Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wisent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wisent

    Dit is de Europese bizon die boven Amsterdam opnieuw in de natuur werd geïntroduceerd in een afgesloten domein van + 200Ha.


    Alvast bedankt voor het kijken
    groetjes Pascal
    Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
    mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

  • #2
    Re: Wisent

    Voor mij een hele knappe !

    Groeten
    http://www.wimbosch.be

    Comment


    • #3
      Re: Wisent

      Prachtig dier dat even mooi in beeld gebracht werd en voor mij is de harmonie der kleuren een meerwaarde.
      Ook de blik recht in de lens, gewoon een schitterend beeld.
      Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

      Comment


      • #4
        Re: Wisent

        Dat ziet er een serieuze bink uit en die staat er hier alleszins heel mooi op!
        Grt. Jef

        Comment


        • #5
          Re: Wisent

          Staat er imposant op deze kolos
          Veel diepte in het plaatje verkregen

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Wisent

            Héél mooi, Pascal.
            Zou echter links een stukje weghalen voor de compositie. Kop v/h dier staat nu te centraal voor mij.
            KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

            Comment


            • #7
              Re: Wisent

              Staat er goed op, mooie kleuren. Ik volg de opmerking ivm de compo, gewicht iets teveel naar rechts.
              http://www.paulvanrooy.be

              Comment


              • #8
                Re: Wisent

                Hele mooie van een indrukwekkend dier.
                Lekker scherp goede BG.
                www.wildlifepixs.com

                Comment


                • #9
                  Re: Wisent

                  Mooie foto.
                  Onlangs een reportage over Wisenten in NL gezien. Sinds 2007 werden ze uitgezet in een afgesloten park. De eerste jaren stierven en veel en was bijvoederen hoogstnodig. Nu lijkt het tij te keren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wisent

                    Oorspronkelijk geplaatst door janvanlandeghem Bekijk bericht
                    Mooie foto.
                    Onlangs een reportage over Wisenten in NL gezien. Sinds 2007 werden ze uitgezet in een afgesloten park. De eerste jaren stierven en veel en was bijvoederen hoogstnodig. Nu lijkt het tij te keren.
                    Inderdaad ondertussen zitten er 16 wisenten op het domein, men is er trouwens aan het denken om bijkomend enkele uit Polen over te brengen.
                    groetjes Pascal
                    Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
                    mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wisent

                      Die niet gesatureerde kleuren vind ik heel knap.
                      Mooie foto trouwens.
                      Zie ook flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wisent

                        Dag pascal, mijn excuses voor het uploaden van een foto die zo dicht tegen de jouwe aanleunt, ik had beter eerst eens de showcase gecheckt.
                        Hij staat er in ieder geval mooi op, net als de foto's op je website.
                        Het was een toffe uitstap, misschien tot de volgende keer?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wisent

                          Mooie plaat Is dit in kennermerland?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wisent

                            Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                            Mooie plaat Is dit in kennermerland?
                            inderdaad in Overveen, Haarlem.
                            groetjes Pascal
                            Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
                            mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wisent het juste verhaal

                              even een verbetering op het onderstaande
                              Oorspronkelijk geplaatst door janvanlandeghem
                              Mooie foto.
                              Onlangs een reportage over Wisenten in NL gezien. Sinds 2007 werden ze uitgezet in een afgesloten park. De eerste jaren stierven en veel en was bijvoederen hoogstnodig. Nu lijkt het tij te keren.

                              Er zijn 4 wisentstieren overleden. dit kwam omdat ze een te kort hadden aan koper waardoor ze ziek zijn geworden en zijn te komen overlijden. Dit was pas na het 4 vierde jaar! we hebben deze wisenten gekregen omdat we graag de bloedlijn wilden verversen. Dit heeft dus niks met het terrein te maken gehad, en de wisenten die als eerste zijn gekomen waren gezond. En hebben ook gezonde kalveren (jongen) gekregen.
                              Nog een heel belangrijk punt is dat de wisenten in Zuid Kennemerland Nooit zijn bijgevoerd. Dat is namelijk een van ons belangrijkste punten van het onderzoek dat daar nu plaats vindt.
                              Mocht u iets meer willen weten over de wisenten in Kraansvlak (Zuid Kennemerland)
                              dan zou u de website kunnen bekijken
                              In een duinterrein in de Kennemerduinen, het ruim 200 hectare grote Kraansvlak, leven sinds 24 april 2007 wisenten, de Europese bizon.


                              of


                              Ruud Maaskant
                              Boswachter PWN Kennemerduinen

                              Comment

                              Working...
                              X