Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De bronnen van Spa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De bronnen van Spa

    Is het wat?


    Last edited by Skitch; 18 oktober 2014, 16:37. Reden: Verbeterde versie geplaatst. Zie #2. + Vernieuwde link.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: De bronnen van Spa

    Zéér mooie video, ook zéér leerrijk.

    De eerste tekst over de Barrisart bron zit er twee keer in, de eerste keer onleesbaar snel, de tweede keer perfect.

    Een tip: beperk de snelheid van in- of uitzoomen en zeker van horizontaal pannen. Anders dreigt de kijker "zeeziek" te worden.
    Als ik bv. een 180° panorama film, dan duurt dat wel minstens een halve minuut.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: De bronnen van Spa

      vind de tekst door het beeld erg storen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: De bronnen van Spa

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        De eerste tekst over de Barrisart bron zit er twee keer in, de eerste keer onleesbaar snel, de tweede keer perfect.
        Oops! 'k Heb het zelf niet opgemerkt.
        Dank voor de comment.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: De bronnen van Spa

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          vind de tekst door het beeld erg storen.
          grt,bouk.
          Dank voor de commentaar.
          Maar zonder tekst zou het geen documentaire zijn hé.
          De teksten zijn er in verschillende kleuren en fonts. Heb je een voorkeur?
          Last edited by Skitch; 30 maart 2013, 15:00. Reden: Maar zonder tekst zou het geen documentaire zijn hé.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: De bronnen van Spa

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            De eerste tekst over de Barrisart bron zit er twee keer in, de eerste keer onleesbaar snel, de tweede keer perfect.
            De film is vervangen door een verbeterde versie zonder dubbele tekst.
            Dank voor de opmerking.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: De bronnen van Spa

              Leuke inspiratie voor een snikhete dag (als we die nog krijgen).

              Comment


              • #8
                Re: De bronnen van Spa

                Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                Leuke inspiratie voor een snikhete dag (als we die nog krijgen).
                Snikheet? Laten we hopen dat die dagen vlug terugkomen.
                Het is er fijn wandelen.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: De bronnen van Spa

                  Mooi ...
                  maar, zoals nete al aangaf, niet te snel met de pannings - en proberen geen links-rechts achter elkaar te krijgen.
                  Anders wordt het zoals op de Adriana tijdens de BD-SD
                  Leuk dat er locaties bijstaan.

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: De bronnen van Spa

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    ................. niet te snel met de pannings - en proberen geen links-rechts achter elkaar te krijgen. .....................
                    Dank voor de comment, Jaja.
                    Die links-rechts, over de lijn gaan en zo, is zo gebeurd als ik spontaan film. Zonder dat ik het "weet".
                    'k Weet het nochtans, in theorie! Maar het doen is iets anders.
                    En het is een onaangename fout voor de kijker. En telkens laat ik me terug vangen.....
                    Als de lente (terug?) komt ga ik een paar drill oefeningen doen.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: De bronnen van Spa

                      Ik laat er me ook soms aan vangen hoor.
                      Maar ik probeer dat dan op te lossen in de montage achteraf - en dat lukt meestal vrij goed door er een tussenshot in te plaatsen.
                      Ik maak dus steeds heel wat korte tussenshots.
                      Die redden vaak het één en ander als het nodig blijkt.

                      Mijn tip voor iedereen dus: maak steeds voldoende korte tussenshots, je kan ze laten bij de montage wel altijd ergens nodig hebben/gebruiken


                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: De bronnen van Spa

                        Tis hier al enkele aangehaald , maar idd de pannings zijn iets te snel, wat de tekst betreft, kan je die niet onderaan laten scrollen van rechts naar links bv? dat stoort minder dan over het ganse beeld.
                        Een documentair moet je een beetje zien zoals op tv daar staat de tekst ook onderaan in beeld.

                        Verder wel een heel leerrijke film
                        Groetjes Rudy
                        Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                        Comment


                        • #13
                          Re: De bronnen van Spa

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
                          Tis hier al enkele aangehaald , maar idd de pannings zijn iets te snel, wat de tekst betreft, kan je die niet onderaan laten scrollen van rechts naar links bv? dat stoort minder dan over het ganse beeld.
                          Een documentair moet je een beetje zien zoals op tv daar staat de tekst ook onderaan in beeld.

                          Verder wel een heel leerrijke film
                          Dank voor de feedback.
                          Bij mijn volgende project, als de lente ooit begint, ga ik de tekst onderaan laten scrollen, of gewoon zoals ondertitelen.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: De bronnen van Spa

                            De pannings zijn al aangehaald, maar laat het zoomen ook achterwege. Neem eerst een ver shot en daarna met een simpele cut (zonder overgang) een detailopname van wat je wenst te tonen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: De bronnen van Spa

                              Dank voor je antwoord YoeriV.
                              Dat zoomen is een oud zeer. En inderdaad te vermijden.
                              Het is die oude "foto"gewoonte afleren dat moeilijk is. Maar er wordt aan gewerkt.
                              De shots zijn van 2012, mijn nieuwe video's zijn zonder zoomen. Of toch veel minder
                              Eigenlijk zou ik zo'n lenzen willen op een draaischijf. Om het af te leren.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X