Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitslicht voor interieur en modelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitslicht voor interieur en modelfotografie

    Als startend hobby fotograaf, stel ik mezelf natuurlijk heel veel vragen. Ik ben bezeten van mooie interieurs en modellen
    Nu zou ik deze in beeld willen brengen en stel mij de vraag welke flitser ik hiervoor nodig heb op mijn Nikon body... ik heb uiteraard al veel gelezen.... maar de keuze maakt het er niet gemakkelijker op.

    Concreet wil ik foto's maken van interieurs in woningen met bvb een leuk model aan de keuken, in de zitbank,... nu veronderstel ik dat de flits geďntegreerd in men body niets is? Ik lees veel over ring flitsen, ring lichten, gewone flitsen al dan niet van Nikon zelf,... wat heb ik nodig om een mooi belicht beeld te maken? Rekening houdende dat ik geen studio flitsers of andere wil meeslepen, of investeren, ben starter...

    Graag jullie mening... alvast bedankt!

  • #2
    Re: Flitslicht voor interieur en modelfotografie

    In eerste instantie hangt het vooral af van je budget als je iets minder wil investeren.
    Zelf ben ik ook maar een hobbyfotograaf, maar heb toch gekozen voor een Nikon SB-700 (wel €260)
    Ben er echter wel tevreden over, goed bereik en heeft een draaibare kop zodat je in meerdere richtingen kan flitsen.
    Handig voor als je je camera verticaal houdt maar toch wat flitslicht wil.
    Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
    Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

    Comment


    • #3
      Re: Flitslicht voor interieur en modelfotografie

      Dankje Timo voor de vlugge respons. Wat het budget betreft, wil ik natuurlijk niet teveel uitgeven, maar ik ben wel van mening dat ik meteen iets wil kopen waar ik nadien geen spijt van heb of toch maar weggegooid geld is. Wat de SB-700 betreft, qua budget OK, maar ik heb schrik van dit flitslicht, schaduwen,... Of stel ik me dit maar voor? Ik las en zag veel rond ring lichten en flitsen dat men daar een mooi verspreid licht heeft zonder schaduwen...maar dan stel ik me de vraag welke ring flits of continu licht is aan te raden? Of zoek ik het toch te ver? En is bvb een SB-700 meer als voldoende?

      Comment


      • #4
        Re: Flitslicht voor interieur en modelfotografie

        Misschien ben ik niet veeleisend genoeg, maar ik heb nog niet echt problemen gehad qua flitslicht of shaduwen.
        Normaal krijg je er standaard een diffusion dome bij om het licht wat te verzachten.
        Ik heb denk ik wel ergens een shot van 's nachts met flits genomen.
        Waarschijnlijk zal je dat niet echt helpen verspreiden van licht, maar wie weet?
        Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
        Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

        Comment


        • #5
          Re: Flitslicht voor interieur en modelfotografie

          mooie foto's van modellen maak je zelden met de flits op de camera... enkel als het niet anders kan, zal je dat doen...

          je haalt beter de flits van je camera en er gaat een nieuwe wereld voor je open... kijk eens in het strobist forum... vanaf pakweg 100€ kan je al een basis setje aanschaffen... click
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Flitslicht voor interieur en modelfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Timo1988 Bekijk bericht
            Normaal krijg je er standaard een diffusion dome bij om het licht wat te verzachten.
            ik denk het niet... click

            deze diffusion dome of bounce cap heet met recht en reden zo... hij verpreidt het licht, hij heet niet "soft light cap", want hij maakt het licht niet zachter.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Flitslicht voor interieur en modelfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door jandevuyst Bekijk bericht
              Wat de SB-700 betreft, qua budget OK, maar ik heb schrik van dit flitslicht, schaduwen,... Of stel ik me dit maar voor? Ik las en zag veel rond ring lichten en flitsen dat men daar een mooi verspreid licht heeft zonder schaduwen...maar dan stel ik me de vraag welke ring flits of continu licht is aan te raden? Of zoek ik het toch te ver? En is bvb een SB-700 meer als voldoende?
              schaduwen maken net zo goed het beeld mooi als licht dat doet! Door licht en schaduwen te combineren, krijg je diepte in je beeld. Een ring-flash wordt door sommige studiofotografen gebruikt, doch telkens in combinatie met andere flitsen... een ring flash op zich heeft in mijn perceptie een vrij plat on interessant licht.

              voorbeeldje van licht en schaduwen...

              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Flitslicht voor interieur en modelfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                ik denk het niet... click

                deze diffusion dome of bounce cap heet met recht en reden zo... hij verpreidt het licht, hij heet niet "soft light cap", want hij maakt het licht niet zachter.
                excuses, heb nog niet het grootste verstand van alle materiaal. dank voor de correctie
                dat weet ik ondertussen ook even bij
                en zeker bedankt voor de link ivm strobisme
                Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
                Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

                Comment


                • #9
                  Re: Flitslicht voor interieur en modelfotografie

                  Iedereen heel erg bedankt voor de tips en toelichtingen. Nu sparen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Flitslicht voor interieur en modelfotografie

                    sparen, niet nodig koop u gewoon een youngnuo flits en rf 602 of 603 zenders. kost 'bijna' niets en werkt goed.
                    http://www.fotokonijnenberg.be/produ...=rel&items=100
                    Last edited by unalom; 31 maart 2013, 10:39. Reden: foutje
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment

                    Working...
                    X