermans foto's? Ho zeker! D'er zijn bepaalde forumgewoonten waar je niet buiten kunt, willen of niet.
        Het is niet zo dat er een groepje is dat niets anders doet dan reacties schrijven; posten, en/of reageren hangt geheel van ieders willekeur, tijd en 'goesting' af.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Wat betekent: geen reacties

          dat je opnamen wat te klein zijn (max 900x900) en /of geen exif bevatten.
          dan wordt het moeilijker om een gericht comment te geven.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Wat betekent: geen reacties

            Je begint met zelf commentaar te geven op anderen hun foto's, liefst lovend.
            De rest volgt vanzelf!
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: Wat betekent: geen reacties

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Je begint met zelf commentaar te geven op anderen hun foto's, liefst lovend.
              De rest volgt vanzelf!
              yep..voor wat hoort wat.
              zaai en gij zult oogsten.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Wat betekent: geen reacties

                Mischien is jouw post gewoon onder gesneeuwd in het grote aanbod van foto's. Je kan dan op je eigen post vragen of er niemand commentaar heeft. Zo kom je weer bovenaan en bij de leden onder de aandacht.
                Als je de foto te klein/groot/niet zichtbaar post heb je direct commentaar dat er iets niet klopt.
                Website: cameraobschuura.nl
                Twitter: @CameraObSchuura
                FaceBook: Cameraobschuura

                Comment


                • #9
                  Re: Wat betekent: geen reacties

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Kritiek noch lof maakt de kunstenaar groot. Dat doet onverschilligheid.
                  Is dat?

                  Ik heb toch liever kritiek (zelfs negatieve) dan onverschilligheid.

                  Er zijn veel kunstenaars die net beroemd zijn geworden door de kritiek die ze op hun werk kregen, zeker bij provocerende kunst of dingen die indruisen 'tegen de regels van de kunst in'.
                  Kunstenaars die durven, blijven langer in de gedachtenis hangen dan kunstenaars die bij de kritici onverschillig blijven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat betekent: geen reacties

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    dat je opnamen wat te klein zijn (max 900x900) en /of geen exif bevatten.
                    dan wordt het moeilijker om een gericht comment te geven.
                    grt,bouk.
                    Daar hebben we bouk's groottefixatie weer.

                    Moet kunst groot zijn in afmetingen, om te kunnen beoordelen?

                    - De Mona Lisa is bijvoorbeeld 53cm terwijl de Nachtwacht 4,5 meter breed is. Doch, beiden zijn prachtig, grootte doet er niet toe in dit geval.
                    - Als jullie in een magazine foto's zien staan, die bijvoorbeeld 10cm breed zijn, sla je die dan over omdat ze te klein zijn? Moeten ze op z'n minst een centerfold beslagen om te kunnen beoordelen?
                    - Men maakt steeds meer toestellen met meer MegaPixels, men kan steeds grotere foto's maken. Maar worden je foto's daarom ook mooier?


                    Ik kan best een comment geven als ik foto's zie die kleiner zijn dan 900px. Ik heb daar helemaal geen probleem mee om te zien wat op de foto staat, welke compositie me ligt en welke niet, of de foto me iets doet, etc...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat betekent: geen reacties

                      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      .........

                      Moet kunst groot zijn in afmetingen, om te kunnen beoordelen?
                      nee, maar op een fotosite is het zo wie zo moeilijk beoordelen.
                      en als men de opnamen dan ook nog klein gaat afbeelden terwijl het groter mag vind ik dat gewoon jammer.
                      maak gebruik van de max toegestane mogenlijkheden je opname hier te tonen.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat betekent: geen reacties

                        Ik krijg natuurlijk ook graag reacties, 't is wel zo dat ik in een periode zit (heb dat al es gehad een tijd terug) dat ik minder zin heb om mijn mening neer te schrijven.
                        Ik kijk maar schrijf niet. Ik plaats af en toe wel een foto, maar ik ga nu ook niet op die dag ik die foto plaats plots een heel deel reacties geven, zo komt het ook over dat ik het doe om er zelf te krijgen, nee dus. Mijn zin komt wel weer terug.
                        Maar inderdaad, voor wat hoort wat he. En dat merk ik want ik krijg de laatste tijd minder reacties...
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat betekent: geen reacties

                          als je niet veel, domme of gewoonweg geen reactie krijg na pakweg 3 dagen dan is je foto waarschijnlijk niet meer dan een snapshot

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat betekent: geen reacties

                            OK, ik denk dat ik het begrepen heb.
                            Als ik de reacties samenvat kom ik tot het volgende:

                            geen middelmatige foto's, geen snapshots, goede foto's, grote foto's, veel informatie, veel geduld, eerst zelf veel commentaar geven of er anders geen krijgen, alleen lovende commentaar geven.

                            Ik zal lovende commentaar dan maar vervangen door opbouwende commentaar, "goede" foto's is subjectief, voldoende info en voldoende geduld lijken me inderdaad een logische vereiste en dat je elke foto waarop niet gereageerd wordt moet beschouwen als een snapshot daarvan zal ik doen alsof ik het niet gelezen heb.

                            bedankt voor de duidelijke uitleg.

                            oh ja, en dat "geduld" is duidelijk een bron van frustratie voor sommigen (he ho, misschien eens een weekje vrijaf nemen en wat ontstressen ;-) )

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat betekent: geen reacties

                              Je hoeft echt wel niet altijd lovende commentaar geven hoor! Dat zou willen zeggen het merendeel van de lovende commentaren gewoon niet juist is.
                              Gewoon eerlijk je mening, ik dènk, dat het ook wel te maken heeft of je hier al langer bent of niet...? Dènk ik he!
                              facebook
                              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                              Comment

                              Working...
                              X