Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser (voor digitaal+analoog)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser (voor digitaal+analoog)

    Ik ben in het bezit van een Nikon D90 en zou graag hiervoor een flitser kopen, maar aangezien ik in de toekomst waarschijnlijk zal overschakelen naar canon,
    moet het dus een flitser zijn die voor beiden werkt.

    Ik werk ook vaak met mijn analoge camera Canon AV-1 en hiervoor wil ik ook een flitser. Ik weet niet of het mogelijk is om een digitale flitser te combineren met een analoog toestel...

    Kort samengevat ben ik dus op zoek naar een flitser die voor zowel Nikon, Canon en analoge camera's werkt.

    Is dit mogelijk?

  • #2
    Re: Flitser (voor digitaal+analoog)

    Ik ben niet helamaal zeker maar dan zit je volgens mij met een manuele flits. het ttl systeem van nikon en canon is anders denk ik.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Flitser (voor digitaal+analoog)

      niet mogelijk... canon en nikon flitsers hebben een verschillend voetje...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Flitser (voor digitaal+analoog)

        De enige flitser die voor canon en nikon digitale spiegelreflexen werkt is de macroflitser van Metz, de 15 MS-1, en die wordt draadloos aangestuurd door een commander flitser. Een D90 heeft dat, en de duurdere toestellen van Canon tegenwoordig ook. Maar wat jij zoekt bestaat niet.

        Comment

        Working...
        X