Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe monitor en pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe monitor en pc

    Hoi iedereen,

    We gaan binnenkort een nieuwe pc kopen en nieuwe monitor....nu heb ik een vraag ik wil deze keer een goed scherm want we doen nogal vrij veel aan fotobewerking enz...
    Voor de rest word de pc alleen gebruikt voor algemeen gebruik,niet voor games of films te zien maar enkel mailverkeer internet enz... mijn programma van photshop is de element 11.
    We zijn er ook al uit dat we geen Mac gaan kopen maar hebben ons meer toegelegd op een samsung scherm ben er nog niet goed uit of ik 24" of 27" zou nemen.
    Heb onlangs op youtube een filmpje gezien van een samsung G9 serie monitoren en dat was wel de moeite allen de kostprijs is nogal ruim hoog
    zie filmpje

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


    Nu is mijn vraag...wat is het beste 24 of 27" en hoeveel is de beste resolutie voor een scherm.Aangezien de meeste schermen 1960-1080 zijn zal dat wel goed zijn neem ik aan.
    Er zijn er natuurlijk ook met veel hogere resolutie zoals die in dat filmpje maar is dat nodig....als ik een Samsung monitor van 24" neem met 1960-1080 resolutie moet dat normaal toch een mooie scherpe weergave geven denk ik.
    En mijn laatste vraag is wat is het beste een mat of glanzend scherm...maar aangezien er nog weinig glanzende te verkrijgen zijn weet ik het niet goed.
    Ze hebben me altijd gezegd een glanzend scherm heeft veel reflectie maar heeft een mooiere kleurweergave enz...t.o. een matscherm...

    Graag raad omtrent een nieuwe monitor...Voorkeur gaat uit naar Samsung!
    Budget 500 euro

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Nieuwe monitor en pc

    Een 24" scherm met 1920x1200 resolutie met een in de fabriek gekalibreerde 99% AdobeRGB dekking ... lijkt me niet slecht.

    Wel geen Samsung maar een DELL U2413 Premier Color ... 605 Euro bij Dell zelf in België ... 475 Euro incl verzending bij Komplett.be, en drie jaar garantie ... als er ook maar één hotpixel te zien is krijg je een ander scherm (en dit werkt bij DELL, heb het zelf meegemaakt, ze komen gewoon een nieuw scherm brengen en je geeft het oude mee aan de koerier, héél simpel)
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe monitor en pc

      Als je echt voor een superscherm zou gaan, dan heb ik me laten wijsmaken dat je voor een Eizo moet gaan. Dat zouden dé monitoren voor fotobewerking zijn. Ik werk met imac en ben daar op de reflectie na, héél erg tevreden mee. Mijn vader ging vandaag een eizo halen, dus ik ben eens benieuwd naar dat spul.

      Sorry, had het eerste bericht precies niet fatsoenlijk gelezen. Budget is misschien niet hoog genoeg... sorry
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe monitor en pc

        Merk is minder relevant dan het paneel wat erin zit. Die Dell die LamboCars voorstelt lijkt me perfect te voldoen aan je eisen. 1080 op een 27" is wat minder. Details zijn dan minder scherp. Tot 1080 kan je beter bij 24" blijven. wil je een groter scherm, zoek er dan een met een hogere resolutie.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe monitor en pc

          Dus als ik een 23" of 24" scherm neem Full HD 1920-1080 resolutie dan zit ik wel goed en heb ik wel de nodige scherpte die ik wil of raden jullie nog een hogere resolutie aan voor 24"schermen???

          Grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe monitor en pc

            Voor fotobewerking heb je beter een 1920x1200 scherm (of een andere 16:10 ratio scherm). Ik heb zeer goede ervaring met bijna elk Dell Ultrasharp scherm, de 24" versie is de beste qua prijs-kwaliteit en de 30" is gewoon een droom!

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe monitor en pc

              Mat scherm geeft minder reflecties, maar een blinkend scherm is scherper, en de kleuren zijn brillianter.

              Als je resolutie niet stijgt zie ik weinig heil in een scherm dat groter is dan pakweg 23'.
              Wil je groter, leg dan wat extra geld op tafel, en ga ook voor een betere resolutie.

              Mijn zoon gebruikt af en toe zijn 42' HD TV als bijkomend scherm, en dat valt ook wel mee...
              Dus als het alleen om de afmetingen gaat....

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe monitor en pc

                Ja ik vind een glanzend scherm ook beter van scherpte en kleur maar tegenwoordig zijn er alleen nog matte schermen te verkrijgen?
                Ik zou opteren voor een DELL ultra sharp van 24" met resolutie van 1920-1200 dat zou wel goed zijn voor fotobewerking...de pc moet ook nog gebruikt worden voor dagdagelijkse dingen zoals é-mail en internet enz...

                grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe monitor en pc

                  Ik heb sinds vorige week een 23" scherm gehaald bij de lokale groenteboer genaamd den Aldi
                  moet zeggen tegenover mijn 19" vierkant geval van vroeger een HELE verbetering.

                  Als je nu een scherm neemt van 42" hoe ver ga je dat van je neus zetten ????
                  Zit er nu op ongeveer 70cm vanaf.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe monitor en pc

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                    Als je nu een scherm neemt van 42" hoe ver ga je dat van je neus zetten ????
                    Hangt af van de resolutie. Als je een 42" met 4K resolutie vind, mag je er waarschijnlijk evendicht bij zitten als uw 23" zonder dat je de pixels ziet.

                    Comment

                    Working...
                    X