Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdruk op de juiste maat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdruk op de juiste maat

    Stel ik wil een foto hebben van bv. 23x23cm
    De foto maak ik op deze maat op 300dpi met photoshop
    Ik maak een nieuwblad van 30x45cm 300dpi. De foto van 23x23 plak ik op dit blad en maak er een blad van.
    Laat ik deze foto afdrukken dan moet ik toch een foto krijgen van 30x45 waarop de foto precies 23x23 die ik dan uitknip.
    Nu krijg ik de afdrukken maar de 23x23 klopt niet, die zijn 1/2cm te groot. Gevolg er moet iets vanaf om deze passent te krijgen voor de lijst.

    Ik doe vermoedelijk iets fout maar wat?
    O wie kan mij helpen

    Dré

  • #2
    Re: Afdruk op de juiste maat

    Tijdens het afdrukken zal de foto bij elke afdrukcentrale wat worden uitvergroot.
    Dat staat gewoonlijk ook wel ergens bij de informatie op de website.
    Meestal is er vermeld dat je moet opletten dat er geen tekst of belangrijke details vlak tegen de rand van de foto aanzitten, want die vallen dan gedeeltelijk weg.
    Als je de foto laat afdrukken bij een fotograaf die zelf een machine heeft staan, dan zal die er wel voor kunnen zorgen dat de foto netjes past in het kader.
    Bij een afdrukcentrale is daar geen tijd voor, dat gaat automatisch, en dat is ook de reden waarom ze de foto's iets groter maken om witte randjes te vermijden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Afdruk op de juiste maat

      Als je de foto toch moet uitknippen, nu dan kan je die net zo goed op maat knippen he,
      met een meetlat en een breekmes snij je de foto op maat !

      Heb je dit vaker voor , dan kan een snijmachine met rolmes je wel wat tijd besparen .

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Afdruk op de juiste maat

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Tijdens het afdrukken zal de foto bij elke afdrukcentrale wat worden uitvergroot.
        Dat staat gewoonlijk ook wel ergens bij de informatie op de website.
        Meestal is er vermeld dat je moet opletten dat er geen tekst of belangrijke details vlak tegen de rand van de foto aanzitten, want die vallen dan gedeeltelijk weg.
        Als je de foto laat afdrukken bij een fotograaf die zelf een machine heeft staan, dan zal die er wel voor kunnen zorgen dat de foto netjes past in het kader.
        Bij een afdrukcentrale is daar geen tijd voor, dat gaat automatisch, en dat is ook de reden waarom ze de foto's iets groter maken om witte randjes te vermijden.
        Hartelijk dank Bart
        Ik heb ook nog eens jouw site bezocht, wat een prachtige platen echt profesioneel.
        Zo te zien moet ik nog veel leren.
        GR. Dré

        Comment

        Working...
        X