Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over originele resoluties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag over originele resoluties

    Hallo forum,

    

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om die vraag te stellen maar ik doe het hier maar.
Er was mij gevraagd om foto's te maken van een toneelvoorstelling waar ik tot vorigjaar nog spelend lid van was. Ik zou dit gratis doen en nadien hun de foto's bezorgen.

    Waar niet over gesproken is, is dat ik de foto's door zou zenden in een lage resolutie 900 pixels voor de lange zijde en Resolutie 72 pixels per inch met een watermerk.Tot zover ok.


    Nu vragen leden van die vereniging om zelf een foto boek te maken of er een voor de regiseur maar dan de foto's door te sturen in de originele resolutie.

    Hoe kan ik dat op een aanneembare wijze uit leggen dat ik dat eigelijk niet zo graag doe, of kan ik de foto's door sturen om juist een A4 te kunnen afdrukken. Of wat kan ik hier het beste mee doen in de toekomst?

    Hopelijk krijg ik hier op een menselijk of een redelijk antwoord, ik wil die mensen ook niet voor het hoofd stoten.

    Vriendelijke groeten,
    YONI

  • #2
    Re: Vraag over originele resoluties

    Waarom zou je de leden geen beelden gunnen op de volle camera resolutie, maak een selectie en stuur ze gewoon door.
    Je hebt het niet vermeld bij je belofte, dus kunne de mensen het ook niet weten, en gratis is gratis, niet half gratis !
    Wou je dan geld vragen voor de beelden in volle resolutie ? Het zijn toch je vrienden hé, je hebt met die mensen samen op de planken gestaan !

    Wat ik als enig aanvaardbaar alternatief zie, dat is jij zelf een fotoboek gaat maken voor de vereniging, en aangezien daar materialen voor nodig zijn
    zou je een kleine winst kunnen maken op dit boek, of op meerdere boeken ! Je kan dan ook je naam vermelden in het boek en je hoeft geen beelden
    door te zenden of te geven.

    In de toekomst betere afspraken maken... maar vergeet ook niet dat is iets gratis doen ook vele poorten opent !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Vraag over originele resoluties

      Hallo,
      Bedankt voor je fijne en eerlijke reactie en inderdaad baad het niet dan schaad het niet.

      Groeten, Yoni

      Comment


      • #4
        Re: Vraag over originele resoluties

        lijkt me ook niet zo'n punt eigenlijk.
        Ik maak zoveel foto's op feestjes bij vrienden of familie , straatfeest, ganzerijden bij ons in de polder.
        Of je doet dat graag en gratis of je doet dan niet, lijkt me evident.
        Wordt je specifiek gevraagd door iemand of een organisatie om dat regelmatig te doen?
        Dan zit er niks anders op je BTW nr aan te vragen en een prijslijst te maken van je activiteiten
        Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

        Comment


        • #5
          Re: Vraag over originele resoluties

          De kans dat het zal baten is groter dan dat het zal baden !
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment

          Working...
          X